Ebeneser Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Forbruk? det er ingen som tar til ordet for sløsing eller kaptialistisk tankegang hvor kortisiktig profitt er målet her. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Men om strøm og bensinprisene går ned vil man jo naturligvis bruke mye mer av begge. Terskelen for å kjøre en plass blir jo mye lavere når det blir mye billigere? Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Ser du noe problem med at folk får muligheten til å ta bilferien til Lofoten for en rimeligere penge? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nei, men jeg ser et problem med at folk begynner å kjøre til postkassa og tilbake. Om du vil gjøre det lettere å komme seg mellom så er det vel bedre å bygge ut kollektivtraffikken? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Syte om dårlig utbygget land og for mye skattlegging? Orginalt. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg tror noe av det nærmeste du kommer som kan ha en sjanse til å i det hele tatt stille til valg er Demokratene. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Nei, men jeg ser et problem med at folk begynner å kjøre til postkassa og tilbake. Om du vil gjøre det lettere å komme seg mellom så er det vel bedre å bygge ut kollektivtraffikken? Du får jobben som helseminister, case solved. Endret 16. april 2010 av Ebeneser Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Nei, men jeg ser et problem med at folk begynner å kjøre til postkassa og tilbake. Om du vil gjøre det lettere å komme seg mellom så er det vel bedre å bygge ut kollektivtraffikken? Kjører de rike mer enn mellomklassen? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Skal du ikke se bort fra. De har vertfall flere biler, så da er det vel ikke håpløst teit å regne med at de bruker dem. Jeg vet vertfall at mange av kompisene mine ikke er så glad i å lode (råne) pga. bensinprisen. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Når partiene er problemet, hvordan vil et nytt alternativt parti være en løsning. For å si det på en annen måte. Om du prøver å lappe en sykkel med teip, så bytter du ikke teip når du ser det ikke funker, du bytter til lappesaker. Lenke til kommentar
Ebeneser Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Men vårt parti skiller seg ut ved at vi vil ta fra de andre partiene deres livsgrunnlag, vi ønsker ikke å sammarbeide med dem i noe fargelagt helvete. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Det er en enklere måte å gjøre dette på, tror jeg. Om vi bare fjerner alt privatliv fra alle folkevalgte så vil det være i boks om noen år. Om vi får lese kontoinformasjon, email, lydopptak av hver eneste samtale de har så vil vi ikke ha en eneste korrupt politiker igjen. Da sitter vi igjen med bare de politikerne som har rent mel i posen (om de finnes), og da vil landet fikse seg selv over tid. Et omvendt overvåkningssamfunn om du vil. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Skal du ikke se bort fra. De har vertfall flere biler, så da er det vel ikke håpløst teit å regne med at de bruker dem. Jeg vet vertfall at mange av kompisene mine ikke er så glad i å lode (råne) pga. bensinprisen. Er kompisene dine representable for den norske befolkning? Tror du folk har fritid til å drive å råne? Tror du folk har tid til å kaste bort tiden på kollektivtransport? Vet du hvor stort dette landet er? Vet du hvor upraktisk det er med kollektivtransport i distriktene? Vet du at dagen sosialdemokratiske regjering kjører en politikk som skaper et klasseskille i forhold til hvem som kan bruke bil og hvem som ikke kan kjøre bil? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Råningen var bare et eksempel. Om du skrur ned prisene på bensin vil folk bruke mye mer bensin, og det er ikke bare positivt. Folk trenger ikke kaste bort tid på kollektivtraffikk om vi har et respektabelt kollektivtilbud. Ja jeg er klar over hvor upraktisk det er med kollektivtrafikk i distriktene, jeg er for sterk sentralisering av befolkningen. Jeg er og klar over klasseskillet som dannes, men jeg er redd det er nødvendig. Helst ser jeg at vi bruker så lite bensin som mulig mens vi pumper opp alt vi kan. Så sitter vi på all drivstoffet og oljen vår i 10-20 år til prisene går i taket, selger hele sulamitten, blir styrtrike(re) og bruker pengene på innovasjon og forskning i fornybare energikilder, og på den måten vil Norge skyte fart og få et forsprang på resten av verden. Lenke til kommentar
Kjemperen Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Råningen var bare et eksempel. Om du skrur ned prisene på bensin vil folk bruke mye mer bensin, og det er ikke bare positivt. Folk trenger ikke kaste bort tid på kollektivtraffikk om vi har et respektabelt kollektivtilbud. Ja jeg er klar over hvor upraktisk det er med kollektivtrafikk i distriktene, jeg er for sterk sentralisering av befolkningen. Jeg er og klar over klasseskillet som dannes, men jeg er redd det er nødvendig. Helst ser jeg at vi bruker så lite bensin som mulig mens vi pumper opp alt vi kan. Så sitter vi på all drivstoffet og oljen vår i 10-20 år til prisene går i taket, selger hele sulamitten, blir styrtrike(re) og bruker pengene på innovasjon og forskning i fornybare energikilder, og på den måten vil Norge skyte fart og få et forsprang på resten av verden. Kan du fortelle litt om hvorfor er du for klasseskille og sentralisering av befolkninga? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg er ikke for klasseskille, men så lenge man har et finanssystem basert på valuta så får man nødvendigvis det. Jeg er for sentralisering fordi det gjør det mye lettere å distribuere goder til folket på en effektiv måte, for eksempel kollektivtraffikk. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er ingen stor misnøye i dag, og infrastrukturen er upåklagelig utenom mangelen på lyntog. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er ingen stor misnøye i dag, og infrastrukturen er upåklagelig utenom mangelen på lyntog. Jeg regner med du bor i Downtown Oslo da... Lenke til kommentar
fiskebollebiff Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 infrastruktur og upåklagelig, jeg får ikke de ordene til å passe sammen. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Det er ingen stor misnøye i dag, og infrastrukturen er upåklagelig utenom mangelen på lyntog. Jeg regner med du bor i Downtown Oslo da... Nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå