Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]


Anbefalte innlegg

Norsk tastatur: I likhet med alle andre apps til android som ikke går over market, skjer det med en .apk-fil. Denne må du legge på sdkortet på den måten du selv finner passende. Deretter kjører du fila (i telfeonen) med feks EStrongs file browser.

 

Etter 2.2 oppdateringa blinker trackballen blått ved innkommende smser.(!) :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk tastatur: I likhet med alle andre apps til android som ikke går over market, skjer det med en .apk-fil. Denne må du legge på sdkortet på den måten du selv finner passende. Deretter kjører du fila (i telfeonen) med feks EStrongs file browser.

 

Etter 2.2 oppdateringa blinker trackballen blått ved innkommende smser.(!) :woot:

 

 

Takker :-)

Lenke til kommentar

Jeg har laget en midlertidig versjon av Scandinavian keyboard uten ordbok, som virker i Froyo. Man vil altså ikke få noen ordforslag, men den force closer hvertfall ikke... Skal selvfølgelig prøve å fikse så ordboken virker også. Legger den ikke ut på Market fordi da vil folk uten 2.2 også miste ordboken.

 

ScandinavianKeyboard_1.4.3_beta_dict_disabled.apk.zip

 

@torebravo:

Android market i browseren og installering av programmer derfra tipper ved release av Gingerbread (neste Android versjon) som er planlagt til Q4 eller kanskje noe tidligere. Jeg tipper den kanskje bruker "Cloud to device" som ble lansert i Froyo, så det kan være de bare må oppdatere nettsiden og ikke mobilen når de lanserer det.

Payed apps er det nok ingen som vet...

 

Chrome to phone (http://code.google.com/p/chrometophone/wiki/SetupInstructions)

 

Har ikke testet enda, men ser flere i kommentarfeltet som melder at det fungerer. Kan sende linker til tlf blant annet.

Lenke til kommentar

Der er den de viste på I/O ja. Testa den nå og den funka bra. Da får jeg bare sette i gang å porte den til Opera da.

(Det var forresten Android Market i browseren med installering derfra som jeg regner med kommer i Gingerbread eller noe før, men det var kanskje ikke et direkte svar til det.)

 

Noen som har noen gode ideer for noe annet man kan bruke cloud to device messaging til?

Lenke til kommentar

Der er den de viste på I/O ja. Testa den nå og den funka bra. Da får jeg bare sette i gang å porte den til Opera da.

(Det var forresten Android Market i browseren med installering derfra som jeg regner med kommer i Gingerbread eller noe før, men det var kanskje ikke et direkte svar til det.)

 

Noen som har noen gode ideer for noe annet man kan bruke cloud to device messaging til?

 

Fungerer fint ja, men veibeskrivelser i Google Maps er ikke oppe å går enda. Kommer vel etterhvert.

 

Tror jeg blandet Android Market og Chrome to Phone i min tidligere tråd. Var ikke klar over at det foreløpig var snakk om to funksjoner.

 

Regner med at du/andre kommer opp med noe mer vi kan bruke det til :-)

Lenke til kommentar

torebravo: Det er ikke nevnt for 2.2, men heller som noe de jobber med å bringe til android i kommende utgaver. De sier det ganske tydelig hvis du ser en gang til..

 

Når det gjelder payed apps: +1, kjappa på!

 

B-QL: De mener når den gule baren vokser? Mens den driver og innstallerer. Hos meg gjorde den alt av seg selv helt til og med pinkode. Har du riktig update-fil? Urooted tlf?

 

Ser ut som bare jeg som var utålmodig, den rebootet av seg selv etter en stund. Men fortsatt 2.1 -u1 :(

 

Lasta ned ny fil og la den på et annet sd kort

 

Ikke noen rootet mobil.

 

 

Fan, linken jeg lasta ned fra hadde feil i zip fila, .img fila mangla, ble litt bedre med den :p

 

Fan flaks at den ikke ble brick.

 

2.2 updated :)

Endret av B-QL
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med å skifte default browser og launcher i 2.2? Det er bare grået ut i Dolphin HD og Homeswitcher funker i hvert fall ikke. Er ikke noe stor fan av default browseren og Launcher Pro er jo bare fantastisk.

 

Har prøvd å sjekke litt på xda, men har ikke funnet noe konkret info. Er ikke rootet forresten.

Lenke til kommentar

Åpne standardbrowseren, så får du opp valg om default browser. Trykk på homeknappen for å få valg om default homescreen.

Hvis du ikke får opp valg, gå til og velg Settings -> Applications -> Manage applications -> All -> Browser -> Clear defaults. Gjør det samme for Launcher.

 

@Mojo Pin: I forhold til hva da mener du?

Lenke til kommentar

Hvordan oppdatere til Froyo manuelt på Nexus One

  1. Gå til Settings -> About phone -> Build number. Sjekk at dette er ERE27.
  2. Last ned denne fila:
    http://android.clients.google.com/packages/passion/signed-passion-FRF50-from-ERE27.1e519a24.zip
  3. Legg den på minnekortet (ikke i noen undermappe) og gi den navnet update.zip.
  4. Med mobilen av, hold inne trackballen og trykk på power-knappen.
  5. Du kommer til en hvit skjerm med 3 Android-figurer på skateboard. Velg "Bootloader" (med volumknappene og power-knappen) og i neste skjerm velg "Recovery".
  6. Mobilen restarter og det kommer et bilde av en Android, et utropstegn og en trekant.
  7. Trykk power-knappen og volum opp samtidig. Dette kan være litt vanskelig, så forsøk flere ganger hvis det ikke skjer noe.
  8. Velg "Apply sdcard:update.zip" (med trackballen) og vent. Det tar en stund, og når den er ferdig og restarter, tar det litt lengre tid å starte opp en vanlig.

 

Link til tråd på xda.

 

 

Flash følger ikke med, men er en app som må installeres. Gå inn på denne linken på mobilen, så kommer du til den i Market:

http://www.adobe.com/go/getfp10android

 

Jeg får ikke oppdatert på min. Når jeg velger "apply sdcard:update.zip" får jeg

"E:signature verification failed

Installation aborted."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...