Gå til innhold

Asus UL30JT vs. Acer Aspire TimelineX 3820TG


Blaa

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden på jakt etter en ny bærbar pc etter at min Dell XPS M1330 døde for litt siden. Frykter hovedkortet er brent.

 

Har sett på alternativer til ny maskin og jeg har fått avgrenset det ned til de to som er nevnt i emnetittelen.

 

Asus UL30JT og Acer Aspire TimelineX 3820TG

 

Begge maskinene ser ut til å være på vei inn til butikkene om ikke altfor lenge. UL30JT har jeg funnet på dustinhome.no og Acer'en finnes på flere forskjellige nettbutikker.

 

Hvordan vurdere dere disse to maskinene opp mot hverandre? Og link gjerne til reviews og tester dersom dere kommer over slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er den ytelsesmessig ifrohild til ul30jt?

 

Ein heilt annan verden. Ati hd5650 gruser asusen sin, og prosessoren er ikkje en um modell men full pakke. Trur eg har valgt kva eg vil ha no=) Men merk: snart kjem ein modell med i5 540, og ein med i7! Mulig eg venter på desse for å sjå ann prisen eller eventuelt at denne modellen blir billegare.

-Bergs

Lenke til kommentar

Jeg har denne (TimelineX 4820TG): http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=144815

 

Synes den yter bra, fast og fin i fisken, ikke noe knirking o.l., blir ikke spesielt varm, bråker særdeles lite, behagelig muspad og tastatur, flott design og 5,5 timer batteritid ved normal bruk og redusert lysstyrke samt bruker d integrerte skjermkortet.

 

Den er å anbefale helt klart.

Lenke til kommentar

Ser det er et 9-celler på den 3820en. Stikker det på noe vis ut fra resten av maskinen? Slik et 9-cellers batteri hos dell xps m1330 gjør? For det er jeg absolutt ikke interessert i.

 

Joho83 - hvordan opplever du viftestøy? Jeg er ekstremt følsom for vifter. Hater de.

 

EDIT:

 

Etter litt research ser det altså ut til at 9-cellern stikker noe helt sykt ut nedover fra maksina. Se på det ene bildet hos netonnet bare. Jeg leser også at tastene er "wobly". Geez altså.. kan de aldri få det rett? Tastaturet er jo det viktigste på maskina. Jeg skriver tusenvis av ord hver eneste dag, jeg kan ikke ha en maskin med wobly taster.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da var 3820TG med 5650 og 9 cell batteriet bestilt og postlagt av netonnet. Venter i spenning på om avgjørelsen min var riktig.

 

Jeg skal se hvordan det "gedigne" batteriet fungerer i praksis, og blir det for klumpete så skal jeg heller spandere på meg et 6 cellers i tillegg for portabilitet.

Lenke til kommentar

Vurderer selv en av disse pcene... Pcen skal helst kunne takle bilderedigering, også blir det vell også litt HD video redigering... Er ikke noe proff eller no så trenger ikke det, men den må kunne kjøre lightroom eller photoshop samtidig med musikk, litt surfing og chat uten at det skal gå sakte og hakke. Kobler den til en Benq skjerm når jeg er hjemme..

Tror dere en av disse vil passe bra til det? Eller er det ikke nødvendig med i5 og 5650 og kan jeg kanskje gå litt ned i pris og kjøpe en annen?

Lenke til kommentar

Vurderer selv en av disse pcene... Pcen skal helst kunne takle bilderedigering, også blir det vell også litt HD video redigering... Er ikke noe proff eller no så trenger ikke det, men den må kunne kjøre lightroom eller photoshop samtidig med musikk, litt surfing og chat uten at det skal gå sakte og hakke. Kobler den til en Benq skjerm når jeg er hjemme..

Tror dere en av disse vil passe bra til det? Eller er det ikke nødvendig med i5 og 5650 og kan jeg kanskje gå litt ned i pris og kjøpe en annen?

 

Jeg droppet hele UL30JT, og bestilte meg heller en Acer TimelineX 4820TG med ATI 5650..

Forventer å få den 20. mai..

Lenke til kommentar

Taxman:

Hvor ble det av tilbakemeldingen din om 9-cellers batteri på 3820TG.

 

 

Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt 11.05.2010 11:49 5020 BERGEN Sendingen er innlevert til terminal og videresendt 10.05.2010 14:11 0024 OSLO

Ble bestilt 6, fikk bekreftelsesepost med sporingsnr den 7, men pakken ble først registrert den 10 hos posten, så Netonnet er IKKE like raske som komplett med å få ut sakene, men 1 uke leveringstid kan jeg jo leve med dersom PC'n er like bra som forventet.

 

Så jeg antar har den i hende i morgen etter arbeidstid. Jeg skal komme med tilbakemelding så fort jeg har fått plukket litt på den.

Lenke til kommentar

Bestilte du den med HD5650 og 9-Cellers batteri? Gi litt fyldig tilbakemelding er du snill :)

HD5470 og 6-celler. Det var den som var på lager og til mitt bruk holder det i massevis. :)

Ser nå at bare 1 1/2 time etter at bestillingen er sendt så er den pakket og levert til Tollpost.

Lenke til kommentar

Taxman:

Hvor ble det av tilbakemeldingen din om 9-cellers batteri på 3820TG.

 

 

Nå har jeg hatt Aceren i ei uke og er storfornøyd. Clonet os over til en SSD, fjernet en del crap, og nå har jeg en kjapp og veldig responsiv maskin. Når jeg sofa-surfer trådløst så har jeg faktisk over 12 timer i forventet resttid. Blir det en del flash og mye bling på sidene, noe under, men med word og trådløst aktivert har jeg uansett garantert over en arbeidsdag tilgjengelig.

 

Batteriet er ikke så stort og ekkelt som jeg trodde. Det gjør laptopen dobbel så "tjukk" i ene enden, men til mitt bruk gjør det ingenting. Kan se at det kan bli et lite problem for studenter etc som vil slide den ned blant bøker i sekken, men noe stort problem er det ikke. Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på å kjøpe et batteri til (6 cellers), men nå er jeg ikke så sikker lenger.

 

PC'n anbefales.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...