Hellesen Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 jeg lurer på hvilken straff jeg kan vente meg etter å ha blitt tatt av purken for og kjøre i 200km/t med bil som 16 åring? jeg har hørt at en satfig bot og en minimum straff på en halvt års utsettelse på lappen er aktuelt. men så lurer jeg også på om utsettelse gjelder for lærekjøring? kan jeg fortsette og lærekjøre som før? eller får jeg utsettelse på den også? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Dette MÅ være tull... Om du blir tatt i 200 km/t kan du belage deg på å spikre paller en stund, og lappen kan du nok se lenge etter noen år. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Lukter vel fengsel og rulleblad. Hadde vært andre boller dersom du hadde vært under den kriminelle lavalder, noe du ikke er. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Mister vel mulighet for å ta lappen for alltid hvis man kjører i 200 km/t på norske veier? Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du har ikke lov å øve kjøre, med mindre du har særskilt tillatelse av politiet. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Mister vel mulighet for å ta lappen for alltid hvis man kjører i 200 km/t på norske veier? Det er lov å håpe! =D @TS Hadde det vært opp til meg hadde du fått gapestokken. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Og nei, du kan selvfølgelig ikke lærekjøre. 16 år gamle gutter som kjører 200 km/t har ingenting bak et ratt å gjøre, selv ikke med ledsager. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Personelig mener jeg at en som kjører i 200 km/t uten førerkort ikke har noe i trafikken å gjøre, og sperrefristen burde vært mye lengre. Vegtrafikkloven § 24a sier dette: Den som har kjørt motorvogn uten å ha førerkort for vedkommende gruppe av motorvogner, kan ikke få slikt førerkort første gang før det er gått 6 måneder siden den ulovlige kjøringen fant sted. Er han yngre enn den lovlige minstealderen for slikt førerkort, løper sperrefristen til det er gått 6 måneder fra den dagen han oppnår minstealderen Jeg vil tro at det går an å drive kjøreopplæring, men kontakt en kjørelærer eller politiet for å finne ut sikkert. Lenke til kommentar
Hellesen Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Mister vel mulighet for å ta lappen for alltid hvis man kjører i 200 km/t på norske veier? nei, spurte politiet da jeg ble tatt.. og de kan kun gi meg bot for den farten jeg hadde, og det kan ikke gå ut over utsettelse straffen. men når jeg spurte om lærkjøringen så ville de ikke svare da.. så jeg lurer fortsatt på om det er noe straff på lærekjøringen og? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hvem var med deg når du kjørte? Lenke til kommentar
Hellesen Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Lærekjøring kan du se langt etter, desverre. Uheldig du var som ble tatt da, men skjønner deg godt, sykt digg å gi så jævlig på! Satt selv på med fattern for en ukes tid tilbake i 290 km/t med en Audi RS4 og det gikk unna.. vet du hvor lang tid det vil gå før jeg får lærekjøre igjen eventuelt? Lenke til kommentar
Bosch Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hvis du blar litt opp, så ser du at jeg har svart på spørsmålet ditt... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Mister vel mulighet for å ta lappen for alltid hvis man kjører i 200 km/t på norske veier? nei, spurte politiet da jeg ble tatt.. og de kan kun gi meg bot for den farten jeg hadde, og det kan ikke gå ut over utsettelse straffen. men når jeg spurte om lærkjøringen så ville de ikke svare da.. så jeg lurer fortsatt på om det er noe straff på lærekjøringen og? Det blir nok skrevet anmeldelse, og da regner jeg med at saken blir behandlet av en jurist i politiet, og ikke de politibetjentene som stoppet deg. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Jeg er ikke helt sikker på hvor lenge det er til du kan lærekjøre igjen, men jeg vil annta du får minst 2 år utsettelse på selve sertifikatet. Endret 18. april 2010 av hernil Fjernet svar på off topic Lenke til kommentar
Hellesen Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Tror overhode ikke at dette er sant. Hvis han hadde blitt tatt i 200km/t ville han nok blitt tatt med ned til politistasjonen der han ville ha fått svaret på alt som kommer til å skje videre. Samt at han ikke er pålogget engang og har ikke noen flere innlegg. Hvis jeg hadde gjort dette ville jeg vært klint oppi skjermen å lest alle svarene. bare til din informasjon, så ble jeg tatt rett på politistasjonen etter hendelsen.. men de ville ikke svare på lærekjøringsdelen.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 To års utsettelse på førerkortet, regnet fra du fyller 18, minst. Muligens for alltid. Forbud mot øvelseskjøring i samme periode. Femsifret beløp i bot. Hvis du må sone i fengsel blir det 40-50 dager, antageligvis, eller det tilsvarende i samfunnsstraff. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Har fjernet masse troll-anklager (disse rapporterer man), off topic og annet som ikke hørte hjemme i tråden. Tilbakemeldinger på dette tar på PM og ikke i tråden ---------- Så litt on topic: Vegtrafikkloven sier blant annet dette; Ved øvingskjøring anses lærer eller ledsager som fører av motorvognen. Det som er bestemt i eller i medhold av kap. II og §§ 21, 22 og 22 a), gjelder likevel også for eleven. Det betyr at både du og den som var med deg i bilen, for jeg antar det var det, vil få straffen man får ved en slik overtredelse. Hvordan det blir med fortsatt øvelseskjøring kan jeg ikke si sikkert, men magefølelsen sier meg at du kan se langt etter både den og lappen en stund. Skulle bare mangle i grunn. Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) To års utsettelse på førerkortet, regnet fra du fyller 18, minst. Muligens for alltid. Forbud mot øvelseskjøring i samme periode. Femsifret beløp i bot. Hvis du må sone i fengsel blir det 40-50 dager, antageligvis, eller det tilsvarende i samfunnsstraff. Dette er akkurat hva du, mr. (TS) @Hellesen fortjener. Sånne som deg kan vi ikke ha kjørende på norske veier. 200 km/t? Hva i alle dager tenkte du med? Var det opp til meg, ville du ha mistet retten til å ta førerkortet på livstid. Råkjøring hører hjemme i videospill. Endret 18. april 2010 av RickyRon Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 To års utsettelse på førerkortet, regnet fra du fyller 18, minst. Muligens for alltid. Forbud mot øvelseskjøring i samme periode. Femsifret beløp i bot. Hvis du må sone i fengsel blir det 40-50 dager, antageligvis, eller det tilsvarende i samfunnsstraff. Tror neppe han blir dømt til soning da han kun er 16 år. Samfunnsstraff som du nevner eller event. noe opplegg med barnevern høres mer realistisk ut. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Tråden omhandler trafikksaker og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Trafikk, eventuelle reaksjoner på moderering kan gjøres på pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå