Chanel89 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) . Endret 20. juni 2010 av Chanel89 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hun høres i hvertfall veldig kontrollerende ut. Leit å høre at noe av oppførselsen hennes har smittet over på deg, men du kan jo håpe på at det endrer seg etter å ha bodd borte fra henne en stund. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Dårlig mor ja, men hvorfor? Hun høres psykisk syk ut ut fra din beskrivelse. Jeg skal ikke falle for fristelsen og nettdiagnostisere henne, men les litt om http://www.nettpsykologene.no/personlig.htm og se om det er noe du kjenner igjen Lenke til kommentar
LilleMy_2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er vanskelig for andre utenfor familien å kategorisere enn for en "dårlig" mor eller ikke. Nettopp fordi det alltid er to sider av en sak, og vi bare har sett din side. Men jeg synes også det virker som at denne personen lider av en psykisk lidelse, garantert noe hun selv har opplevd i barndommen. Ofte prøver noen mødre så hardt å "beskytte" barna sine fra det vonde de selv opplevde, at det går helt andre veien og blir motsatt. Det virker ikke som at du kan snakke noe fornuft til henne, men jeg synes likevel at du skal anbefale henne en psykolog. På den måten kan hun lette på noe av trykket hun garantert føler. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Husk at hele oppveksten er en separasjonsprosess. Mange foreldre prøver å holde avkommet sitt tett så lenge som mulig. Dette har jeg sett mye av i religiøse miljøer. Når barna skal stå på egne bein, så freaker de helt ut. Om din mor er god eller dårlig, så støtter jeg LilleMy_2. Det virker som du nå har litt mer luft rundt deg nå som du har flyttet ut. Det er bra. Prøv å se situasjonen fra utsiden. Se på ditt liv som et selvstendig liv, som at du skulle bodd veldig langt borte fra din mor. Vet det høres patetisk ut, men: Ta kontroll over ditt eget liv og ikke la ditt liv styre av fortiden. Alle har litt å stri med, men en kommer ingen vei med å skylle på samfunnet eller andre ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå