nietsoj100 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg har som mange andre kjøpt desire og har noen spørsmål. Har lastet ned skandinavisk tastatur men hvordan får jeg det opp når jeg skriver slik som nå? Og data trafikk og roaming må jo stå på hele tiden pga meldings nedlastning osv' men hvordan vrt jeg at jrg surfer på wifi og ikke på 3g nettet? Og hvordan kopierer jeg sim kontakter fra sim til tlf?akurat nå står alle kontakter dobbelt opp. Veldig uvant men ellers er jeg veldig fornøyd. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Velg et tekstinput-felt, hold fingeren nede i samme felt og vips så kommer det opp en meny, nederste valg er "input method" (eller noe annet på norsk?). Trykk der og du kan velge "Skandinavisk skjermtastatur". Datatrafikk trenger ikke stå på hverken for sms eller mms. Er usikker på om HTC har endret litt/mye/alt i forhold til standard Android men på min Nexus One forsvinner 3G/Edge/GPRS-ikonet og erstattes av et WLAN-ikon. Det indikerer at telefonen bruker wifi istedet for mobilnettet for datatrafikk. Igjen, det er mulig HTC har rotet følgende til, men på Nexus One kan du gå inn i telefonboken, trykke på meny-tasten, velge "import/export" og deretter "import from SIM card". Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Har prøvd det du beskrev men får ikke opp menyen du beskriver. Jeg har lastet ned og installert norsk keyboard og ordbok på nytt og restartet tlf men får fremdeles ikke opp norsk layout. Har prøvd å slå av roaming men da får jeg ikke mms meldinger og uansett hvilke innstillinger jeg velger så laster den ikke ned mms selv.Og den bruker ufattelig lang tid på å laste ned en mms på 50kb. Og jeg bruker advanced task killer som egentlig fungerer bra. Men hvis jeg går inn på quick settings og trykker på batteri ikonet der så kommer det opp en lang liste med ting som ligger i bakgrunnen, osm ikke kommer opp på task killer appen min. Noen forslag til hva jeg kan gjøre for og bli kvitt disse problemene? Ellers en veldig fin tlf, rask og med mange muligheter. EDIT: Går det heller ikke ann og ha forskjellig medlingslyd og varslingslyd på denne telefonene? Den bruker jo samme lyden uansett hva som skjer jo. Gjerne en anbefaling til en app som fikser dette, så jeg kan ha en sms lyd og en epost lyd og en varslingslyd for andre ting. Er heller ikke imponert over meldingssytemet på den,har prøvd flere sms apps men uansett innstilling der også så dukker hele teksten opp i varslingsvinduet, noe som ikke alltid er like bra.jeg vil heller ha varsling om at jeg har melding fra den og den personen uten at innholdet vises.går det ann? Endret 17. april 2010 av nietsoj100 Lenke til kommentar
osmano Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Og jeg bruker advanced task killer som egentlig fungerer bra. Android ordner opp selv. Task killer er ikke bra for systemet Lenke til kommentar
nietsoj100 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 så du mener det er like greit og la være og bruke task killer? Så kan det heller ordne seg selv? Men vil den ikke bruke mere batteri da? Og batteritiden er jo skremmende dårlig nok i fra før!! Den hadde sikkert brukt mindre batteri hvis jeg slo av roaming, men da klarer den ikke å laste ned mms meldinger.Ikke at det kommer så veldig mange av det. Men slår jeg av roaming, vil den da kunne klare og oppdatere vær og facebook appen? Eller er det slik at de kobler seg til selv når de skal oppdatere seg? Mye dumme spørsmål men dette er min første android tlf. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Les her hva mobili.no skriver. Androidsystemet er laget for å ta seg av det selv. Lenke til kommentar
SuperG Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg har som mange andre kjøpt desire og har noen spørsmål. Har lastet ned skandinavisk tastatur men hvordan får jeg det opp når jeg skriver slik som nå? Og data trafikk og roaming må jo stå på hele tiden pga meldings nedlastning osv' men hvordan vrt jeg at jrg surfer på wifi og ikke på 3g nettet? Og hvordan kopierer jeg sim kontakter fra sim til tlf?akurat nå står alle kontakter dobbelt opp. Veldig uvant men ellers er jeg veldig fornøyd. Uten at jeg er helt sikker, så tror jeg du må inn i "innstillinger - språk og tekst" og huke av for skandinavisk tastatur, før du går f.eks. inn i meldings-app'en og holder fingeren i skrivefeltet for å få opp menyen. Bruker det innebygde tastaturet selv, syntes det skandinaviske ble for tungvint... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå