Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kyssesyken - Forfredelig halsvondt

affe90

Anbefalte innlegg

Hei!

På mandag fikk jeg konstatert kyssesyken. Er litt slapp sånn generelt, men det som rett og slett tar knekken på meg er at jeg har forferdelig vondt i halsen. Halsvondt ut i en annen dimmensjon!

Hoven hals, hovene lymfekjertler og sår hals. Med vond hals mener jeg slik at jeg kvier meg til å svelge. Spiser nesten ikke mat, alt er vondt. Sover omtrent ikke om natten, smerten er så intens. Noen som har hatt den type halsvondt og har noen tips å komme med for lindring?

Har til nå kjørt på med CuraMed, Repsils, Doc, Fisherman, vann med sitron, gurgle saltvann, te.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm det var jo et utilfredsstillende svar. Han kunne da vel gitt deg noe for å dempe smertene, jeg vet akkurat hvor vondt dette er på en skala fra 1-10.

Men det går jo vanligvis relativt fort over, det er vel kanskje derfor han ikke gjorde noe med det. Vet ikke helt da jeg ikke er noen ekspert, men er det ikke sånn at kyssesyken gjør at du heles saktere?

Du burde jo ta de stoffene som er reseptfrie ihvertfall, Paracetamol o.l. vil nok lindre noe.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Jeg hadde mye det samme. Kyssesyken og et åpent sår i begynnelsen av halsen. Nervenendene var tilgjengelige, så å spise var så godt som utelukket i 2-3 uker, selv snakking var jævlig. Det verste var at det var ikke så mye å gjøre med det. Jeg gurglet med Corsodyl 2 ganger for dagen og tok noen tabletter for imunnforsvaret og munnskold. Hos legen fikk jeg en bedøvende salv som jeg smurte over såret slik at jeg hvertfall kunne spise litt. Se etter om du har et slikt sår, om ikke så blir det litt vanskelig. Uansett må du nok bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...