Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]

Anbefalte innlegg

Guiden til Trygveaa krever at man har en uroota tlf.

Hvis telefonen din er roota så må du enten sette den tilbake til stock på flere måter eller bruke modaco sin 2.2 roota image som ble slutte isted.

Kjører 2.2 på min roota nexus her nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@madsc90: takk for raskt svar, men det er fortsatt noe jeg lurer på:

1. Må man ha rooted telefonen for å legge til APN-innstilinger? det eneste som kommer opp til meg når jeg trykker settings > wireless & networks > mobile networks >access point names, er en tom svart liste.

2. Igjen, må man ha rooted telefonen for å få Android 2.2?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

@madsc90: takk for raskt svar, men det er fortsatt noe jeg lurer på:

1. Må man ha rooted telefonen for å legge til APN-innstilinger? det eneste som kommer opp til meg når jeg trykker settings > wireless & networks > mobile networks >access point names, er en tom svart liste.

2. Igjen, må man ha rooted telefonen for å få Android 2.2?

Takk på forhånd :)

nei og nei ;)

Trykk menu og så add APN eller noe lignende ;)

Lenke til kommentar

@Zoro Sama: takk! trodde jeg hadde prøvd det, men da var det sikkert at jeg bommet på meny-knappen. Uansett, jeg fikk 3G etter at jeg hadde lagt inn verdeiene for internett på APN. Tjohei:D nå er det MMS som venter

Lenke til kommentar

EDIT: Litt mange vennlige sjeler her nå.

Men det er jo flott for oss som ikke får til alt...

Hvordan får jeg feks norsk skjermtastatur? Trygve Abberges tastatur ber meg om "Force close". Har avinstallert og reinstallert, men det samme skjer hver gang.

Lenke til kommentar

Hvordan oppdatere til Froyo manuelt på Nexus One

1. Gå til Settings -> About phone -> Build number. Sjekk at dette er ERE27.
  2. Last ned denne fila:
    http://android.clien...27.1e519a24.zip
  3. Legg den på minnekortet (ikke i noen undermappe) og gi den navnet update.zip.
  4. Med mobilen av, hold inne trackballen og trykk på power-knappen.
  5. Du kommer til en hvit skjerm med 3 Android-figurer på skateboard. Velg "Bootloader" (med volumknappene og power-knappen) og i neste skjerm velg "Recovery".
  6. Mobilen restarter og det kommer et bilde av en Android, et utropstegn og en trekant.
  7. Trykk power-knappen og volum opp samtidig. Dette kan være litt vanskelig, så forsøk flere ganger hvis det ikke skjer noe.
  8. Velg "Apply sdcard:update.zip" (med trackballen) og vent. Det tar en stund, og når den er ferdig og restarter, tar det litt lengre tid å starte opp en vanlig.

Link til tråd på xda.

Flash følger ikke med, men er en app som må installeres. Gå inn på denne linken på mobilen, så kommer du til den i Market:

http://www.adobe.com/go/getfp10android

Hva om man ombestemmer seg? Har du en kjekk guide for å få telefonen tilbake til "orginal 2.1" tilstand?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer updaten til 2.2 ?

Vet ikke om jeg er enig I at det er 5x speed, men det fungerer utmerket her. Alle instillinger og applikasjoner virker uberørt, unntatt det norske tastaturet. Oppdaterte for en times tid siden, så det dukker nok opp feil etterhvert .. (skrevet på senga med N1 2.2)

Endret av Hareide
Lenke til kommentar

Re CoPilot: Finleser man FAQ på supportsiden så finner man dette:

Android Specific

What will happen when I upgrade my ROM to a newer Android ROM? Will CoPilot 8 still work?

Yes, CoPilot Live v8 will be compatible with the new ROM. Please deactivate your CoPilot license first before installing a ROM upgrade. You will then be able to re-install and reactivate CoPilot.

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg sliter litt med å skru av "mobil data" og "autosynk".... Jeg ønsker ikke å bruke annet enn wifi, bare motta mms dersom jeg skulle få det (eller aktivere noe for å laste ned mms'en)

Slik det er nå, så har jeg en E med pilopp-pilned øverst på hjem-skjermen, roaming er skrudd av...

Lenke til kommentar

La filen i minnekortet uten undermappe og kalte den for update.zip

Enda vil den ikke finne, noen som har foklaring til dette? :(

Løst brukerfeil. Windows maksiner renamer man bare til "update"

Endret av Eatypoe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...