Makky Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Har en G4 mac som jeg vil koble opp i nettverket mitt. Den har pci-porter, kan jeg kjøpe hvilket som helst nettverkskort og sette inn? Kom gjerne med tips til hvilken jeg burde kjøpe? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Ingen som har stasjonær mac med kunnskap om hvilke nettverkskort som passer? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Ingen som har stasjonær mac med kunnskap om hvilke nettverkskort som passer? Jeg trodde de fleste nyere mac hadde nettkort som standard. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 Vel, denne har ikke det! Kanskje derfor jeg spør? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Vel, denne har ikke det! Kanskje derfor jeg spør? Man vet aldri, bedre med en post for mye enn en for lite i slike tilfeller. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 11. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2003 MEN..... Er det noen som vet? Er det ingen som har kjøpt eksternt nettverkskort og satt inn i mac noen gang? Lenke til kommentar
ion Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 http://www.apple.com/no/powermac/expansion.html Utfra det som står på Apples nettsider vil jeg si at det ser ut som om maskinen støtter PCI-standarden fullt ut. Det eneste da er driverstøtte i MacOS. Dette er noe produsenten av nettverkskort står for. Har liten Mac-erfaring, men ser slik ut for meg. Dette kortet ser ut til å ha drivere for MacOSX: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...9&GrpID=21&s=pl http://www.smc-europe.com/english/support/...apter/1255.html Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. juni 2003 Del Skrevet 11. juni 2003 Jeg har rappa nett kort fra en G3 og putta i pc'n uten problem, går sikkert bra motsatt vei også. Finner du driver for ditt mac OS til et kort vil det helt sikkert fungere. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har også hatt gode resultater med helt vanlige nettverkskort i G4'n min - lasta ned driveren fra Unex (tror det var det merket), installerte, reboota - succé Også 10000-kronersspørsmålet: Hvordan i svarte grønne har du fått kloa i en G4 uten nettverkskort (eller nettverksstøtte på hovedkortet), Makky? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Mac har hatt nettverkskort som standard siden 1995 eller noe, uansett så er det sikkert bare å putte et annet i så kommer det sikkert automatisk til å funke. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2003 nettverkskortet som er innebygget er defekt...så derfor trenger jeg nytt. garantien har gått ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå