Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Falt for en jente, som nå er avvisende

Gjest Forvirret

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirret

Her før påsken møtte jeg en jente på vors. Vi fant tonen ganske fort og utover kvelden klarte jeg å mote meg opp til å spørre etter telefonnummeret hennes. Vi har siden hatt daglig kontakt både via telefon, FB og MSN.

Jeg har flere gang spurt om vi ikke skulle finne på noe, se en film, gå en tur, eller lignende, men hun har bestandig vært så opptatt. Gleden ble derfor stor når jeg ble invitert til henne forrige helg til litt god mat og en film. Stemningen var god, vi pratet og lo. Jeg koste meg veldig, noe det virket hun også gjorde.

Etter lørdagen har det ganske stille fra henne. Hun svarer knapt når jeg tar kontakt og er veldig avvisende. På onsdag sendte jeg en melding og spurte om hun ville være med på tur i fjellet til helgen, noe hun tidligere har hintet fram til at hun har hatt lyst til. I dag fikk jeg svar at hun hadde glemt av å svare på meldingen og at hun var opptatt på lørdag.

Jeg syns vi har fått veldig god kontakt. Vi har samme humor, liker samme type filmer, kan prate me henne i timesvis. Ja kort sagt synes jeg at hun er en herlig jente og at vi passer godt sammen!

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Vil jo ikke være for masete, men har virkelig falt for henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke den eneste som har vært i en slik situasjon, f.eks. har jeg vært der selv.

Du sier du har falt for henne. Men du må huske på at hun bare er ei jente. Det finnes faktisk flere enn henne der ute, som er vel så flotte og fantastiske.

Ut over dette er det vanskelig å si hva du skal gjøre. Jeg må dessverre medgi at jeg neppe er den rette til å gi råd om jenter.

Men jeg kan med stor sikkerhet si dette: Hun har neppe GLEMT å svare. Hun har bevisst latt det være etter å ha tenkt seg om. Da virker det på meg som om hun er uinteressert - eller så er hun i tvil. Men likevel - det er jo kun snakk om en enkelt melding? Du bør ikke overanalysere situasjonen.

Det er da kanskje lite du kan gjøre annet enn å avvente situasjonen? Gjør andre ting - dra ut på byen, fester, konserter, dra på trening, fisketurer m.m. Gjør ting alene, med kompiser eller med venninner. Du har gjort en del overfor denne jenta allerede, jeg vil si at det nå er hennes trekk. I mellomtiden kan du vise at du har et liv utenom henne.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at hun er i tvil. Hun er ikke uinteresert, fordi da hadde dere ikke truffet tonen, men jeg tror rett og slett hun er mer interesert i en annen. Dette minner meg om min egen situasjon, bare at jeg er på den andre siden og er ikke fullt så avisende fordi jeg liker å tilbringe tid med henne. Kanskje hun er rett og slett redd for at dere kommer til å gjøre noe over grensen og ende opp i et forhold hun ikke ønsker å være i.

Uansett hva som er grunnen, vil det ikke være et bra forhold for deg. Du bør bli sammen med en jente som ønsker å bli sammen med deg. En jente som også inviterer deg ut og ikke alltid er opptatt.

Lenke til kommentar
Gjest Forvirret

Du sier du har falt for henne. Men du må huske på at hun bare er ei jente. Det finnes faktisk flere enn henne der ute, som er vel så flotte og fantastiske.

Hjertet hører desverre ikke alltid på fornuften :(

Aller helst har jeg lyst til å bare si rett ut til henne hva jeg føler. Men hvis det er som dere sier at hun kan være i tvil frykter jeg at det kan skremme henne og spolere eventuelle sjangser jeg måtte ha.

Detjeg frykter er at hun kan ha hatt "øl-briller" på da vi møttes på vors og da vi møttes i edru tilstand kunne jeg ikke måle meg med hennes forventninger/inntrykk. Da hjelper det fint lite at vi har funnet tonen.

Det er vel ikke å stikke under en stol at jeg ikke har verdens beste selvtillitt, så jeg er rask å overanalysere en situasjon.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er så veldig lurt å fortelle henne hva du føler, da kan hun fort bli stresset hvis hun ikke føler det samme.

La henne få luft og tid til å tenke.

Fortsett å ta kontakt men ikke vær masete.

Utrolig lett å gi slike råd, men utrolig vanskelig å følge hehe.

Damer er uansett rare, alle er forskjellige, og umulig å skjønne seg på.

Kanskje hun bare leker hard to get, eller kanskje hun er uintresert.

Magefølelsen din er som regel det som stemmer...

Lenke til kommentar

Det her hørest ut som noe jeg selv har opplevd, bare at jeg er jenta..

Det kan være en mulighet for at hun faktisk bare vil være venn med deg. For det var slik i mitt tilfelle. Jeg var kanskje litt intressert i gutten en liten periode, men selve gnisten kom aldri, uansett om jeg ville eller ikke.. Jeg ble da veldig usikker på hva jeg skulle svare når han sendte meg meldinger eller ønsket å møte meg. Jeg likte jo å være med han, og trivdes i hans nærvær, men som venn.. Visste jo at hvis jeg fortalte han det, kom han til å bli veldig skuffa og lei seg..

Hvis dette kan være en mulighet, børr du kanskje bare spørre henne rett ut hva hun egentlig ønsker.. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Men jeg kan med stor sikkerhet si dette: Hun har neppe GLEMT å svare. Hun har bevisst latt det være etter å ha tenkt seg om. Da virker det på meg som om hun er uinteressert - eller så er hun i tvil. Men likevel - det er jo kun snakk om en enkelt melding? Du bør ikke overanalysere situasjonen.

Jeg forstår det han skriver på en litt annen måte.

Hun glemte å svare på meldingen på onsdag, men hun svarte jo allikevel på fredagen da! Uten at han maste noe mere!

Hvis hun hadde vært uinteressert så hadde hun jo boikottet å besvare meldingen ikke bare onsdag og torsdag, men også fredagen og resten av året. Sant?

2 muligheter slik jeg ser det;

- Den ene er at hun faktisk var i en spesiell situasjon slik at hun faktisk glemte å besvare meldingen. Det kan ha vært sykdom i familien etc

- Den andre er den rimelig vanlige varianten, der jentene "glemmer" å besvare en melding i startfasen med en gutt rett og slett for å spille kostbar.

Tro meg, sistnevnte kommer du til å savne hvis dere ender opp sammen. Da er det bare å rydde innboksen, for deretter renner meldingene inn i hytt og vær. Kjøp ditt kjøp datt, hvor er du, hva skal du, er du sur, er du glad, er du gal.. ossssv MAS!

Konklusjon; jeg tror hun spiller kostbar! Slapp av, drøy litt og hun kommer sigende etter hvert.. La henne for all del ikke bli overbevist om at du har falt for henne, og at hele livet ditt ligger i hennes hender.

Som "frevild" også sier, "vis" henne at du har et annet liv også! Det er lurt. Jo mer utilgjengelig du er, jo mer interessant blir du.

Akkurat som hun preger dine følelser ved å spille kostbar og "glemme" å besvare meldinger.

Endret av brukernavnkongen
Lenke til kommentar

Enkelt og greit så gir du hun muligheten til å avslå. istedenfor å spørre, så kan du neste gang si:Jeg hadde tenkt at kan dra blablabla, når passer det best. Og liker hun deg, så skal det en del til da før hun avslår! for å sitere en klok mann:

Anta at hun vil være med. Hva sier det om deg som antar at hun vil være med, jo at du er selvsikker. Dette er jo en ting damene blant annet finner tiltrekkende. Gjør du dette er det stor sjanse for at noe kan skje. Jepp du hørte riktig, du kan prøve på kysset. større sjanse for å lykkes fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...