lucky666 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) En kamerat klager voldsomt på at alt han laster ned er korrupt. Får ikke spill til å fungere gjennom steam heller. Pcen har innstallert windows 7, og han har visst prøvd flere nettverksdrivere uten hell. De bruker forøvrig canal digital gjennom bakkenettet. Da jeg bygde pcen til ham, brukte jeg den noen få dager hjemme hos meg selv. Her var det null problem med nedlastinger og onlinespill med telenor. Noen med erfaring med dette? Endret 16. april 2010 av lucky666 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Har opplevd dette med maskiner med virus og defekte ram-brikker. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Har opplevd dette med maskiner med virus og defekte ram-brikker. Minnebrikkene testet jeg over mange timer før jeg leverte pcen. Virus kan det selvsagt være, men problemet oppstod umiddelbart etter at han mottok pcen. Jeg har hatt pcen til reformatering hjemme hos meg selv nå, og her fins det ikke noe problem med den, samme hva jeg gjør. Med en gang han tar den i bruk hjemme hos seg, nekter pcen å innstallere steamspill, og melder om korrupte nedlast. Lurer på om dette kan skyldes nettverket hans? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Forsøk å test minnet mens maskinen står hos ham og er tilkoblet hans strømnett. Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Nå ser det ut til problemet er løst. Fikk han til å koble utenom routeren, og direkte fra modem til pc. Dette gjorde susen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du kan be han prøve å redusere MTU i routeren til 1400 for å se om det hjelper. Innstillingen for MTU finnes på menyen for WAN/internet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 defekte minnebrikker er min erfaring med samme problem... Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Jeg utelukker minnebrikkene, da det ikke er problem med den hjemme hos meg. Som jeg skrev, koblet han utenom routeren, og det løste problemet. Lenke til kommentar
Kurtis Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hadde dette problemet med min pc etter formatering. Alt jeg lastet ned via standard nettleser (IE) var korrupt. Omgikk problemet ved å laste ned installasjonsfila til firefox på en annen pc, og legge den over via minnepinne. Med Mozilla på maskinen forsvant nedlastingsproblemene. Gjennomsøkte maskina for ondsinnede program (smålig utenkelig da den var nyformatert), og kjørte memtest ved en seinere anledning, uten å finne noe. Snodig problem. Husker man fikk blaster-viruset bare av å koble seg på nett på eldre versjoner av XP back in the days. Finnes det noe tilsvarende for Vista, som fucker opp nedlastingen til IExplorer? TS: Høres jo ut som det har vært noe krangling mellom routeren og nettverkskortet/driveren hans. Er problemet der fortsatt om han kobler seg bak routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå