Pc96 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hei! Finnes det noe program for å åpne porter på ruter?? Er ute etter en måte på å åpne porter på som er laget for "normale folk", har ikke funnet en enkel måte å komme ut av det på, har prøvd å gjøre det ved å skrive inn ip adressen og følge bruksanvisning, men fikk det ikke til. Har søkt på google men fant ikke noen da. Noen som vet noe?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du er strengt tatt inne på noe. Produsentene av slikt utstyr har de siste årene kommet langt i å forenkle administrasjonen av routere, men det er fremdeles komplisert. Grunnen er at teknologien bak er komplisert og normalt krever høyskoleutdannelse av de som jobber med dette til daglig, det er rett og slett ett eget fagfelt. Jeg har ikke vært borti noen form for programvare annet enn routerens innebygde interface til å åpne eller lukke porter. Data er komplisert, ikke mye å gjøre med det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Problemet er jo at dette er forskjellig fra modell til modell. Forsøk deg på http://portforward.com/, de har en liste over en rekke forskjellige routere, med guider på hvordan du åpner. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 http://www.simpleportforwarding.com/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Problemet er jo ikke bare router, men at det kan være flere routere og routermodem. Den enkleste løsningen er å aktivere UPNP (network discovery) i operativsystem og router. Hvis du ønsker hjelp til portåpning i ditt tilfelle, så kan du jo nevne hva du har av utstyr og hvilken nettleverandør du bruker. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Takk for svar Jeg har en ZyXel P-2602HWT-F3, fra telenor, ett multimodem. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Tror faen meg jeg gir opp her altså, har slått av antivirus, brannmur i ruter og windows brannmur, i tillegg har jeg åpnet portene ved å bruke simpleportforwarding-programmet som er nevnt ovenfor, men det kom noen error opp når den drev å åpnet portene, noen som vet hva som kan vere årsaken til det?? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Har nå fått fikset det! Jeg tok en resett på ruteren så brukte jeg simple portforwarding og åpnet portene. Nå har jeg OPEN. Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå