Gå til innhold

BK: Clean white


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+789234

takk til de som gir fornuftig kritikk :)

 

Jeg kommer aldri til å legge inn exif data, da dette er totalt uintresangt. Når jeg ser på et bilde og syns det er bra, så finner jeg ikke ut hvordan ting er gjort ved å se på F stop, brennvidde iso, crop faktor etc. Se etter komposisjon, mulige lyskilder etterbehandling.

Det er vel strengt tatt ikke for deg selv at du legger ut EXIF infoen - det er for oss andre. Og det er heller ikke din oppgave å bestemme om vi har nytte av den informasjonen eller ikke. Reglene er generelle, og ikke spesiellt designet for en type foto (som. fashion fotografering). Så jeg synes at alle bør følge reglene.

 

Jeg kan være enig i at det er mindre viktig med EXIF info om et bildet er bra, men når det er mangler (f.eks. uskarphet), så er det ofte nyttig å se på EXIF etter feilkilder som bevegelsesuskarphet, difraksjon og lignende.

 

Det kan nok stemme for de som sliter med nybegynnerproblemer, men det gjelder i høyeste grad ikke f.eks. Devisor!

 

Synes også det blir unødvendig om ikke exif-regelen kan overses for åpenbare studiobilder, det gir rett og slett ingen mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+789234

imgp3753-edit_0.jpg

 

ønsker å formidle linjer og utrykket som hu gir med øynene her.

 

 

edit: hadde bygd om sia litt..

 

Jeg synes dette er et flott bilde: pen modell, fint lys og en bra positur. Imidlertid synes jeg croppen er for kraftig, det føles rett og slett for trangt i alle fire retninger. Skulle være interessant å se et litt videre bilde, om du har et.

 

Albuen hennes i høyre kant av bildet har også en litt forstyrrende skygge like før bildekanten, om man skal pirke veldig.

 

Generelt er det altid en fryd å se bildene dine, Devisor, både her og på FM :)

Endret av Slettet+789234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...