Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3G/2G on/off hvis jeg husker riktig :)

 

Også er det innebygde snarveier til wifi, bluetooth og mange andre. Bre velk shortcut istedet for widget/wallpaper

 

Snarvei til mobilnett, eller nettverk generelt finnes ikke blant de som er der fra før iallefall =/

 

Skifter ikke kun 3G/2G On/off mellom 3G og 2G?

Lenke til kommentar

Hvordan oppdatere til Froyo manuelt på Nexus One

  1. Gå til Settings -> About phone -> Build number. Sjekk at dette er ERE27.
  2. Last ned denne fila:
    http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF50-from-ERE27.1e519a24.zip
  3. Legg den på minnekortet (ikke i noen undermappe) og gi den navnet update.zip.
  4. Med mobilen av, hold inne trackballen og trykk på power-knappen.
  5. Du kommer til en hvit skjerm med 3 Android-figurer på skateboard. Velg "Bootloader" (med volumknappene og power-knappen) og i neste skjerm velg "Recovery".
  6. Mobilen restarter og det kommer et bilde av en Android, et utropstegn og en trekant.
  7. Trykk power-knappen og volum opp samtidig. Dette kan være litt vanskelig, så forsøk flere ganger hvis det ikke skjer noe.
  8. Velg "Apply sdcard:update.zip" (med trackballen) og vent. Det tar en stund, og når den er ferdig og restarter, tar det litt lengre tid å starte opp en vanlig.

 

Link til tråd på xda.

 

 

Flash følger ikke med, men er en app som må installeres. Gå inn på denne linken på mobilen, så kommer du til den i Market:

http://www.adobe.com/go/getfp10android

Lurer på om jeg skal gjøre denne updaten..., men ble litt usikker etter hva som står på Phandroid

 

Noen som har dårlige erfaringer? Svakere batteri?

Lenke til kommentar

Når du ikke har gjort det nå så kan du vel kanskje bare vente til den endelige versjonen kommer? Er vel ikke så langt unna.

Kan vel ikke si jeg merker noe til dårligere batteritid, men litt vanskelig å vurdere da jeg nå bruker ganske mye "Portable Wi-Fi hotspot." Det drar vel litt ekstra vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Musikk-appen på 2.2 er helt på trynet. Jeg la inn nye MP3-filer for flere dager siden, og det ble ikke oppdatert før nå. Flere som har opplevd dette? Det positive med 2.1 var jo at musikken kom opp i spilleren det øyeblikket du hadde kopiert filene.

Lenke til kommentar

Da var 2.2 lagt inn, og den fungerer bra!

 

Lurer dog på en ting... Hvordan velger man hvilke farge trackballen skal lyse? Jeg bruker Handcent og der kan man velge farger for meldinger under "notification-innstillingene". Det er det ikke på call og gmail.

 

Noen som vet hvordan man kan forandre farger for ubesvarte anrop og mail(Gmail-klienten)?

Lenke til kommentar

3G/2G on/off hvis jeg husker riktig :)

 

Også er det innebygde snarveier til wifi, bluetooth og mange andre. Bre velk shortcut istedet for widget/wallpaper

 

Snarvei til mobilnett, eller nettverk generelt finnes ikke blant de som er der fra før iallefall =/

 

Skifter ikke kun 3G/2G On/off mellom 3G og 2G?

 

Nei, det er bare en snarvei til "Mobile networks" :)

Lenke til kommentar

NetCounter passer bra til å telle data over 3g og wi-fi. Der kan man også sette på en "data alert" som sier ifra om du passerer et visst antall data. Ser for meg det er ganske handy for de som har datapakker. :)

Lenke til kommentar

Eg slapp eit lite spel idag btw, kun for å teste litt på markedet. Spelet er foreløbig kun optimert for 800x420. Kjekt om de ville sjekke det ut på Market.

 

Det er mange funksjonar som enno er utelatt, det eg fyrst og fremst er ute etter å bekrefte er om det flyt fint.

 

Spelet ligg ute ved namn: Space Survival

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...