Professor Balthazar Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Har en Intel E5300 CPU som kjører surrer med standard fart på 2.6 GHz (duo). Hovedkortet er MSI G31TM-P21. Ønsker meg en lydløs PC som kan fungere som en hjemmeserver og lurer på om CPU'en vil utvikle ennå mindre varme dersom jeg underklokker den? Dagens temperatur ligger på 30-35 grader Celsius med standard BOXED vifte fra Intel. Har ikke turt å kople ut CPU-viften, men veldig lyst å forsøke. Kabinettviften og power viften har jeg allerede kuttet ut. Fant en passiv kjøleribbe for 775 prosessor på eBay, men den er vistnok beregnet for rackmnterte servere med X prosessor. Usikker på om den vil passe på mitt hovedkort. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du har altså kun CPU-viften igjen som kjører? Du MÅ ha noe luft-sirkulasjon i kabinettet uansett, ellers blir det sakte men sikkert veldig varmt. Om du ikke har noen vifter vil all luft stå stille og bli varmet opp av komponentene, varm luft må ha ett sted å stikke av. Lenke til kommentar
CannaBanna Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Yeah! Underklokk og få en lavere temperatur. Bare se her: http://www.silentpcreview.com/article37-page1.html Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Undervolting må vel til om du skal kjøre den passivt. Om HK støtter det kan du sikkert gi den 1v elns istedet for stock. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Undervolting ja. Underklokking med samme volt vil bare gi lavere ytelse, og ingen gevinst på temp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå