Ole3 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg har ved et uhell fått en eske selvklebende lappesaker til sykkel. Går det fint å bruke disse, eller bør jeg levere dem tilbake og få noen som krever lim på tube? Ole Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Min erfaring er at de selvklebende lappene holder ei stund, forutsatt at skadestedet rubbes skikkelig før lappen settes på og man gir lappen tid nok til å feste skikkelig før man pumper opp dekket. Men etter noen måneder pleier disse lappene å gå i oppløsning, og da er det ikke mulig å reparere hullet flere ganger. Selvklebende lapper bør derfor kun brukes som en nødløsning inntil man kan få tak i en ny slange. Jeg foretrekker helt klart tradisjonelle lapper og limtube. Det er nesten like kjapt og langt mer holdbart. Det som tar tid ved en punktering er uansett å demontere hjulet, ta av dekket, sette på dekket, pumpe opp og sette på hjulet igjen. Og å finne ut hvor i slangen hullet er. Har man tid til alt det, så klarer man godt å vente noen sekunder på at limet blir passe klebrig til å montere en tradisjonell lapp. Endret 21. april 2010 av SeaLion 1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 Det er kvalitetsforskjell på ulike merker av selvklebende. Park Tool sine er bedre enn alle "tradisjonelle" lapper jeg har vært borti, de holder like lenge som slangen selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå