SxBrg Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Har en venn av meg som er i ferd med å flytte fra England til Oslo grunnet innvandringsårsak nr. 1: norske damer (ikke at dette egentlig er relevant). Han spurte meg hva slags jobber som ville kunne være tilgjengelig i Oslo for en som ikke snakker norsk (planen er selvfølgelig å lære norsk så fort som mulig). Jeg har gjort litt research men kan ikke finne noe ordentlig informasjon og ville være veldig takknemlig for innspill. Greia er den at vedkommende er i ferd med å fullføre studie (master, juss) med glitrende resultater ved Universitet i Cambridge. Grunnen til at jeg nevner dette er at jobb i souvenir butikk eller som vaskedame ikke vil friste nevneverdig, men dette skaper også problemer ettersom det på meg virker vanskelig å få seg en virkelig god jobb i Oslo uten å snakke norsk. Noen forslag? Endret 16. april 2010 av Lillestrutts Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Er masse jobber for engelsk talende folk. Bare ta turen til NAV, har sett flere postet der. Lenke til kommentar
SxBrg Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Høres bra ut, takker Men er det uproblematisk for en som ikke har norsk statsborgerskap og har vært i Norge noen få dager å gå på NAV? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Han må jo få oppholdstillates trodde jeg, eller ha jobb/skole i planene for å ha lov å flytte hit trodde nå jeg. Men du kan jo bare gå inn og printe ut jobbene, så gir du de til han? Eller? Lenke til kommentar
SxBrg Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Joa, fair enough, det gjør jeg. Om jeg husker rett har han vel som britisk statsborger 3 mnd. på å skaffe seg jobb etc. Igjen takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå