Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg etterlyser et nytt norsk parti som kan utnytte misnøyen som brer seg i det norske samfunnet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, men jeg ser et problem med at folk begynner å kjøre til postkassa og tilbake. Om du vil gjøre det lettere å komme seg mellom så er det vel bedre å bygge ut kollektivtraffikken?

 

Du får jobben som helseminister, case solved.

Endret av Ebeneser
Lenke til kommentar

Nei, men jeg ser et problem med at folk begynner å kjøre til postkassa og tilbake. Om du vil gjøre det lettere å komme seg mellom så er det vel bedre å bygge ut kollektivtraffikken?

 

Kjører de rike mer enn mellomklassen?

Lenke til kommentar

Når partiene er problemet, hvordan vil et nytt alternativt parti være en løsning.

 

For å si det på en annen måte. Om du prøver å lappe en sykkel med teip, så bytter du ikke teip når du ser det ikke funker, du bytter til lappesaker.

Lenke til kommentar

Det er en enklere måte å gjøre dette på, tror jeg. Om vi bare fjerner alt privatliv fra alle folkevalgte så vil det være i boks om noen år. Om vi får lese kontoinformasjon, email, lydopptak av hver eneste samtale de har så vil vi ikke ha en eneste korrupt politiker igjen. Da sitter vi igjen med bare de politikerne som har rent mel i posen (om de finnes), og da vil landet fikse seg selv over tid.

 

Et omvendt overvåkningssamfunn om du vil.

Lenke til kommentar

Skal du ikke se bort fra. De har vertfall flere biler, så da er det vel ikke håpløst teit å regne med at de bruker dem.

 

Jeg vet vertfall at mange av kompisene mine ikke er så glad i å lode (råne) pga. bensinprisen.

 

Er kompisene dine representable for den norske befolkning? Tror du folk har fritid til å drive å råne? Tror du folk har tid til å kaste bort tiden på kollektivtransport? Vet du hvor stort dette landet er? Vet du hvor upraktisk det er med kollektivtransport i distriktene? Vet du at dagen sosialdemokratiske regjering kjører en politikk som skaper et klasseskille i forhold til hvem som kan bruke bil og hvem som ikke kan kjøre bil?

Lenke til kommentar

Råningen var bare et eksempel. Om du skrur ned prisene på bensin vil folk bruke mye mer bensin, og det er ikke bare positivt.

 

Folk trenger ikke kaste bort tid på kollektivtraffikk om vi har et respektabelt kollektivtilbud. Ja jeg er klar over hvor upraktisk det er med kollektivtrafikk i distriktene, jeg er for sterk sentralisering av befolkningen. Jeg er og klar over klasseskillet som dannes, men jeg er redd det er nødvendig.

 

Helst ser jeg at vi bruker så lite bensin som mulig mens vi pumper opp alt vi kan. Så sitter vi på all drivstoffet og oljen vår i 10-20 år til prisene går i taket, selger hele sulamitten, blir styrtrike(re) og bruker pengene på innovasjon og forskning i fornybare energikilder, og på den måten vil Norge skyte fart og få et forsprang på resten av verden.

Lenke til kommentar

Råningen var bare et eksempel. Om du skrur ned prisene på bensin vil folk bruke mye mer bensin, og det er ikke bare positivt.

 

Folk trenger ikke kaste bort tid på kollektivtraffikk om vi har et respektabelt kollektivtilbud. Ja jeg er klar over hvor upraktisk det er med kollektivtrafikk i distriktene, jeg er for sterk sentralisering av befolkningen. Jeg er og klar over klasseskillet som dannes, men jeg er redd det er nødvendig.

 

Helst ser jeg at vi bruker så lite bensin som mulig mens vi pumper opp alt vi kan. Så sitter vi på all drivstoffet og oljen vår i 10-20 år til prisene går i taket, selger hele sulamitten, blir styrtrike(re) og bruker pengene på innovasjon og forskning i fornybare energikilder, og på den måten vil Norge skyte fart og få et forsprang på resten av verden.

 

Kan du fortelle litt om hvorfor er du for klasseskille og sentralisering av befolkninga?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke for klasseskille, men så lenge man har et finanssystem basert på valuta så får man nødvendigvis det. Jeg er for sentralisering fordi det gjør det mye lettere å distribuere goder til folket på en effektiv måte, for eksempel kollektivtraffikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...