morgan_kane Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hei, ser en hel haug med dårlige emnetitler for tiden. Dette er noe jeg vil si har utviklet seg det siste året som er gått. Jeg er ikke intressert i å drive masse gratis arbeid for forumet med å raportere en hel haug med emnetitler. Gjelder ikke 3 ords regelene lengre eller? Forumet kunne trenge en litt bedre nazi holdning til emnetitlene. Er det andre som har opplevd forandringer i forhold til kvaliteten på emnetittlene? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Har reagert på dette selv! Har Dotten sovnet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Før var jeg flink til å rapportere de få dårlige emnetitlene jeg fant, men i det siste ser jeg altfor mange av dem at jeg ikke orker å rapportere. Burde helt klart skjerpes på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Den automatiske 3-ords regelen fungerer ikke etter oppgraderingen av forumet. Dette har gjort at folk har mulighet til å lage dårligere tittler og dermed gjør det. Den autmatiske 3-ords regelen gjorte at folk måtte tenke litt på emnetittelen. Selve regelen gjelder fortsatt. Ellers er det bare å fortsette å rapportere de bruddene dere ser MERK: dette er skrevet på vegne av meg, ikke forumet. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Den automatiske 3-ords regelen fungerer ikke etter oppgraderingen av forumet. Dette har gjort at folk har mulighet til å lage dårligere tittler og dermed gjør det. Den autmatiske 3-ords regelen gjorte at folk måtte tenke litt på emnetittelen. Selve regelen gjelder fortsatt. Ellers er det bare å fortsette å rapportere de bruddene dere ser MERK: dette er skrevet på vegne av meg, ikke forumet. Vell, det er ikke særlig artig å rapportere dårlige i ett, for sånn som det er no så er de overalt. Det tar litt av motivasjonen når man ser at noe ikke fungerer. Jeg er faktisk så ekstrem at jeg heller ser at de får en ukes ban får å ikke overholde emnetittel regelen. For det er jo den som skal gi deg et visst inntrykk når du leser en post. EDIT: Har nå rapportert et titalls poster, Det er bare poster som har vært på siste 24 og ubesvarte poster sine topper. Klarer ikke online moderatorer å se dette så fortjener de en kraftig smekk på edlere deler av kroppen sin. Faktisk så var de der for 10 min siden også og mange har vært der lengre. Dette er latskap! Endret 16. april 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (u)heldigvis har moderatorer, veiledere og lignende faktisk også ett liv utenfor forumets 4 kanter. Det er derfor ikke alltid det er noen online som kan ta seg av slikt, enten fordi dem ikke har mulighet til å ta slikt der og da, eller fordi dem faktisk ikke er til stede. Vi er bare mennesker vi også MERK: dette er skrevet på vegne av meg, ikke forumet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Nå har jeg vært gjennom alle rapporteringene og endret de fleste emnetitlene du rapporterte. Et par må endres av brukerne selv for å få riktig mening. Et par slipper unna, for eksempel Webkafeen som lever på dispensasjon den har hatt i alle år siden den ble startet. Det er ikke aktuelt å straffe brukere for dårlige emnetitler. Istedet har våre moderatorer og veiledere fått beskjed om å endre slike titler for brukerne. De får nok av kjeft som det er om de ikke skal bli oppfattet som "emnetittel-nazier", så dette er den smidigste løsningen for alle parter. Personlig ønsker jeg treordsregelen fjernet, det er fullt mulig å lage dårlige emntetitler på mer enn tre ord, og det er gjerne det som skjer når folk som ikke har fantasi til å lage gode titler får beskjed om at den må være minst tre ord. De legger på et tilfeldig ord som ikke bedrer beskrivelsen. (Som den klassiske "Ny PC - treordsregelen".) Enn så lenge gjelder treordsregelen, selv om forumprogramvaren etter oppgraderingen ikke håndhever den for oss. Jeg oppfordrer allikevel de som skal rapportere emnetitler til å legge mer vekt på om tittelen er informativ enn på om den er på 2 eller 3 ord. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Har reagert på dette selv! Har Dotten sovnet? Se ikke bort fra det, Dotten er fæl til å kjele med puten. Vi får jo prøve å ta tak i dette som best mulig kan: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1221703 Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) På dårlige emnetitler slik som "dysjing" (trur det var slik det var skrevet) så burde det så absolutt våre en advarsel for det. Lite beskrivende emnetittel og virker som det er skrevet av en fjortiss med oppmerksomhetstrang. Det kan enten være i form av pm eller det advarselsystemet dere har. Slik at hvis det gjentar seg så blir det en uke uten muligheten til å skrive nye innlegg. Ellers så burde dere gjøre forebyggende arbeid, som f.eks å få inn flere moderatorer som har emnetitler som spesialitet. Og så kunne brukere godt ha fått opp et vindu når de skal poste emnet sitt der de får et spørsmål om de syns emnetittelen beskriver posten godt nok til at brukere med kunnskap om dette området lettere skal kunne svare. Men alle som gjør feil med måten de lager innlegget fortjener en pm der de får forklart problemet i tillegg til at ved gjentatte brudd på reglene så vil det føre til strengere reaksjoner og at de er nødt til å skjerpe seg med måten de lager poster på. Har vært lenge nok på forumet slik at jeg faktisk har fått med meg den negative veksten på dårlige emnetitler. Er mulig det har vært det før, men da har det isåfall vært forandret ganske tidlig slik at jeg ikke har fått det med meg. EDIT: har rapportert en god del nå som antakeligvis hadde sluppet igjennom filteret deres. Håper dere ser at dette begynner å bli et alvorlig stort problem. Endret 17. april 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 vel...jeg har forsøkt å lage en ny tråd noen timer nå, og får ikke lagret den uansett hva jeg bruker som emnetittel Vennligst skriv inn en emnetittel lengre enn to tegn. Dette har jeg selvfølgelig gjort, men får samme feilmelding uansett. Noe jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå