Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Ok, så man vil ikke få disse forsinkelsene mellom tidspunktet for lansering av ny versjon av Android og tidspunktet denne er tilgjengelig for Nexus One som man f.eks. har med HTC-telefoner?

 

Er på jakt etter en ny telefon jeg kan kjøpe til fadern slik at jeg kan ta over hans HD2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe forsinkelse er det alltid. Med 2.2 ble det nevnt at ca 100.000 skulle få oppdatering i døgnet, det vil si at noen må vente noen dager. Det er også litt risky å si noe for sikkert, men det er i allefall stor sjanse for at nexus one i en tid fremover vil være den som får oppdateringer raskest/først.

Også fordi n1 kjører vanilla android.

Lenke til kommentar

Ja, men noen dager forsinkelse er ikke noe problem, tenker mer på slik det er med f.eks. HTC og Sony Ericsson sine Android/WM telefoner der man er heldig om man i det hele tatt får oppgraderingen, og om man gjør det så tar det flere måneder før de har en ROM tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Hei hei.

 

Har hatt n1 i 3 mnder nå og er kjempefornøyd. Men har begynt å fått problemer med market.

Når jeg trykker download på en app i market, skjer det ingenting. Den står bare på starting download. Må skru av og på tlf hver gang for at den skal starte å laste ned.

 

Noen andre som har det samme problemet? Begynner å bli litt slitsomt å skru av og på igjen tlf hver gang jeg skal laste ned apps.

 

Har ikke roota tlf og har fortsatt versjon 2.1

 

Fint hvis noen kunne hjelpe meg med dette problemet:-)

Lenke til kommentar

Er det noen som får til å flytte applikasjoner fra telefonminnet og over på SD-kortet på android 2.2?

 

Jeg går inn på:

-Settings

-Applications

-Manage applications

-"Velger et program"

 

Der ser jeg en knapp som heter "Move to SD card" men jeg får ikke trykke på den...

Lenke til kommentar

Eg trur utviklarane sjølv må aktivere dette i programmet (for at du skal kunne bruke mogelegheita). Eg har i alle fall sett fleire programmer med update-notice: "fixed for sd-card" og liknande. Dog, ikkje ta mitt ord på det.

 

Dette er korrekt, utviklere må selv aktivere "move to sd" i programmene sine. Google har gjort det på denne måten fordi f.eks. widgets ikke fungerer når de er på SD-kortet.

Lenke til kommentar

Er det noen steder som selger disse og får levert ut nye Nexus One i Oslo-området i disse dager? Etter annonsering av ny iPhone som ikke vekker noen interesse overhodet for å fortsette å ha Apple-telefon, er jeg høyst interessert i denne Android-telefonen.

Lenke til kommentar

Må jo bli en plastlomme, noe som "Aquapac Waterproof Mini Case"...

 

- men er veldig nyskjerrig på om touchen er noe særlig tess under plasten...

 

edit:

Og en annen ting;

Hvis jeg ønsker å formatere hele telefonen, slette allt som er inne på den. Slette allt på minnebrikken og starte fra skratch...hvordan?

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Hmm, la merke til at den versjonen den linkes til der er på 81.7 MB, mens den jeg lasta ned fra Google for 2 uker siden er 44.4 MB. Jeg vet ikke hva forskjellen på de er. Kan sikkert laste opp den fila jeg har, men det kan ta litt tid siden jeg har elendig uploadhastighet.

 

edit: Den versjonen er for rootede mobiler. Her er noen for ikke-rootede.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...