Gå til innhold

amd 965 eller i5 750 ?

Anbefalte innlegg

Siden AMD Phenom II X6 1090T Black Edition prosessoren var nevnt her, så skal jeg spørre om en ting. Og det er hvor mye bedre en AMD Phenom II X6 1090T Black Edition er enn en AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition når det anngår spill ytelse. Og på hvor mye bedre AMD Phenom II X6 1090T Black Edition er i Adobe Premiere Pro CS4 og Adobe After Effects CS4 over AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition?.

Hvis den er enormt mye bedre, så skal jeg muligens invistere i en AMD Phenom II X6 1090T Black Edition senere da.

Enormt mye bedre er vel en sterk underdrivelse :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden AMD Phenom II X6 1090T Black Edition prosessoren var nevnt her, så skal jeg spørre om en ting. Og det er hvor mye bedre en AMD Phenom II X6 1090T Black Edition er enn en AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition når det anngår spill ytelse. Og på hvor mye bedre AMD Phenom II X6 1090T Black Edition er i Adobe Premiere Pro CS4 og Adobe After Effects CS4 over AMD Athlon 64 X2 7850 Black Edition?.

Hvis den er enormt mye bedre, så skal jeg muligens invistere i en AMD Phenom II X6 1090T Black Edition senere da.

hvor mye bedre kommer den trolig til å bli ? har ikke funnet så mye info om de enda.

http://www.youtube.com/watch?v=5Oc10Bvv_Pw Denne fyren spiller Battlefield Bad company 2 på max settings med ati radeon hd 5770 og amd 965 :)

sitat på fps:

Average FPS at 1920 x 1080 max settings not recording: 45-60 fps.

Average FPS at 1920 x 1080 max settings recording: 20-30 fps.

Endret av Vinkelsliperen
Lenke til kommentar

hvor mye bedre kommer den trolig til å bli ? har ikke funnet så mye info om de enda.

http://www.youtube.com/watch?v=5Oc10Bvv_Pw Denne fyren spiller Battlefield Bad company 2 på max settings med ati radeon hd 5770 og amd 965 :)

sitat på fps:

Average FPS at 1920 x 1080 max settings not recording: 45-60 fps.

Average FPS at 1920 x 1080 max settings recording: 20-30 fps.

Da kan jeg si som har et eksakt likt oppsett som han, det går ikke ann i visse situasjoner..

Som sagt så fungerer spillet flytende i noen situasjoner, og noen ikke. Dermed kan man ikke si at spillet funker perfekt, for det gjør det ikke. I tillegg til mer enn han, så har jeg en god overclock på skjermkortet..

Lenke til kommentar

ok jeg skal sannsyneligvis kjøpe hd 5870 så jeg satser på at det funker bedre =P hvordan er sapphire radeon hd 5870 vaporX btw?

HIMMELSK! Det er faktisk det BESTE grafikkortet jeg har rørt på en stund, det er stille, har god ytelse og UTROLIG kjølig.

Ville forresten anbefalt en Zalman 9900NT CPU kjøler og AMD Phenom II 955, funker veldig bra, og er så stille at jeg hører den faktisk ikke. CPUen har nær i5 750 ytelse og i flere situasjoner, høyere ytelse, jeg kjører min revision 2 965 CPU på 3.8Ghz med en temp på 50 max på load. Revision 3 skal visst kunne gå opp i 4Ghz. (revision 2 kan også, men er ett helvettes slit å få den stabil)

Lenke til kommentar

Kjøp det billigste 5870 kortet.

De corsair brikkene du nevner er et utmerket valg. Skal du overklokke cpu og minne? Hvis ikke, kan du likegodt kjøpe 4gb 1333MHz minne. Du vil ikke merke forskjell i daglig bruk allikevel.

Ja, jeg skal overklokke (vet ikke helt hvor mye ennå). :) da tar jeg nok de, de var ikkke så dyre heller =)

dette er hva jeg har kommet fram til :) er det noe jeg bør endre på? jeg skal kanskje vente litt til de nye AMD prosessorene kommer ut og bytte ut 965en. :yes:

prisen blir ca 10500kr hvis alt blir kjøpt i en butikk.

post-212675-1271771684,9004_thumb.png

Endret av Vinkelsliperen
Lenke til kommentar

ok jeg skal sannsyneligvis kjøpe hd 5870 så jeg satser på at det funker bedre =P hvordan er sapphire radeon hd 5870 vaporX btw?

Jeg mener VaporX er oppskrytt og ville heller anbefalt et referansekort med AC-Twin Turbo Pro, såfremt du ikke har noe imot å "åpne" et referansekort.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

tenkte jeg kunne dele litt info om phenom II X6

fin diskusjon her på forumet i denne diskusjonen blir det linket til denne tråden og der står det mye bra informasjon (og litt krangling)

jeg er totalt uenig i at vapor-x kjøleren er oppskrytt, men det er lov å ha egne meninger, jeg har hd4870 vapor-x og denne er stille som fy, (viften står som regel og surrer på rundt 5%, trudde først de var en feil, men skjermkortet holder seg faktisk under 60 grader, den gir av og til et og annet bjeff ifra seg (i rundt 1 sekund) før den surrer ned til 5% igjen) det som lager mest lyd i pcen min er faktisk cpu kjøleren (stock amd :thumbdown: ) men med headset trenger du ikke å bry deg om støy uansett.

har aldri sett(les hørt) hd5870 vapor i aksjon, men hvis den er like stille som hd4870 vapor så mener jeg den er verdt prisen.

AC-Twin Turbo Pro er sikkert bra (har ikke erfaring med denne) det er forresten en tredjeparts kjøler til skjemkort.

regner med det er denne det er snakk om

Lenke til kommentar

tenkte jeg kunne dele litt info om phenom II X6

fin diskusjon her på forumet i denne diskusjonen blir det linket til denne tråden og der står det mye bra informasjon (og litt krangling)

jeg er totalt uenig i at vapor-x kjøleren er oppskrytt, men det er lov å ha egne meninger, jeg har hd4870 vapor-x og denne er stille som fy, (viften står som regel og surrer på rundt 5%, trudde først de var en feil, men skjermkortet holder seg faktisk under 60 grader, den gir av og til et og annet bjeff ifra seg (i rundt 1 sekund) før den surrer ned til 5% igjen) det som lager mest lyd i pcen min er faktisk cpu kjøleren (stock amd :thumbdown: ) men med headset trenger du ikke å bry deg om støy uansett.

har aldri sett(les hørt) hd5870 vapor i aksjon, men hvis den er like stille som hd4870 vapor så mener jeg den er verdt prisen.

AC-Twin Turbo Pro er sikkert bra (har ikke erfaring med denne) det er forresten en tredjeparts kjøler til skjemkort.

regner med det er denne det er snakk om

Den surrer rundt 20% hele tiden, men helt lydløs er den likevel.

Lenke til kommentar

Jepp, anbefaler selv Noctua NH-D14 over den Zalman-kjøleren. Den midterste (14cm) viften lager noe støy dog, så jeg ville bytta den med en SF-12B fra Noctua avhengig av hvor mye støy betyr for deg.

Når det gjelder Vapor-X 5870 vs. Twin Turbo Pro 5870 så må jeg si jeg foretrekker sistnevnte. Mitt 5870 lager overhodet ikke bråk selv når det blir tungt belastet. Viften kjører på ~20% hele tiden og det høres ikke i det hele tatt. Kortet kjører på 30 grader i idle og rundt 45 under load. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...