raybrul Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 vurderer dette tilbudet: nikon d5000 det selges med et 8 gb ultra II SDHC minnekort, og eg lurer på om dette er raskt nok for kameraet ? trur det er class 4, som då vil sei skrive hastighet på minst 4 mb/s, vil dette skape restriksjoner ved f.eks seriebilder ? -R Lenke til kommentar
TGB Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 vurderer dette tilbudet: nikon d5000 det selges med et 8 gb ultra II SDHC minnekort, og eg lurer på om dette er raskt nok for kameraet ? trur det er class 4, som då vil sei skrive hastighet på minst 4 mb/s, vil dette skape restriksjoner ved f.eks seriebilder ? -R Minnekort koster ikke allverden, så om det ikke er raskt nok kan du få tak i et raskere etterpå. Men 4 MB/s er noe lavt så kamera vil nok stoppe opp når buffer er fyllt (dvs, rimelig umiddelbart). Vær skeptisk til Dustin, det er en useriøs gjeng.... Lenke til kommentar
morlie Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 ultra 2 kort er 15 MB/s:) Lenke til kommentar
ET! Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Anbefaler jevnt over 30 MB/s til speilrefleks jeg. Lenke til kommentar
raybrul Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) ultra II er 15 mb/s LESE hastighet ja, ikkje det som bekymrer meg. det har vel rundt 8-9 mb/s skrive hastighet, holder det ? grunnen til at eg spør er jo om eg skal slenge med et sandisk extreme III, men gidd jo ikkje det dersom ultra II holder... Endret 17. april 2010 av raybrul Lenke til kommentar
polljen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Vær skeptisk til Dustin, det er en useriøs gjeng.... Ååååå, har personlig bare gode erfaringer!! (også med reklamasjon/retur) Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg har et Canon 550D med et Sandisk Ultra 8GB SDHC minnekort. Lesehastighet er 15MB/sek ja, men skrivehastighet er noe lavere. Kameraet mitt tar lett rundt 10 bilder uten å halte, men begynner å roe ned takten noe etter det. Fortsatt går det unna, men ikke like fort. Lurer på om jeg skal sende minnekortet tilbake, da jeg bestilte et Ultra2-kort, men fikk et Ultra. Men på hjemmesiden til Sandisk finner jeg ingen Ultra2 SDHC kort, kun Ultra3 i SDHC-versjonen. CF finnes i Ultra2... merkelig. Men det plager meg ikke spesielt mye, tipper det holder til mitt bruk Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ultra II og Extreme III etc er gamle betegnelser på utgått serie fra SanDisk. I dag har de sluttet å bruke romertallene og bruker kun Ultra, Extreme og Extreme Pro. For Compact Flash gjelder følgende: Extreme Pro er 90 MB/sek Extreme er 60 MB/sek Ultra er 30 MB/sek (unntatt 2 GB-kortet som er 15 MB/sek) Til sammenligning er gamle Extreme III 30 MB/sek, og Extreme IV 45 MB/sek. Hva Ultra SD angår, er det class 4, hvilket vil si at det aldri skal falle under 4 MB/sek skrivehastighet, men det er spesifisert fra SanDisk til å holde opp til 15 MB/sek. Dette holder helt greit for de fleste kameraer, også Nikon D5000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå