Alkjeks Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Jeg bruker faktisk den gamle skjermen min som musematte. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 skrudde selv min egen benq 19" fra hverandre da kontakten begynte å frese var loddinga på stikkontakten som var dårlig etter mange års sleping rundt på LANs. hadde ikke loddebolt selv men gutta på hifiklubben i kongsberg gjorde jobben (clas ohlson åpner ikke før juni, så fikk ikke tak i utstyret selv ) Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Artig artikkel! Takk for denne. Hadde en viss peiling på anatomien til en skjerm, men det var morsomt å se absolutt alt tatt fra hverandre. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Dette var ikke morsomt, bare tragisk - ødelegge flotte brukbare skjermer på den måten. Om det hadde vært en Samsung 2253BW dere hadde herpet, hadde jeg satt meg i bilen og kjørt rett opp til Oslo i den hensikt å skade dere, for slik en trenger jeg Lenke til kommentar
Jove Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Demonterte en lcd-skjerm som sluttet å fungere en gang. Da jeg skilte de forskjellige firkantede plast-"arkene", fikk jeg strøm. Regner med det var statisk elektrisitet eller noe som hang igjen inni der Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Demonterte en lcd-skjerm som sluttet å fungere en gang. Da jeg skilte de forskjellige firkantede plast-"arkene", fikk jeg strøm. Regner med det var statisk elektrisitet eller noe som hang igjen inni der Restspenning heter det. Du får det samme hvis du tar på mors miksmaster når du trekker den ut av kontakten og tar på endene av støpslet. Man skal alltid trykke på startknappen en gang etter man har tatt ut strømmen, da fjernes alt som ligger igjen. Enkelte elektroniske ting kan man faktisk gjør ett forsøk på å starte. Test på en DVD spiller hvis lyset henger igjen når strømmen er tatt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 BOSCH? Elendig skrumaskin! Det der er da ikke en skrumaskin, det er en borremaskin. Tok forøvrig i bruk en splitter ny bosch borremaskin på jobb en dag. Den tok kvelden etter en dag Riktig, en borrmaskin. Og en meget råtten en også, grei nok for normale folk. Har nok selv en Borch batteridrill som er kraftigere enn den der på jobb. Selv om den nå må på reperasjon for andre gang, for kraftig for plasttannhjulene de bruker. Blir nok noe annet neste gang. Det finnes ikke noe verre en sjefer som skal spare noen kroner og kjøper drill på Clas Olhson. Det er alltid lettere å få tilgivelse enn tilatelse som det heter, så jeg tar ut mine egne driller Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Om man har en skjerm med trykkskader, er det som regel den første platen som er delvis knust? Hvordan fungerer den bakerste bakgrunnsbelysningsplaten? Lyser den sterkt og hvitt lys? Lenke til kommentar
Visjoner Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Gjesp. Ærlig talt. Det å skru fra hverandre en LCD-skjerm involverer det å fjerne et varierende antall skruer - som regel mellom 4 og 40 et sted, alt etter hvor mye dere skal skru fra hverandre. Er da ikke noe spesielt spennende med dette. Selv har jeg en Viewsonic med busted powerboard liggende her, som jeg snart skal drive å lodde av litt komponenter på, for å se om ikke jeg kan få liv i den igjen. Da begynner vi i det minste å få et mål med jobben +1 Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 likte denne artikkelen. det var koselig lettlest artikkel som passet meg bra på en søndags morgen. blir lei av standard artiklene. Lenke til kommentar
jeeps Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Fin sak, men forventet litt mer info om de aktive panelene på pixel-nivå. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Alltid trodd at det var noen form for flytende matrise inni panelet jeg. Ser sånn ut når man trykker på en Morsom artikkel! Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Vi i IT-avdelingen savner en HP-19"... Den stod i tredje etasje, men nå finner vi den ikke. Jørgen, vet du noe om dette??? Lenke til kommentar
mago Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Vil sigarettrøyk/støv kunne trenge inn mellom bakgrunnsbelysningen og bildepanelet, og kunne degradere lysstyrke/kontrast. Siden bakgrunnsbelysningen trenger kjøling, så er vel "rommet" mellom disse ike forseglet, i ytterkant(luft tett)? Endret 18. april 2010 av mago Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Bilde fire på side tre ser ut som en stilig laptop, med en slags touchplate til tastatur Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Det gule kretskortet er en kombinert strømforsyning og inverter, ikke bare en strømforsyning. En del skjermer har disse funksjonene på separate kretskort. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Alltid trodd at det var noen form for flytende matrise inni panelet jeg. Ser sånn ut når man trykker på en Morsom artikkel! Det er jo det. Man det er kun hver piksel som er flytende. Ellers så hadde det nok ikke het "Liquid Crystal Display" Men det er ikke slik at hele bildefalten er en stor flytende veske. Det kommer nok, men er veldig mange år unna tipper jeg. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Hvorfor rant det ikke ut når de demonterte den da? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvorfor rant det ikke ut når de demonterte den da? De har jo ikke demontert selve LCD panelet. De kun av plast folien på hver side av LCD panelet, som gir oss riktige farger og kontrast. Hvor flytende ting faktisk er vet jeg ikke. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Det e som ungdommen lika:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå