Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Korrupt nedlast-hele tida

Anbefalte innlegg

En kamerat klager voldsomt på at alt han laster ned er korrupt. Får ikke spill til å fungere gjennom steam heller.

Pcen har innstallert windows 7, og han har visst prøvd flere nettverksdrivere uten hell.

De bruker forøvrig canal digital gjennom bakkenettet.

Da jeg bygde pcen til ham, brukte jeg den noen få dager hjemme hos meg selv. Her var det null problem med nedlastinger og onlinespill med telenor.

Noen med erfaring med dette?

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har opplevd dette med maskiner med virus og defekte ram-brikker.

Minnebrikkene testet jeg over mange timer før jeg leverte pcen. Virus kan det selvsagt være, men problemet oppstod umiddelbart etter at han mottok pcen.

Jeg har hatt pcen til reformatering hjemme hos meg selv nå, og her fins det ikke noe problem med den, samme hva jeg gjør. Med en gang han tar den i bruk hjemme hos seg, nekter pcen å innstallere steamspill, og melder om korrupte nedlast.

Lurer på om dette kan skyldes nettverket hans?

Lenke til kommentar

Hadde dette problemet med min pc etter formatering. Alt jeg lastet ned via standard nettleser (IE) var korrupt. Omgikk problemet ved å laste ned installasjonsfila til firefox på en annen pc, og legge den over via minnepinne. Med Mozilla på maskinen forsvant nedlastingsproblemene.

Gjennomsøkte maskina for ondsinnede program (smålig utenkelig da den var nyformatert), og kjørte memtest ved en seinere anledning, uten å finne noe. Snodig problem.

Husker man fikk blaster-viruset bare av å koble seg på nett på eldre versjoner av XP back in the days. Finnes det noe tilsvarende for Vista, som fucker opp nedlastingen til IExplorer?

TS: Høres jo ut som det har vært noe krangling mellom routeren og nettverkskortet/driveren hans. Er problemet der fortsatt om han kobler seg bak routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...