Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med .net framework

Anbefalte innlegg

Hei!

Her igår lasta jeg ned ett program jeg trengte, og jeg måtte ha .net frame 3.5 for å kunne drive det, siden viste til nedlastning av både 3.5 og 3.5 SP. Lasted ned 3.5, installerte og det skulle vist være iorden. trukke det...

Programmet funka ikke, så jeg prøvde meg på 3.5 SP, installerte og skulle vist funke, installasjonen var vellyket, men programmet funka fortsatt ikke.

Ikke før etter detta sjekka jeg hvilken versjon jeg hadde, jeg hadde 1.1. Prøvde på å installere 2.0 etter det, men da kom det opp en error om noe språkgreier.

Etter en stund tenkte jeg at jeg skulle fjerne alt som hadde noe med .net og gjør, og fant ett program som heter Stebner's. NET Framework Cleanup. Kjørte dette og skulle vist fjerne det meste, eller alt.

Nå sitter jeg her uten noe hell i og finne noe som heter .net framework på maskinen, prøvde og installere den 3.5 SP'n jeg hadde liggende, den sa den var vellykket installert, men programmet ville fortsatt ikke kjøre.

Kjørte det cleaner programmet igjen for å fjerne det.

Nå ser det ut som jeg sitter her uten .net i det heletatt, og lurer på om det er noen som veit hvordan jeg kan få ordna dette.

Må jeg installere hver enkelt .net framework versjon?

Noe annet jeg kan gjøre?

har forresten vista basic 32bit.

Spør om dere trenger noe mer info så skal jeg gjøre mitt beste for og finne det, og viss jeg må laste ned hver enkelt .net versjon hadde jeg satt stor pris på om noen fant de riktige med nedlastningslink.

Er ikke sikker på om posten er på riktig sted og er fult klar over skriveleif.

- DenGuleAnd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på Windows Update med Internet Explorer, under Verktøy/Tools, og så velger Tilpasset/Advanced, så skal du kunne velge .net under valgfrie installasjoner.

Lasta ned og installerte, programmet funker ikke.

Det kommer ikke opp noen ting om jeg søker på .net i start søket. men det skal være installert nå.

Lenke til kommentar

I enkelte tilfeller må du innom Windows Update for å oppdatere .Net.

Ikke alltid pakkene du får fra MS sine sider er helt opp til date, de gutta der er opptatt med å lage nye feilmeldinger og annet dill dall og drikke kaffe til å gjøre noe sånt ser du :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...