Skinney Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hei! Driver å pønsker ut min egen komprimeringsmetode her nå og for at det skal bli effektivt må jeg jobbe på Bit-nivå, har tatt utgangspunkt i at det er BitArray klassen jeg skal jobbe med da. Spørsmålet mitt er om en BitArray som består av 5 bits, virkelig har en størelse på 5 bits og ikke 5 bytes eller lignende. Ellers går det jo hele imot sin hensikt. Kan man også sende en BitArray/Bits over ett nettverk ved å gjøre det om til en ByteArray? eller vil jeg da øke størelsen? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Du vil øke størrelsen med maks 7 bit. Du kan bare sende et og ett byte ettersom dette er den minste segmentet som prosessoren kan adressere og behandle. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Å gjøre om BitArray til ByteArray øker størelsen, eller en BitArray med 5 bits vil være 1 byte? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 En bitarray med 5 bit blir til et bytearray med 1 byte, ettersom datamaskinen ikke forstår seg på bit. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå