Gå til innhold

Kampsport hvor du lærer wall runs og sånt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bor i Tromsø å har sett etter en Kampsport hvor du lærer hopp som wallrun's, men har ikke klart å finne "sporten for meg".

kan dere hjelpe meg :s?

Turning kombinert med kickboksing, karate etc..

For å kunne lære wallrun's og diverse " triksing " bør du gå på turning :)

- Daniel :w00t:

Endret av Stubba
Lenke til kommentar

Jeg bor i Tromsø å har sett etter en Kampsport hvor du lærer hopp som wallrun's, men har ikke klart å finne "sporten for meg".

kan dere hjelpe meg :s?

Hei! Tricking eller kung fu kan være noe for deg hvis du ønsker å lære wall runs. Slike akrobatiske triks ser veldig kult ut, men er gjerne ikke en del av kampsporttrening enkelt og greit fordi det ikke fungerer i praksis. I en kamp kommer du lengre med et rett slag i ansiktet, for å si det sånn. Kung Fu er et samlebegrep på flere forskjellige stilarter, og noen av disse inneholder en del akrobatikk. Du kan søke på Musical Forms på YouTube, så der du litt hva det går i:) Det er flere klubber i Norge som underviser i dette.

Tricking er ikke en kampsport, men det inneholder elementer fra kampsport, i tillegg til akrobatikk og dans.

Håper du finner ut av det!

Ps. tricking og musical forms er oppvisningssporter, ikke ring-sport. Ønsker du å lære kampsport for å gå kamp f.eks, må du nok glemme wall runs...

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Vil tro at Parkour er greia for deg :) Tricking er også utrolig artig, trener selv, men vær forsiktig! Spør om råd hos erfarne traceurer (folk som driver med parkour) eller trickere! Det skal lite til for å skade seg!

Har hatt et kranglete kne siden i fjor høst, som følge av en dårlig b-twist-landing; vridningsskade. Begynner så smått å bli bra nok til å trene på igjen nå, men pokker til tid det har tatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...