Gå til innhold

Telenor-låst telefon har ødelagt mitt Netcom SIM-kort

Anbefalte innlegg

Hei, nå er jeg virkelig forbannet!

Samboer har kjøpt seg ny telefon, Sony Ericsson w585 som var oppgitt å være Telenor-låst.

Jeg ville sjekke om den virkelig var operatørlåst, og prøvde derfor Netcom-SIM-kortet fra jobbtelefonen min i hennes nye telefon. Den startet opp som forventet med melding om "Sett inn riktig SIM-kort" elns. Greit nok, den var låst.

Problemet er bare at mitt (jobbens) Netcom-SIM-kort nå ikke virker i noen telefoner, og jeg får samme melding om "Sett inn riktig SIM-kort". Jeg har to telefoner som er kjøpt ulåst, og får samme melding på begge...

Har noen erfaring med dette? Noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg er nå telefonløs og langt til fjells...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, nå er jeg virkelig forbannet!

Samboer har kjøpt seg ny telefon, Sony Ericsson w585 som var oppgitt å være Telenor-låst.

Jeg ville sjekke om den virkelig var operatørlåst, og prøvde derfor Netcom-SIM-kortet fra jobbtelefonen min i hennes nye telefon. Den startet opp som forventet med melding om "Sett inn riktig SIM-kort" elns. Greit nok, den var låst.

Problemet er bare at mitt (jobbens) Netcom-SIM-kort nå ikke virker i noen telefoner, og jeg får samme melding om "Sett inn riktig SIM-kort". Jeg har to telefoner som er kjøpt ulåst, og får samme melding på begge...

Har noen erfaring med dette? Noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg er nå telefonløs og langt til fjells...

Problemet er løst.

Jeg har nå fått nytt SIM-kort og det virker. Eneste fornuftige forklaring er at SIM-kortet har fått knekt interne kretser, eller at de ytre kontaktpunktene er slitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...