Walle0o Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Jeg bor i Tromsø å har sett etter en Kampsport hvor du lærer hopp som wallrun's, men har ikke klart å finne "sporten for meg". kan dere hjelpe meg :s? Lenke til kommentar
Stubba Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Jeg bor i Tromsø å har sett etter en Kampsport hvor du lærer hopp som wallrun's, men har ikke klart å finne "sporten for meg". kan dere hjelpe meg :s? Turning kombinert med kickboksing, karate etc.. For å kunne lære wallrun's og diverse " triksing " bør du gå på turning - Daniel Endret 16. april 2010 av Stubba Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Mange som er gode i wallrunning o.l har bakgrunn innen turn og/eller wushu (nyere kung-fu). Lenke til kommentar
anettesandyah Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Jeg bor i Tromsø å har sett etter en Kampsport hvor du lærer hopp som wallrun's, men har ikke klart å finne "sporten for meg". kan dere hjelpe meg :s? Hei! Tricking eller kung fu kan være noe for deg hvis du ønsker å lære wall runs. Slike akrobatiske triks ser veldig kult ut, men er gjerne ikke en del av kampsporttrening enkelt og greit fordi det ikke fungerer i praksis. I en kamp kommer du lengre med et rett slag i ansiktet, for å si det sånn. Kung Fu er et samlebegrep på flere forskjellige stilarter, og noen av disse inneholder en del akrobatikk. Du kan søke på Musical Forms på YouTube, så der du litt hva det går i:) Det er flere klubber i Norge som underviser i dette. Tricking er ikke en kampsport, men det inneholder elementer fra kampsport, i tillegg til akrobatikk og dans. Håper du finner ut av det! Ps. tricking og musical forms er oppvisningssporter, ikke ring-sport. Ønsker du å lære kampsport for å gå kamp f.eks, må du nok glemme wall runs... Lenke til kommentar
MMAfan Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg gikk på Capoeira og de lærte bort slike tricks også. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Parkour, tricking og turning er tingen ja, men ingen av disse er kampsporter. Ellers er det litt akrobatikk som nevnt i både Wushu, Capoeira og Ninjutsu/Bujinkan. Lenke til kommentar
Zits93 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Vil tro at Parkour er greia for deg Tricking er også utrolig artig, trener selv, men vær forsiktig! Spør om råd hos erfarne traceurer (folk som driver med parkour) eller trickere! Det skal lite til for å skade seg! 1 Lenke til kommentar
Amnasia Skrevet 13. desember 2010 Del Skrevet 13. desember 2010 Parkour Tror du mener FreeRunning. Parkour er å bruke kroppen som et fremkomstmiddel og komme seg mest mulig effektivt fra A - B. FreeRunning er mer kunstnerisk og tillater wallruns, fips og andre tricks. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 (endret) Nei, jeg mente ikke Free Running Endret 15. desember 2010 av Midnight_walker Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Vil tro at Parkour er greia for deg Tricking er også utrolig artig, trener selv, men vær forsiktig! Spør om råd hos erfarne traceurer (folk som driver med parkour) eller trickere! Det skal lite til for å skade seg! Har hatt et kranglete kne siden i fjor høst, som følge av en dårlig b-twist-landing; vridningsskade. Begynner så smått å bli bra nok til å trene på igjen nå, men pokker til tid det har tatt! Lenke til kommentar
Amnasia Skrevet 21. desember 2010 Del Skrevet 21. desember 2010 Nei, jeg mente ikke Free Running Ikke? For å foreslå Parkour om du vil lære tricking er jo bare tull.. Parkour er som sagt å bruke kroppen som et fremkomstmiddel og for å komme seg fra A - B på mest mulig effektiv måte. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå