Gå til innhold

Keyboard påvirker skjermbildet

anti

Anbefalte innlegg

Har lenge irritert meg over at skjermbildet endrer seg, det forandrer størrelse, og geometri (roterer seg litt horisontalt). Har lenge trodd det var den gamle skjermen min eller skjermkortet som gjorde dette. Men nå har jeg fått både ny skjerm og skjermkort, og det fortsatte fremdeles. Det er ikke noe krise, men er litt irriterende å hele tiden måtte strekke og rotere på bildet for å få det til å passe perfekt.

Men i går så jeg plutselig at skjermen var lilla nederst i høyre hjørne, og når jeg kjørte degauss kom det tilbake etter 2 sekunder, så jeg begynte å flytte litt rundt på ting. Jeg hadde da keyboardet liggende under skjermbildet, siden jeg hadde dyttet det tilbake pga jeg så på film. Når jeg flyttet bort keyboardet forsvant missfargen i skjermbildet, og bildet flyttet seg 3-4 hakk oppover. Så jeg testet dette litt. Når jeg drar keyboardet sakte bortover fra skjermen, går bildet sakte oppover, mens når jeg dytter det nærmere går det nedover, samt at det roterer seg litt mot høyre hjørnet. Legger jeg keyboardet oppe på skjermen trekker det seg oppover. Jeg må ha keyboardet cirka 20 centimeter for at det ikke skal trekke skjermbildet ned i det hele tatt. Jeg prøvde for sikkerhets skyld å koble ut keyboardet, men det skjer allikevel.

Dette er jo helt sprøtt etter min mening, et keyboard bør jo tross alt ikke gjøre dette :smile:

Keyboardet er et 'Logitech Navigator', og det er en Sony skjerm.

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye tastaturer skal hvertfall følge en eller annen (FCC)standard som gjør at den ikke skal forstyrre eller bli forstyrret. Dette er kanskje ikke tilfelle på eldre tastaturer. Skjermen skal vel også i utgangspunktet ikke bli påvirket av tastatur. Lurer egentlig mest på hvordan ett tastatur blir magnetisk(eventuelt elektromagnetisk), det er tross alt ikke noe inni tastaturet som skulle tilsi noe slikt, hvertfall ikke i de tastaturene jeg har åpnet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-29 14:26, kindings skrev:

Nye tastaturer skal hvertfall følge en eller annen (FCC)standard som gjør at den ikke skal forstyrre eller bli forstyrret. Dette er kanskje ikke tilfelle på eldre tastaturer. Skjermen skal vel også i utgangspunktet ikke bli påvirket av tastatur. Lurer egentlig mest på hvordan ett tastatur blir magnetisk(eventuelt elektromagnetisk), det er tross alt ikke noe inni tastaturet som skulle tilsi noe slikt, hvertfall ikke i de tastaturene jeg har åpnet.

Ja, og dette er jo et nytt keyboard. Skal skru det opp så fort jeg kommer hjem, for å se om jeg ser noen antydninger til hva som kan forårsake dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...