Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjørte du full wipe før du flasha om til 2.3?

Jeg har batteri i godt over et døgn. Jeg kjører siste Cyanogen nightly.

Ah, nei jeg kjørte ingen wipe eller noe som helst. Har forøvrig stock rom også..

Det kommer seg etter at jeg har slått den av og på igjen, ser det ut til. Men det er ett eller annet som plutselig spiser batteriet når den har stått på en stund. Normalt hadde jeg to dager batteritid, med Froyo.. Får prøve en wipe etter hvert da og se om det blir noen forandringer. :)

EDIT:

Nå begynner den igjen.. Jiiz! Prøver en reset av den ikveld jeg.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke har sett behovet for det, egentlig. Har jo fungert smertefritt og helt som jeg ville... Frem til nå. :p

Så kanskje jeg skal prøve litt andre ting da? Eneste jeg er litt bekymret for er det at telefonen kan bli "bricked" som de advarer så fint om her og der. Det hadde isåfall vært krise..

EDIT:

Men tips til hvordan det gjøres og hva som bør flashes mottas med stående applaus. :)

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Skal godt gjøres å bricke en Nexus One... Tror nesten ikke det er mulig faktisk.

Veldig enkelt:

1. unlock boot loader

2. Roote telefonen

3. Flash ny recovery

4. Legg inn Cyanogen 7 RC2 ;)

Du kommer ikke til å angre.

Sjekk på XDA hvordan man gjør det.

Husk at hvis du har 2.3.3 så er det ikke helt enkelt å roote telefonen. Men finnes guider på XDA.

Lenke til kommentar

Prøvde en resett igår, men det hjalp fint lite. stått på en time nå og forblitt ubrukt. Er igjen 90% av batteriet, hvor 56% er brukt av Android OS og resten av Phone Idle og Cell standby. 12% av dette er display. Tragisk og faen så irriterende. Med Froyo var jeg oppe i tre dager, og kanskje fire ved lite bruk av telefonen..

Da ser det ut til at jeg skal slå i bordet med litt flashing av ROM etterhvert, gitt. Cynanogen som er "the shit", regner jeg med?

EDIT:

Går ca 10% batteri i timen uten at jeg bruker telefonen, ser det ut til. :thumbdown:

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Du burde starte med cyanogen, ja. Etter du har låst opp bootloaderen og rootet, anbefaler jeg rom manager. Det finnes på market, og det ordner recovery-flash og rom-flash.

Har du på WiFi når batteriet går så fort? Prøv å sette den til å aldri skru av wifi. Settings - network - wireless network - 'menyknappen' - advanced. Det er raportert om bugs i fbm at wifi går i sleep, så man kan være tjent med å ha det på konstant.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wifi står på konstant, men er ikke tilkoblet noe nett for øyeblikket. Men prøver dette nå og ser om det blir noe annerledes. :)

Får ikke lagt inn noe annet rom før til uken, så må prøve å få utnyttet batteriet så godt som mulig.

EDIT:

madsc90: Ser ut som dette med Wifi stemmer. Per nå har batteriet gått fra 84% til 83% på ca én time. Ser det også på grafen som blir produsert av telefonen mtp batteriforbruk. Den har stagnert. :thumbup:

Får håpe det holder seg slik nå da.

EDIT2:

På nye tre timer har nivået sunket til 77%. Har ringt litt og sendt noen SMS, så virker som den er tilbake til normalen igjen. Kudos til madsc90. :love:

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Flere enn meg som har problemer med at skjermen blir "ukalibrert"? Har igrunnen alltid hatt det, helt siden jeg kjøpte telefonen for 1 år siden. Hjelper å låse skjermen, for så å låse den opp igjen, men er forbanna irriterende. Skjer veldig ofte når jeg skal skrive meldinger, at jeg trykker en gang på en bokstav foreksempel, men den blir tasta inn to ganger, eller at jeg treffer noe helt annet enn det jeg trykker på.

Kjører Cyanogenmod, men det har ikke noe med saken å gjøre. :p Ellers kunne jeg ikke vært mer fornøyd med telefonen tror jeg. :love:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt akkurat samme problemet med min telefon - tror det oppsto rundt et halvår etter jeg kjøpte telefonen. Jeg har kjørt en drøss med mods, og nå 2.3 Stock, og problemet dukker fortsatt opp i ny og ne. Det eneste som hjelper er en komplett reboot. Irriterende, men ikke nok til å kjøpe en ny telefon riktig ennå ;-)

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe der. Det kan være at det er verst når jeg lader telefonen. Men googla det litt, og noen mente det var pga at når jeg f.eks. ligger i senga med mobilen sidelengs, og ikke har på orientation (som jeg ikke har) så skjer det.

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg har ikke hatt det dere beskriver, men jeg har lagt merke til noe lignende. Det virker rett og slett som at det blir trykket et annet sted enn der jeg trykker. Løsningen jeg har funnet er at det er noe smuss på skjermen. Problemet går bort ved å tørke raskt over skjermen med genseren.

Er verdt et forsøk neste gang det skjer.

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg har ikke hatt det dere beskriver, men jeg har lagt merke til noe lignende. Det virker rett og slett som at det blir trykket et annet sted enn der jeg trykker. Løsningen jeg har funnet er at det er noe smuss på skjermen. Problemet går bort ved å tørke raskt over skjermen med genseren.

Er verdt et forsøk neste gang det skjer.

Hos meg skjer også dette en sjelden gang. Det har skjedd stort sett når telefonen er ganske varm (3g, lading, spilling osv), eller at jeg har den på badet etter at jeg har dusjet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...