Gemrick Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Finnes det en bærbar data med følgende kriterier: - Rask prosessor - SSD disk - Bra skjermkort - Høy oppløslig skjerm (1900*1280) - Bra byggkvalitet og godt materialvalg. (Type mac utseende/følelse) - Ikke koster like mye som full speca mac book pro - Blu ray spiller - Kunne spille spill som BF og lignende Dette skal ikke være en mac!!!!!! Ikke at jeg HATER mac, men jeg misliker det... Føler mye av dagens PCer ser ut som de er bygget av russiske, avdanka Lada arbeidere, blandet med en liten gutt på 3år med masse flotte ideer om hvordan en pc skal se ut. Finnes dette?! Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Du kan jo sjekke ut Alienware. Fordelen der er at du kan velge deler/skjerm/utseende og sånt selv, men prisen kan jo bli en smule høy da. Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Jeg så veldig mye på Aleienware da jeg var litt yngre, og syntes det var kult (endte da opp med en XPS). Men det er ikke like kult å møte opp i møter og så videre, med et jævla alien ansikt bak, og masse lys og stæsj... Hvis du skjønner hva jeg mener?! Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 vil si du kan titte på dell sin xps 16.. Eneste som trekker litt ned der er skjermkortet. Som ikke er et supert skjermkort, men et godt et.. Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 XPS 16 så faktisk jævlig bra ut! Noen som har erfaring med den?! Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Noen spørsmål angående specsa: 1. Hvordan er Intel i7 prosessoren? Finne det noe mye bedre? 2. Holder det med 4096MB ram? Vil jeg merke mye forskjell med f.eks 6144 MB? 3. Den SSD disken. Er den virkelig så rask man skal ha det til!? Noen som har sett: Veldig bra... 4. Hvordan er 1GB ATI Radeon? Kan jeg f.eks spille Call of Duty Modern Warfare 2 på full oppløsning osv? Takk for alle svar!! Dette forumet er helt sykt bra, og folk svarer sinnsykt raskt! Endret 16. april 2010 av Gemrick Lenke til kommentar
jonol Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) 1: Intel i7 er en veldig kraftig prosessor serie. 2: jepp, 4GB ram er mer en nok for de fleste. 3: Generelt er vel en SSD veldig rask! 4: Mange som misforstår det der med minne på skjermkort, det at du har 1GB trenger ikke være noe bedre enn f.eks 512 MB! du må sjekke klokk, transistorer, og mer. Det der med minne er bare for å lure folk, men for å spille MW2 med maks må du vel kanskje ha ~ATI Radeon HD5770. Endret 16. april 2010 av jonol Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Takk for svar! Men hvordan er 1GB ATI Radeon, finnes det mye bedre til en bærbar? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Leste du ikke hva han skrev om skjermkortet? Kom med den spesifikke modellen så kan vi si hvor bra det er. Igjen, ikke la det lure av at hele 1GB minne til skjermkortet betyr god ytelse. Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 1GB ATI® Radeon™ HD 4670 ... Sånn!? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Sånn ja Det finnes veldig mye bedre til bærbar, med da er også prisen deretter, som regel. Dette skjermkortet er bra nok til å spille alt av dagens spill, men du må nok stille settingene ned til medium. Kommer an på hvor krevende spillet er. Er spillet veldig CPU-krevende vil laptopen klare seg veldig bra med den gode i7-prosessoren, i7 720QM regner jeg med. Forresten, trådnavnet er ikke i samsvar med retningslinjene Endret 16. april 2010 av EivindS_ Lenke til kommentar
thomit Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Jepp, med det kortet må du fire enten på detaljer eller oppløsning med CoD. HD 4670 Edit: Jeg får legge til at Dell utstyrer sine bærbare med SSD'er som ikke er fra øverste hylle akkurat. Mitt valg dersom jeg skulle kjøpt denne maskinen, ville være å kjøpe den med den billigste snurredisken, og så kjøpe en Intel Gen2 SSD utenom, og sette inn selv. Det finnes andre SSD'er som kan måle seg med Intel's, men Intel har en svært gunstig kvalitet/størrelse/pris kombinasjon. Endret 16. april 2010 av thomit Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Takk for deeeet! :)Så kanskje ike denne pcen er noe for meg! Andre forslag? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hvor mye er du villig til å betale? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Finnes det en bærbar data med følgende kriterier: - Rask prosessor - SSD disk - Bra skjermkort - Høy oppløslig skjerm (1900*1280) - Bra byggkvalitet og godt materialvalg. (Type mac utseende/følelse) - Ikke koster like mye som full speca mac book pro - Blu ray spiller - Kunne spille spill som BF og lignende Dette skal ikke være en mac!!!!!! Ikke at jeg HATER mac, men jeg misliker det... Føler mye av dagens PCer ser ut som de er bygget av russiske, avdanka Lada arbeidere, blandet med en liten gutt på 3år med masse flotte ideer om hvordan en pc skal se ut. Finnes dette?! http://www.dustinhome.no/pd_5010379118.aspx Rask prosessor: JA SSD: JA Bra skjermkort: JA Bra skjerm: JA Bra utseende: JA Ikke like dyr..... er vel på nivå med macbook dessverre. BluRay: JA Ellers så er dette den simplere utgaven: http://www.dustinhome.no/pd_5010379056.aspx Uten SSD/bluray og mindre minne..... til nesten halv pris. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Multicom Kunshan er vel svaret på det du leter etter, more or less. Opp til deg å velge Til ca 18k får du det du vil ha, men det er og forblir mac-pris bare med bedre specs Lenke til kommentar
Gemrick Skrevet 16. april 2010 Forfatter Del Skrevet 16. april 2010 Nei gutter (og jenter?), å kjøpe pc er faen ikke lett i dag! Nå skal det vell også sies at jeg er tidenes "vingle Petter". Uansett, uansett hva det skulle være, så finner jeg et eller annet jeg ikke liker ved ting, ihvertfall når det gjelder bærbar pc. Hvor mye jeg er villig til å betale?! Kommer helt ann på, hvis jeg finner et produkt som virker HELT perfekt, så kan jeg sikkert punge ut 18 lapper. Men tviler på at det er produsert! FÅr vell ta meg en tur på Elektrofil messen i morgen, i Spektrum, for å ta en titt! Multicom har jeg hørte både mye bra, og dårlig om. Men jeg likte den! Men dere tror vell SSD diskene vil falle litt i pris etterhert? Er ikke akkuratt billig greier! Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 SSD vil sikkert falle i pris, som med allt annet. Vanlige snurredisker faller jo også fremdeles i pris. Men det kommer neppe til å skje brått. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Men dere tror vell SSD diskene vil falle litt i pris etterhert? Er ikke akkuratt billig greier! Inte ta detta på fel sätt, men här har du kanske engagerat ett dussin människor som letar upp diverse maskiner åt dig enligt dina specifikationskrav, så är du orolig för att hårddisken kanske faller i värde? Precis all förbrukarelektronik faller i värde, finns inga undantag. High end maskiner är väl de som sjunker allra mest i ren pengavärde, men de håller desiderat längst när det gäller specifikationer. (har en 4 år gammal xps maskin vars skärmkort håller kånken med dagens 10,000 kr maskiners skärmkort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå