Gå til innhold

Macbook Unibody 13" - Har begynt å lage rare lyder!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Macbook unibody 13" brukt i fjor, som jeg for det meste har hatt liggende i senga når jeg surfer på morran, på kvelden og mens jeg gamer på Xbox´en.

Jeg har hatt lite problemer med den, før nå.. Jeg har pleid å bruke en vifte plate fra Zalman som har kjølt ned Macbooken når den har ligget i senga, men jeg har kvitta meg med den da jeg syns det ble for tungvindt, så i det siste har jeg måttet støtte Macbooken opp med fjernkontroller for at den skal få blåse ut varmlufta.

Macbooken har stått på 24/7 hvor jeg lukker lokket når jeg ikke bruker den. Noen ganger glemmer jeg den stående med skjermen på og feks et youtube vindu i bakgrunn, som gjør at den blir veldig varm over lang tid.

Nå har den begynt å lage fjerne lyder.. Noen ganger høres det ut som svake "klang" andre ganger er det gjenntagende "subbe" lyder med 1 sek mellomrom +/-

Tror egentlig det er vifta, men vet dere noe om dette problemet?

Fikk ikke med kvittering når jeg kjøpte Macbooken, så hva skal jeg gjøre med den? Hvor mange års garanti er de på de, og får jeg levert den uten kvittering?

Mvh, Brick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at det er noe som kommer borti vifta, ja. Jeg hadde det problemet etter at jeg kom hjem sist jeg var på reise, men det ga seg av seg selv. Nå har jeg SSD på min så bortsett fra viftene er det bare DVD-spilleren som har bevegelig deler. Om du har vanlig harddisk, kan det jo være lesehodet som bråker. Det er gjerne et dårlig tegn. Ta backup, om du ikke har det allerede.

Har du kjøpt maskinen brukt? Hvis ikke har forhandleren deg registrert. Har du kjøpt den brukt så spør forrige eier etter kvitteringen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Det hele ordnet seg med en sikkerhetsoppdatering.. Når jeg trykkte på install update og restart now, så fikk jeg en lengre versjon av denne "melodien". Når den var oppdatert, hørte jeg ikke mer til den. Noe av det sprøeste jeg har vært borti med en datamaskin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...