Gå til innhold

En taxibil kom i motsatt kjørefelt og kræsjet i meg, Forsikringen sier at begge må dekke sine skader

xviet

Anbefalte innlegg

Hei,

For to måneder siden så klarte en Taxibil å kræsje i meg, da han kom kjørende i motsatt kjørefelt, mens jeg kom rundt svingen. Hvem forventer at en bil skal komme i motsatt kjørefelt, rett etter en sving? Han drev og skyldte på at det var en bil som hadde stoppet på den andre siden av veien, men han godtok at det var hans skyld, var vel redd for at jeg skulle kontakte politiet.

I og med at ingen hadde skadeskjema, og begge hadde det veldig travelt, så ble begge enige at vi skulle skrive skademeldingen hver for oss. Han ga meg nr sitt, ID-kortet og var veldig godtroende.

Så tok det uker før jeg fikk tilbake den første rapporten fra IF, der stod det at motparteren din hadde sagt at det var min feil. Han drev og skyldte på at jeg kunne ha klarte å styrt unna. Men herregud da, uansett så må jo IF forstå at han kom i motsatt kjørefelt? Er det ikke en lov i Norge som sier at, hvis det er en hindring i motsattkjørefelt så må motbilisten vike for meg?

Etter det så sendte jeg inn en klage, ga dem en mer konkret forklaring. Da trodde jeg at alt skulle gå i orden.

Så tok det uker, da kontaktet jeg dem igjen og purret. De sa bare at motparteren ikke var ening i forklaringen min. Så to måneder etter, for noen dager siden så fikk jeg et brev fra IF. Der stod det at det ikke forligger felles dokumenter som kan sannsynliggjøre hvem av partene som gir rett forklaring. Men taxibilen sendte inn en tegning om at han kjørte i motsatt kjørefelt rett før en sving, og jeg kommer rundt svingen. Er ikke god nok forklaring på at det var hans feil?

Nå er saken avsluttet og begge må betale for skadene sine. Men det nekter jeg, skadene kommer opp mot 20-30 000 kr.

Hva tror dere jeg kan gjøre?

post-133479-1271501524,9026_thumb.png

Endret av xviet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

..da han kom kjørende i motsatt kjørefelt, mens jeg kom rundt svingen. Hvem forventer at en bil skal komme i motsatt kjørefelt, rett etter en sving? Han drev og skyldte på at det var en bil som hadde stoppet på den andre siden av veien

..han kjørte i motsatt kjørefelt rett før en sving, og jeg kommer rundt svingen.

Bare for å få en klarhet i dette, er dette snakk om et kryss eller en sving? Masse snakk om svinger i forklaringen din, mens på tegningen ser det ut som han enkelt og greit har bare kuttet litt av når han har kjørt gjennom krysset.

Dette er ikke for å kverulere, men for at leserne av denne tråden enklere skal forstå din forklaring.

Lenke til kommentar

Hei,

..da han kom kjørende i motsatt kjørefelt, mens jeg kom rundt svingen. Hvem forventer at en bil skal komme i motsatt kjørefelt, rett etter en sving? Han drev og skyldte på at det var en bil som hadde stoppet på den andre siden av veien

..han kjørte i motsatt kjørefelt rett før en sving, og jeg kommer rundt svingen.

Bare for å få en klarhet i dette, er dette snakk om et kryss eller en sving? Masse snakk om svinger i forklaringen din, mens på tegningen ser det ut som han enkelt og greit har bare kuttet litt av når han har kjørt gjennom krysset.

Dette er ikke for å kverulere, men for at leserne av denne tråden enklere skal forstå din forklaring.

Hei,det er en sving. Klarte bare ikke å tegne en ordentlig sving på paint! hehe

Skal ta og endre på tegningen,sånn at det ikke blir misforståelser!

Endret av xviet
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Om en taxi-sjåfør sier han ikke har skademeldingsskjema er han enten:

A) En løgner

B) En som alt har kræsja og brukt det

C) En sløv rotekopp

Uansett tilfelle, ville jeg ikke følt meg trygg ved "fylle ut hvert vårt hjemme"-løsningen som han foreslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...