Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Fikk endelig installert Gingerbread på min N1 og det funker helt flott (CM begynte med offisielle "nightlies" for GB i dag). Er jo ikke så veldig mye nytt, men litt strammere design på UI og animasjonen som kommer når du slår av skjermen er jo bare elsk heh

 

Får se om ikke OTA'en kommer snart så vi får nye drivere og slikt også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig veldig fornøyd med hvordan min nexus one fungerer. har kun orogonal programvare og ikke noe custom roms.

 

 

Anbefales det at jeg skifter til custom roms og hvis ja, hvilket er mest populært og stabilt?

 

 

Er som sagt igrunnen veldig fornøyd med hvordan mobilen er nå så kommenter gjeren med fordeler jeg ikke har idag.

 

(Gjeldende versjon jeg har nå er oppdatering 2.2.1 )

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ferskeste stabile CyanogenMod er å anbefale dersom du vil prøve custom Rom. Det er nok det mest stabile til nexus en. For fordeler kan du egentlig selv sjekke ut CM.

 

Først må telefonen rootes. Du finner mange guider på nett (og noen apps som gjør det for deg?).

Så må du flashe ny rom. Det gjøres meget enkelt med Rom Manager (Clockwork) som du finner på market.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... telefonen min har spontantrestartet to ganger nå. En gang for 3-4 dager siden mens jeg snakket i den, samt en gang nå nettopp uten at jeg rørte den. Restarten tar vesentlig kortere tid enn en "normal" start.

 

Noen som har opplevd dette og kanskje vet hva det kan skyldes? Den er ikke rootet eller tuklet med ellers.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Hmm... telefonen min har spontantrestartet to ganger nå. En gang for 3-4 dager siden mens jeg snakket i den, samt en gang nå nettopp uten at jeg rørte den. Restarten tar vesentlig kortere tid enn en "normal" start.

 

Noen som har opplevd dette og kanskje vet hva det kan skyldes? Den er ikke rootet eller tuklet med ellers.

 

Bare to ganger? Sikkert skjedd 20 ganger med min...

Dette har skjedd min N1 flere ganger. Virker ikke å være noen form for sammenheng med aktivitet på telefonen.

Har også skjedd når jeg har prøvd å slå av telefonen. Da har den ikke bootet. Bare gått til trinnet før inntasting av PIN.

 

Uansett; veldig irriterende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meh, tror jeg holder meg til Cyanogen Mod 7 RC. Forøvrig så er garantien gått ut og power-knappen er omtrent 100% død nå. Og jeg som har prata så positivt om byggekvaliteten til HTC. Bah! Og nå er det et pes å:

 

A) Bestemme seg for enten Xperia Arc eller Xperia Pro

B) Klare å vente til en av dem kommer i butikken

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

googlenexus Google Nexus

Gingerbread (Android 2.3.3) update now rolling out to Nexus S and Nexus One. Be patient, may take a few weeks for OTA to complete.

 

 

http://twitter.com/#!/googlenexus/status/40221838743179264

Vanskelig for å tro...

Noen som har fått den da?

 

Ble straks litt liv i XDA-forumene også nå. :phttp://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=965287

Regner med det bare er å stappe update.zip-fila inn og oppdatere manuelt uten at det er noe problem? Må selvfølgelig bare få fatt i den fila først.. :p

 

EDIT:

Ingen som har fått den noen steder, virker det som. Får satse på at det tar kort tid, og at twittermeldingen ikke var bogus.

Endret av Kongklykken
Lenke til kommentar

Hm, Cyanogenmod 7 ftw. Kjører nightly builds daglig og ting fungerer meget bra:)

 

thklinge: Ikke noe galt med byggekvaliteten til HTC. Jeg kjøpte min N1 på lauch og min er fortsatt dønn strøken og fungerer 100%.

 

Det at en knapp slutter å virke kan skje med hvilken som helst telefon.

Lenke til kommentar

Hm, Cyanogenmod 7 ftw. Kjører nightly builds daglig og ting fungerer meget bra:)

 

thklinge: Ikke noe galt med byggekvaliteten til HTC. Jeg kjøpte min N1 på lauch og min er fortsatt dønn strøken og fungerer 100%.

 

Det at en knapp slutter å virke kan skje med hvilken som helst telefon.

 

 

Google it. Det er _mange_ som har problemer med powerknappen. Den står montert 90 grader i forhold til hovedkortet, forbundet av en fleksibel flatkabel. Denne kabelen rører seg noen mm hver gang man trykker på knappen og til slutt blir det brudd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...