Utlånt Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Som emnetittel sier lurer jeg på hvor lenge usb harddisken kan være tilkoblet. Jeg har kjøpt en ny ekstern harddisk og tenkte jeg kunne koble den gamle til serveren som står på hele døgnet. Vil harddisken bli skadet om den stå på og er tilkoblet hele døgnet eller bør den få vile seg med feks noen dagers mellomrom? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Harddisken vil ikke slites mye mer vis den står i hele døgnet, slites kanskje ørlite fortere men i alle fall ikke mye, så lenge du ikke skriver til den 24 timer i døgnet selvfølgelig. Lenke til kommentar
Utlånt Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Det er godt å høre. Det vil ikke være i aktivitet hele døgnet, kan like gjerne gå en dag uten å bli skrevet til eller lest fra. Hva med varmeutvikling. Vil det være noen fare for at den kan bli for varm? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 nja, spørs på modellen, men jeg har ikke hatt problem med min eksterne med varme når den har vært tilkoblet. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nizzen vil si at det er ikke å anbefale og jeg tror han. En god del av disse kabinettene blir for varme for disken og den konker raskere. Kan være noe å tenke på i allefall har selv kun eksterne disker som går "On" "Off" altså ingenting permanent. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg har en usb-disk som står på en disk-server i nettverket hjemme. Denne har stått påslått i nærmere to år uten hikke. Så har jeg en som er koblet til desktop'en min. Denne står stort sett på hele døgnet hele tiden også. Sålangt har diskene (og pc'n) ikke noen problemer. Jeg har hatt en disk som døde etter lang og tro tjeneste, men etter 6-7 år konstant påslått, så synes jeg ikke det er så galt. Lenke til kommentar
Utlånt Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Der kom det mange svar på kort tid. Takk for alle svarene:) Den eldre eksterne er denne. Hvilke som avgir lite eller mye varme kan jeg ikke svare på. Er det noen god måte å finne ut hvorvidt den går varm? Holder det å kjenne på selve harddisken? Beklager det dumme spørsmålet. Med erfaringen to av dere har kobler jeg den til og ser hvordan det går. Du skal uansett ha takk for svaret og rådet 007CD:) Lenke til kommentar
Arve1234567890 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nizzen vil si at det er ikke å anbefale og jeg tror han. En god del av disse kabinettene blir for varme for disken og den konker raskere. Kan være noe å tenke på i allefall har selv kun eksterne disker som går "On" "Off" altså ingenting permanent. Nå skal ikke eg motsi Nizzen, men dette gjelder vel ikke disker som går i "dvale"? Nå har eg to permanente eksterne HDDer tilkoblet, en 3.5" og en 2.5" som forøvrig også er 5400 RPM. Disse slår jo seg av når de ikke er i bruk, og dermed utvikler jo de ikke varme, så å dra ut USB-ledningen blir vel litt drøyt? Eller har eg misforstått betydningen av ordet permanent her? Kjenner forøvrig at den tredje eksterne disken min blir veldig varm om den står og jobber mye, så ser problemstillingen! (Har bærbar PC, derfor alle disse eksterne ledningssalatene ) Lenke til kommentar
Microdead Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Den eldre eksterne er denne. Hvilke som avgir lite eller mye varme kan jeg ikke svare på. Hei, har 500 GB utgaven av denne og har hatt den stående konstant på i over ett år nå, ingen problemer så langt. Lenke til kommentar
Utlånt Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Den eldre eksterne er denne. Hvilke som avgir lite eller mye varme kan jeg ikke svare på. Hei, har 500 GB utgaven av denne og har hatt den stående konstant på i over ett år nå, ingen problemer så langt. Kjempe bra. Takk for svaret. Da lar jeg den stå på Lenke til kommentar
007CD Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Hadde en 500Gb ekstern, denne antar jeg varmen tok knekken på. Den funket fint kvelden før men dagen etter var den død, elektronikken var det som konket og en svakhet med 500Gb modellene til WD. Ellers ville jeg også ha skydd grønn diskene deres som pesten i allefall, de holder ut ja, men fanken så irriterende de er på ytelse og at de liker å ta pauser nå og da. Har en som sitter i ett RAID array og denne har gjort livet surt for meg en del ganger nå, ved neste lønning skal den UT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå