kngreg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Hei Jeg hadde en Corsair XMS-2700 512MB brikke, og har nå kjøpt to nye for å oppgradere til 1,5GB RAM. Problemet meldte seg da skulle plassere det nye minne i mitt Asus P4PE hovedkort: PC'en nekter å boote når det er RAM i den midtre minne-sloten. PC'en booter kun når det er minne i slot 1 og 3. (Det er ikke den nye RAM'en det er feil med, jeg har prøvd begge to.) Når jeg starter opp igjen etter en mislykket booting får jeg beskjed i BIOS om at PC'en feilet forrige booting pga gal klokkehastighet på min CPU (P4 2.66GHz). Er det feil i BIOS-innstillingene, er minne-slot 2 ødelagt, eller er det noe annet? Hilsen Kristoffer Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Kortet ditt støtter kun '4 sider' med ram, dvs 2 stk dobbeltsidige eller 1 dobbel og 2 enkeltsidige brikker. (enkel måte å se om du har singelsidede brikker er å se om det er chiper på begge sider av pcb'n, enkeltsidige har kun chiper på ene siden.) Om du kun bruker 2 stk dobbeltsidige skal det fungere med brikker i slot 1 og 2 eller 3. (slot 2 og 3 deler ressurser) Har du prøv om hk booter med kun en brikke i slot 2 ? (hk vil mest sannsynlig ikke poste med alle 3 brikkene i om du har 3 dobbletsidige) Lenke til kommentar
kngreg Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 ... du har helt rett. Maskinen starter fint opp med RAM i slot 1 og 2, og RAM-brikkene er dobbeltsidige som bare det. Får ta til takke med "kun" 1G RAM da... Takk for hjelpen. Hilsen Kristoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå