poppiuz Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Hei folkens, Nå er jeg veldig nære å gi opp. Prøver å starte en FTP server, men får ikke koblet til. Nettverket: Telsys modem/router (Skagerak Fibernett / Lyse) kablet til Zyxel P-336M > kabel til PC. Portforwarding har ikke vært min sterkeste side, men lærte meg det for en liten stund tilbake. Gjorde innstillingene i min Zyxel router og etter det har jeg vært grønn/connectable med Utorrent. Sånn sett burde det vel være mulig å kjøre en ftp server også? Jeg har satt opp server med Xlight FTP Server. Extern IP (79.xxx.xxx.xx) er lagt inn med xxxx.myftp.org og har No-IP programmet gående. Har åpnet den interne IPen 192.168.1.xxx i Zyxel router med portene 21, og en range fra 60010-60030. Ikke noe problem å koble til ftp lokalt med 192-adressen. Men det er liten vits, da den skal kunne nås utenfor mitt interne nettverk. Noen som har tips om hva jeg kan gjøre? Tanken å "dobbeltåpne" porter har slått meg, men når jeg logger på Skagerak Fibernett sine sider > portforwarding står ip range fast på 192.168.10.xxx (min PC får som sagt intern IP fra Zyxel router og har range 192.168.1.xxx) Ingen porter ser ut å være åpen i følge canyouseeme.org. Har Trend Micro Internet Security på PCen (xlite programmet er lagt til under godkjente programmer med alle porter). Har også forsøkt å koble til FTP med Trend avskrudd. All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Bruker du DMZ på fiberboksen? Hvis ikke så legg din router IP inn der. Lenke til kommentar
poppiuz Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Bruker du DMZ på fiberboksen? Hvis ikke så legg din router IP inn der. Nei, bruker ikke DMZ. Mener du jeg skal legge inn 192.186.1.1 (som er adressen til zyxel-router) ett sted i fiberboksen? Når jeg er inne i interfacet på Altibox står det: Portviderekobling DMZ-host 192.168.10. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Du må legge inn den IP-en som routeren har fått fra Lyse-boksen, eventuellt den du har gitt den hvis du har satt manuell IP. 192.168.1.1 er lokal-ipen og den skal du ikke tenke på. Lenke til kommentar
poppiuz Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Hjelp, jeg tror jeg er dum Nå skjønner jeg absolutt ingenting. Det er så mye IP'er at jeg går helt i surr her. Regner med at vi snakker om intern IP og ikke den eksterne som er 79.xx osv? Jeg har ikke endret noenting i fiberboksen siden jeg fikk den. Kun plug & play. Internt på fiberboksen: Avansert LAN Intern IP: 192.168.10.1 (her kan 10 og 1 endres) Portviderekobling > DMZ-host 192.168.10.(legg til noe) Zyxel router (som er kablet videre til bla PC) 192.168.1.1 <---- router 192.168.1.247 <---- pc som ftp skal deles fra Takk for tålmodigheten Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Logg inn på Zyxel og se hvilken WAN(internett)-ipadresse den har. Det skal være 192.168.10.xxx. Sett den opp som DMZ hos Lyse. Lenke til kommentar
poppiuz Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 Takk la7dfa.com Har lagt inn WAN IP på fiberboksen som DMZ-host. Hva nå? Må jeg prøve å åpne noen porter for WAN-IP i selve fiberboksen? Jeg får fortsatt ikke tilgang til ftp. Eneste lyspunkt er at canyouseeme.org gir grønt på port 21 på internet-IPen min. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Du får åpne port 21 og evt porter for aktiv FTP i Zyxel. Du finner how-to på http://portforward.com Porter skal åpnes mot 192.168.1.247. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå