Gå til innhold

Japansk batterilader til Canon EOS

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et importert Canon EOS 40 D og er vel og bra, men det kom med en batterilader for å sette rett i veggen og den har japansk eller kanskje engelsk plugg. Dvs. en slik med to flatpinner. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang?

Kunne nesten tenkt meg å mekke til en overgang selv, det ser ikke så vanskelig ut, men det er jo 240 V så man skal jo helst ikke leke seg for mye med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg et importert Canon EOS 40 D og er vel og bra, men det kom med en batterilader for å sette rett i veggen og den har japansk eller kanskje engelsk plugg. Dvs. en slik med to flatpinner. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en overgang?

Kunne nesten tenkt meg å mekke til en overgang selv, det ser ikke så vanskelig ut, men det er jo 240 V så man skal jo helst ikke leke seg for mye med den.

Har kjøpt slikt på Clas Ohlson jeg, en slags adapter.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Du har helt rett, skal ta meg en tur dit og sjekke de litt nærmere. Fant en i katalogen deres som ser ut til å passe. Hva skulle man gjort uten Clasern, ingen av de elektro- eller reiseartikkelbutikkene jeg besøkte hadde slikt. Dvs. noen hadde fra norsk til engelsk, men ikke motsatt. Takk skal dere ha :thumbup:

Endret av LR88
Lenke til kommentar

Er bare å kappe av enden på kabelen du har og sette på en annen som passer i veggen her i Norge, burde være gjort på under 5 min.

Edit:

Gitt av laderen håndterer 220V da naturligvis ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Er bare å kappe av enden på kabelen du har og sette på en annen som passer i veggen her i Norge, burde være gjort på under 5 min.

Edit:

Gitt av laderen håndterer 220V da naturligvis ;)

Europeiske Canon ladere har en kabel,men den er det heller ikke nødvendig og modifisere da det er en helt vanlig utbyttbar apparatledning.

Lenke til kommentar

Den var ikke dum. Har akkurat vært og kjøpt meg en stor og tung sak som gjør nytten, men jeg tror jeg må få meg en slik til reisebruk, kan ikke se for meg at jeg sleper med meg en halv kilos trafo rundt i verden. Da får denne være hjemmeladeren. Problemet er i hvertfall midlertidig løst. Takk, alle sammen.

Jepp,Clasern har et sådan reise adapter,bare sjekk at volt og 50Hz på laderen er tilpasset for norsk strømnett.

Kunne ikke bruke det, passet ikke med pinnene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...