Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]

Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke. Ble overraska selv.

Tusen takk for svar!!

Jeg har iallefall bestillt den nå og får den hjem på søndag...

Jeg får prøve å holde meg oppdatert her inne ang Norsk OS..

Synes uansett det er idiotisk at man ikke får installere Norsk OS uten å roote telefonen når den tid kommer.

Usikker hva beskyttelse jeg skal ha..

Tenkte å uansett kjøpe invisible shield fra zagg, men må nok ha noe annet i tillegg..

Noen som har prøvd snap on hard case? eller gummi case?

Må nok har noen forskjellige

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å uansett kjøpe invisible shield fra zagg, men må nok ha noe annet i tillegg..

Gå for invisibleSHIELD, hadde det på iPod Touchen før jeg solgte den for å få råd til Nexus One :p

Men hvis du har invisibleSHIELD vil en hard case sansylighvis ikke passe, siden invisibleSHIELD er 1mm tykk på hver side av telefonen, men en silicon case derimot vil fungere ;)

Lenke til kommentar

Gå for invisibleSHIELD, hadde det på iPod Touchen før jeg solgte den for å få råd til Nexus One :p

Men hvis du har invisibleSHIELD vil en hard case sansylighvis ikke passe, siden invisibleSHIELD er 1mm tykk på hver side av telefonen, men en silicon case derimot vil fungere ;)

Er bare redd når den ligger i veska og flyter om den tåler det.. hvordan er det med tanke på beskyttelse av hullene med sånn gummicase?

Tror ikke akurat denne telefonen passer oppi mine bukselummer..

Kanskje jeg skal kjøpe meg en egen mobilholder til å putte den oppi

Endret av HegeHe
Lenke til kommentar

Dere som har bestillt Nexus One!

Hvor lang tid fra bestilling til varen ble sendt?

Min ble bestillt i går klokken 1:25 pm i california.. men den er enda ikke sendt..

Er det sånn at den ikke står som sendt før den plutselig er levert?

Lenke til kommentar

Min ble bestillt i går klokken 1:25 pm i california.. men den er enda ikke sendt..

Lurer også på hvor lang tid det tar fra den blir sendt fra usa..?

Lenke til kommentar

Lurer også på hvor lang tid det tar fra den blir sendt fra usa..?

Min ble bestillt 1:25 PM 25. januar

Plukket opp 26. januar 09:39 PM

Og levert i florida på døren 27. januar klokken 12:54 PM

Lenke til kommentar

Er ikke så mye å si, jeg er kanonfornøyd! Det er ikke dramatiske endringer fra Hero til N1, men alle små endringer som er gjort på Android blir store til sammen og Android oppleves nå som mye freshere og mer forseggjort. Jeg tenkte jeg skulle komme med noen tanker om telefonen når jeg fått brukt den såpass at jeg har oppdaget noe som irriterer meg. Det har ikke skjedd enda og det er vel et kvalitetstegn.

Jeg har mini-usb ladere og kabler liggende overalt men siden N1 bruker micro-usb passer ingen av de gamle så jeg måtte kjøpe en ekstra kabel å ha på jobb. I tillegg savner jeg noen av HTC sine widgets. Måtte også sette opp innstillinger for nett og mms for Network Norway manuelt. Ellers er alt bare lykken så langt i N1-land, får komme tilbake senere om noe plager meg. :)

Lenke til kommentar
Er ikke så mye å si, jeg er kanonfornøyd! Det er ikke dramatiske endringer fra Hero til N1, men alle små endringer som er gjort på Android blir store til sammen og Android oppleves nå som mye freshere og mer forseggjort. Jeg tenkte jeg skulle komme med noen tanker om telefonen når jeg fått brukt den såpass at jeg har oppdaget noe som irriterer meg. Det har ikke skjedd enda og det er vel et kvalitetstegn.

Jeg har mini-usb ladere og kabler liggende overalt men siden N1 bruker micro-usb passer ingen av de gamle så jeg måtte kjøpe en ekstra kabel å ha på jobb. I tillegg savner jeg noen av HTC sine widgets. Måtte også sette opp innstillinger for nett og mms for Network Norway manuelt. Ellers er alt bare lykken så langt i N1-land, får komme tilbake senere om noe plager meg. :)

Og tastaturet funker bra og er godt å skrive på? Kan legges horisontalt når man legger telefonen på siden? Norske tegn er ok?

Lenke til kommentar

Lasta ned "Scandinavian keyboard" fra Market. Det er gratis, æ ø å er direkte tilgjengelig og det fungerer meget bra. Norsk ordliste er også nedlastbart gratis fra Android Market. Når du legger telefonen horisontalt snues skjermbildet og tastaturet blir større. Det fungerer også meget bra.

Lenke til kommentar
Lasta ned "Scandinavian keyboard" fra Market. Det er gratis, æ ø å er direkte tilgjengelig og det fungerer meget bra. Norsk ordliste er også nedlastbart gratis fra Android Market. Når du legger telefonen horisontalt snues skjermbildet og tastaturet blir større. Det fungerer også meget bra.

Høres jo ut som på iPhone... vet ikke om du har erfaring med den?

Er Nexus god til å gjette ord? På iPhone er det isåfall slik at selv om du bommer på 3-4 tegn i det ordet du skal skrive så rettes dette automatisk. Er det lignende funksjon på Nexus?

Tror jeg trenger den... ser jeg bommer noe enormt av og til... evt. som regel. ;) Pølsefingre sikkert...

Lenke til kommentar

Høres jo ut som på iPhone... vet ikke om du har erfaring med den?

Er Nexus god til å gjette ord? På iPhone er det isåfall slik at selv om du bommer på 3-4 tegn i det ordet du skal skrive så rettes dette automatisk. Er det lignende funksjon på Nexus?

Tror jeg trenger den... ser jeg bommer noe enormt av og til... evt. som regel. ;) Pølsefingre sikkert...

Har erfaring fra iPhone ja, tjente en shitload ved å kjøpe dem fra USA, jailbreake og selge videre for profitt. :p

Den gjetter ord bra ja, så det gjør ikke noe om man bommer på et bokstavene. :)

Lenke til kommentar
Har erfaring fra iPhone ja, tjente en shitload ved å kjøpe dem fra USA, jailbreake og selge videre for profitt. :p

På tide å gjøre det samme med Nexus da. :p

Virker jo grei Nexus. Forsvinnende lite apps til den i forhold til iPhone da, men det kommer seg kanskje...

Grei skuring å laste ned podcasts etc.? Er jo sykt enkelt med iPhone gjennom iTunes - ettersom alle tv- og radio-kanaler har egne "kanaler" på iTunes. Antar at det er noe mer kludrete med Android?

Musikk er jeg ikke så bekymret for, bruker bare Spotify. Og der er jo Android med multitasking bedre enn iPhone.

Lenke til kommentar

er rimelig store mengder apps, selv om det nok ikke helt kan måle seg med apples eget marked. Dog, det som er morro at man kan f.eks laste ned en torrent med et par tusen apps fra f.eks isohunt og så innstallere med dobbeltklikk om du har usben koblet til og htc sync. Er lagt opp til at sånt skal fungere enkelt og greit :)

Lenke til kommentar

Det er så deilig å være kvitt iTunes! :grin:

Ikke noe mer resurskrevende og tregt musikkavspillings program :!:

MediaMonkey all the way :p

Hvor lang tid tok det for dere fra den var levert av fedex til du fikk hentet den her hjemme?

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...