Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han er så usikker, hvordan få han til å bli tryggere?

Gjest Krepsehale

Anbefalte innlegg

Gjest Krepsehale

Hei!

For noen uker siden var jeg og en kamerat ute på en pub, og fordi jeg hadde prøvd å snike inn litt pils i veska måtte jeg og kameraten min stå ute og drikke det opp før vi kunne komme inn. Det begynte med at vi tok den klassiske praten; følelser og kjærleik. Det kom frem at han var ganske usikker på seg selv; aldri hatt dame, klarer ikke ta til seg komplimenter, overrasket når han skjønte jeg faktisk ville høre på det han hadde å si o.l. Kvelden endte med at vi rotet, uten at det har ligget noe mer i luften. I det siste har vi hengt litt sammen (vi har mange felles venner, så det bare blir til at vi møtes) og jeg merker at han er noe nervøs og sitasjoner kan fort bli litt... kleine.. rett og slett fordi han ikke sier så mye. (Jeg kan nesten se han endevende hodet etter å komme på noe å si)

Han fortalte meg at han også har følelser for ei venninne av meg, så i know for a fact at han ikke er interessert i meg på den måten.

Jeg vil jo selvsagt ikke at han skal bli så.. usikker rundt meg. Er det noe som ei jente kan gjøre for at han skal bli sikrere på seg selv og mer komfertabel? Personlig er jeg veldig utadvendt og finner fort på noe å prate om, så jeg sliter ikke så veldig med det selv.

Takk for svar. Hilsen ei nysgjerrig jente.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppfør deg som vanlig. Folk er forskjellige, selv så er jeg ekstrovert - kanskje litt for ekstrovert. Det er viktig at vi som heller til den andre siden av skalaen klarer å dra med oss de som er på den andre siden, for å unngå slike situasjoner. Dette kan selvsagt trenes opp hos de aller fleste, altså dette med å takle sosiale situasjoner. Oppfør deg som normalt, men prøv å vær litt mer bevisst på at han blir involvert i samtalen og gjerne ta litt mer "styring" når det kommer til praten, "don't leave him hanging" - hvis du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...