mrsbiotherm Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Tenkte å ta meg en tur til Lier mentalsykehus i løpet av uken som kommer. Har hørt sykt mye om dette stedet, og herregud, jeg er så nysgjerrig! Blir alltid nysgjerrig av rykter, må ALLTID finne ut om det stemmer. Så nå står jeg altså her, fingrene kribler etter å ta bilder av huset. Åh, som jeg gleder meg! Gruer meg til å gjemme meg for VAKTENE(?), i og med at jeg ikke har peiling hvordan DE er, eller hvordan området er bygget opp. - Men i og med at jeg bor et stykke unna, vil jeg bli nødt til å ta toget. Dermed står jeg fast på togstasjonen! Noen som vet om en buss etc. som stopper i nærheten av "sykehuset"? Er bare helt GAL etter å få ta bilder der, hehe. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Står nok en del her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=69087&highlight=lier Lenke til kommentar
Qtecman Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du skulle HVA sa du??? -hørtes mer ut som en søknad for innleggelse da... Lenke til kommentar
mrsbiotherm Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 du er framdeles på helt feil plass, og denne tråden diskuterer vel et tema som er litt i skyggeland når det kommer til rettningslinjene? Vet ikke om jeg skal beklage eller ei, jeg. Heh. Mulig å få flyttet posten inn i en annen kategori, da? Står nok en del her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=69087&highlight=lier Herliggreatflott, haha. Fant den ikke da jeg søkte etter Lier mentalsykehus her inne, hmh.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det er fordi det er et annet forum Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Det er fordi det er på et annet forum EDIT: for seint Endret 16. april 2010 av Fiskebollebiff Lenke til kommentar
mrsbiotherm Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Det er fordi det er et annet forum åherreGUD, takk for informasjonen. Nå følte jeg meg bare ikke enda mer dum enn fra kritikken jeg fikk over, for innlegg under feil kategori! Hahaha.. nei, så flaut. Endret 16. april 2010 av mrsbiotherm Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tråden er feilpostet, og en del svar er gitt. Nå er det slik at det er ulovlig å besøke slike avsperrede plasser, og diskusjon.no setter en grense når det gjelder diskusjon rundt brudd på norsk lov. Derfor er det like greit at denne stenges. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Etter interne diskusjoner er tråden åpnet igjen, da den i utgangspunktet ikke bryter med retningslinjene. Jeg vil dog opplyse om at vi vil godta diskusjoner rundt hvordan man best kommer seg til stedet, men diskusjoner rundt hvordan man bryter seg inn på lukket område og lignende vil bli fjernet, og vil medføre reaksjoner. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Slik gjør du det: http://www.youtube.com/watch?v=tckZnbuvBYQ Endret 7. mai 2010 av Senyor de la guerra Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 Tenkte å ta meg en tur til Lier mentalsykehus i løpet av uken som kommer. Har hørt sykt mye om dette stedet, og herregud, jeg er så nysgjerrig! Blir alltid nysgjerrig av rykter, må ALLTID finne ut om det stemmer. Så nå står jeg altså her, fingrene kribler etter å ta bilder av huset. Åh, som jeg gleder meg! Gruer meg til å gjemme meg for VAKTENE(?), i og med at jeg ikke har peiling hvordan DE er, eller hvordan området er bygget opp. - Men i og med at jeg bor et stykke unna, vil jeg bli nødt til å ta toget. Dermed står jeg fast på togstasjonen! Noen som vet om en buss etc. som stopper i nærheten av "sykehuset"? Er bare helt GAL etter å få ta bilder der, hehe. Du/dere har vel allerede vært på "oppdagelsesferd"? Hvis ikke burde dere dra etter mørkets frembrudd, det gir en veldig spennende stemning. Man er liksom livredd, men samtidig er det så lokkende at en bare må...... Men en del år siden vi var der, den gangen var det ikke sperret, så det var vel nesten lovlig det vi gjorde. Men når det gjelder reisemønster så tar du toget til Drammen, og så 71 bussen mot asker og ber sjåføren å slippe dere av på Lier E-verk, så peker han sikkert på den veien dere skal gå. Kan også ta toget til Asker, og 71 bussen derifra mot Drammen å gå av på samme plass. Har vært en del skriving om stedets sikkerhet, så mulig det er jevnet med jorden. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 nope, ikke jevnet med jorden enda... alle 6 bygg står enda ..noen som mener de er verneverdige, en stor del av Liers historie... - etter e-verket, går du opp forbi ungdomsskolen, og på andre siden av vaskeriet. Der ser du flere gamle blokker, noen mer slitte enn andre.. Sjekk ut google earth, der kan du ikke ta feil... Koordinater: 59.7910666, 10.2680666 nevner også at det ligger igjen ting der inne... som ikke bør røres - rester... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 nope, ikke jevnet med jorden enda... alle 6 bygg står enda ..noen som mener de er verneverdige, en stor del av Liers historie... - etter e-verket, går du opp forbi ungdomsskolen, og på andre siden av vaskeriet. Der ser du flere gamle blokker, noen mer slitte enn andre.. Sjekk ut google earth, der kan du ikke ta feil... Koordinater: 59.7910666, 10.2680666 nevner også at det ligger igjen ting der inne... som ikke bør røres - rester... Asbest? Avføring? Lenke til kommentar
mrsbiotherm Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2010 nope, ikke jevnet med jorden enda... alle 6 bygg står enda ..noen som mener de er verneverdige, en stor del av Liers historie... - etter e-verket, går du opp forbi ungdomsskolen, og på andre siden av vaskeriet. Der ser du flere gamle blokker, noen mer slitte enn andre.. Sjekk ut google earth, der kan du ikke ta feil... Koordinater: 59.7910666, 10.2680666 nevner også at det ligger igjen ting der inne... som ikke bør røres - rester... Asbest? Avføring? Var der for en god stund siden nå(eh, mai. hah) . Fant ikke akkurat så masse rester, noen tanlege- og taxisjekker. Hadde håpet på noen jornualer, hehe! Tok masse bilder, men glemte at jeg hadde blits (HERREGUD). Ble derfor ikke like mange bra, haha. Men bygningene var i overraskende god stand :-) Var kun i 2 av de, da. Var så heldig å møte på to vakter på tilbakeveien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå