Gå til innhold

Typen dusjer skjeldent, hva kan jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta Hepatitt-bakterien. Den er svært overlevelsesdyktig og kan leve lenge i feks. tørket blod på en mynt. Den kan lett forflytte seg ved at man tar på den og tar på andre kropssdeler. Videre kan det jo hende man får dette i seg på en eller annen måte... Ikke kult. Nå er dette ikke akkurat veldig sannsynlig, men det er et bevis på å ta hygiene på alvor.

 

Jeg dusjer som oftest hver dag, mest fordi det er digg og jeg våkner av det.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Det å ikke dusje hver dag vil ikke i seg selv direkte øke sjansene for å bli syk.. Er du i militæret, så kan det lett gå 1-2 uker uten at dette betyr at hele troppen ligger på sykestuen.

 

Faktisk er det bevist at ved å være litt skitten, jevnlig få inn bakterier, så vil man få et bedre forsvar når et skikkelig angrep setter i gang. Det er derfor unger (alle egentlig) burde pille nesen og få i seg det du graver frem. Ikke akkurat delikat, men det hjelpe STORT!

 

Når det gjelder å dusje for ofte (2-3 ganger dagen) så ER dette helse farlig. Du svekker kroppens forsvar mot bakterier, du fjerner det naturlige fettlaget, samt du tørket ut huden. Absolutt ikke noe positivt.. Noe av dette kan forhindres ved å smøre seg med en god fuktighets krem.

 

Sånn, da var det sagt og den diskusjonen over (?)

 

Over til trådens startpunkt;

 

Må si meg enig med noen at det er merkelig at typen sluttet å dusje jevnlig når han flyttet sammen med deg. VET du at han dusjet oftere da, eller var det bare det at han luktet bedre? Når han driver å mekke på bil, håndverk generelt, så burde en dusj være naturlig. Lever han veldig isolert? Har han ikke venner/kolleger som burde reagere på dette?

 

Hvis han svetter hver dag og fremdeles venter en uke mellom hver dusj, så er en samtale på sin plass! X'en og jeg hadde ikke noe problem om å sende hverandre i dusjen hvis vi merket et behov. Jeg hadde ikke klarte å sove i samme seng med en som var såpass ustelt.

Lenke til kommentar

Tenker vi logisk så er vi mennesker laget for å ikke vaske oss, tror du vi tok et bad under istiden? Tror du vi vasket oss i elven en gang i måneden?

 

Vi hadde sterkere immunforsvar på den tiden og det er nettopp fordi vi trente det av å ikke vaske oss hver dag.

 

At det er ekkelt per idag å ikke dusje er det ingen tvil om, men vi er absolutt ikke mer utsatte for sykdommer om vi har en sjeldnere dusjerutine.

Lenke til kommentar

HÆ? Du får ingen form for helseproblemer hvis du ikke dusjer.

 

 

Jo. Man kan fort bli syk.

 

Nei, det kan man ikke. Å dusje en gang i uken er mer enn nok for å holde sykdom unna. Men det er fortsatt ekkelt, bare så det er sagt :p

 

Sa han noe om 1 gang i uken? Nei, han sa at man ikke fikk noen helseproblemer ved å ikke dusje.

 

Hvis man aldri dusjer kan man som jeg sa, fort bli syk.

smile.gif

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Står bak Gavekort her, hvor ofte tror du gatebarna i Brasil dusjer eller vasker seg skikkelig i RENT vann. De går å trør i dritten hele livet.

 

Personlig føler jeg meg ikke vel blant folk viss jeg ikke har dusjet og føler meg ren, enten dette gjelder å pusse tenner eller å ta en dusj.

Lenke til kommentar

HÆ? Du får ingen form for helseproblemer hvis du ikke dusjer.

 

 

Jo. Man kan fort bli syk.

 

Nei, det kan man ikke. Å dusje en gang i uken er mer enn nok for å holde sykdom unna. Men det er fortsatt ekkelt, bare så det er sagt :p

 

Sa han noe om 1 gang i uken? Nei, han sa at man ikke fikk noen helseproblemer ved å ikke dusje.

 

Hvis man aldri dusjer kan man som jeg sa, fort bli syk.

smile.gif

 

Nja, det er ikke nødvendigvis riktig. Man trenger strengt talt aldri dusje, med mindre man f.eks. får sår med infeksjoner i e.l. Dyr dusjer aldri, som du sikkert skjønner, og de blir ikke syke helt uten videre av den grunn. Det lever også ganske mange hundre millioner mennesker i fattigdom rundt omkring i verden, som sikkert aldri har hørt om en dusj engang.

 

Jeg sier ikke at det er optimalt for kroppen å aldri dusje, men det fører ikke automatisk til sykdom, som det virker som om du tror.

Lenke til kommentar

hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt at det blir ikke noe på deg før du er nydusja.kanskje det får han til å dusje oftere...

 

Vil nå si at ultimatum ikke er noe optimal løsning allerede. Hun har kun tatt dette opp en gang, ultimatum allerede kan provosere frem feil/uønsket reaksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...