LR88 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Har kjøpt meg et importert Canon EOS 40 D og er vel og bra, men det kom med en batterilader for å sette rett i veggen og den har japansk eller kanskje engelsk plugg. Dvs. en slik med to flatpinner. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang? Kunne nesten tenkt meg å mekke til en overgang selv, det ser ikke så vanskelig ut, men det er jo 240 V så man skal jo helst ikke leke seg for mye med den. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Har kjøpt meg et importert Canon EOS 40 D og er vel og bra, men det kom med en batterilader for å sette rett i veggen og den har japansk eller kanskje engelsk plugg. Dvs. en slik med to flatpinner. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang? Kunne nesten tenkt meg å mekke til en overgang selv, det ser ikke så vanskelig ut, men det er jo 240 V så man skal jo helst ikke leke seg for mye med den. Har kjøpt slikt på Clas Ohlson jeg, en slags adapter. Endret 17. april 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jepp,Clasern har et sådan reise adapter,bare sjekk at volt og 50Hz på laderen er tilpasset for norsk strømnett. Lenke til kommentar
LR88 Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Du har helt rett, skal ta meg en tur dit og sjekke de litt nærmere. Fant en i katalogen deres som ser ut til å passe. Hva skulle man gjort uten Clasern, ingen av de elektro- eller reiseartikkelbutikkene jeg besøkte hadde slikt. Dvs. noen hadde fra norsk til engelsk, men ikke motsatt. Takk skal dere ha Endret 18. april 2010 av LR88 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Er bare å kappe av enden på kabelen du har og sette på en annen som passer i veggen her i Norge, burde være gjort på under 5 min. Edit: Gitt av laderen håndterer 220V da naturligvis Endret 19. april 2010 av TGB Lenke til kommentar
LR88 Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Hadde det bare vært så enkelt hadde det ikke vært noe problem, men dette er en sånn lader som settes rett i veggkontakten, "pinnene" felles ut fra laderen. Kjekk patent, men ikke her Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Er bare å kappe av enden på kabelen du har og sette på en annen som passer i veggen her i Norge, burde være gjort på under 5 min. Edit: Gitt av laderen håndterer 220V da naturligvis Europeiske Canon ladere har en kabel,men den er det heller ikke nødvendig og modifisere da det er en helt vanlig utbyttbar apparatledning. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du trenger en sånn! http://www.webtorget.no/index.php?main_page=product_info&cPath=49_52&products_id=687 Lenke til kommentar
LR88 Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Du trenger en sånn! http://www.webtorget.no/index.php?main_page=product_info&cPath=49_52&products_id=687 Den var ikke dum. Har akkurat vært og kjøpt meg en stor og tung sak som gjør nytten, men jeg tror jeg må få meg en slik til reisebruk, kan ikke se for meg at jeg sleper med meg en halv kilos trafo rundt i verden. Da får denne være hjemmeladeren. Problemet er i hvertfall midlertidig løst. Takk, alle sammen. Jepp,Clasern har et sådan reise adapter,bare sjekk at volt og 50Hz på laderen er tilpasset for norsk strømnett. Kunne ikke bruke det, passet ikke med pinnene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå