Werable Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har du fungerende oppsett for internett over mobilnett når du ikke får til MMS? Prøv med instillingene som står her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1221382&view=findpost&p=15407733 Prøvde litt begge deler. Nå ser det ut som det virker når jeg har på internett over mobilnett, men ikke når det er av. Tror jeg fikk det til å virke uten å ha på dette på den gamle mobilen (HTC Dream med Android 1.6). Hadde vært greit å kunne det siden jeg ikke har fastpris på data, og helst bare vil bruke internett over wifi. Men jeg bruker omtrent aldri mms, så det er ikke så veldig viktig... Kjører du stock eller custom ROM? Et problem er at Android ikke komprimerer bildene dine nok slik at MMS-meldingen blir for stor. Da vil den bare stå og prøve å sende i all evighet. Dette kan du dog enkelt fikse hvis du har Root ved å følge guiden her Handcent gjør samme nytten. Den komprimerer filene. Men jeg har samme problem etter jeg byttet til ny operatør. MMS fungerte utmerket med Ventelo, men TDC har jeg problemer med. Lenke til kommentar
Tomms Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Har nettopp fått meg en brukt Nexus One. Dessverre oppdaget jeg ikke at det var en god del støv under skjermen da jeg kjøpte den. Leser på nett at dette er et nokså utbredt problem. Har vært i kontakt med både HTC support i Norge og i England. Så vidt jeg forstår skal dette gå på garanti, men telefonen må sendes til England for reparasjon/swap. Noen her som har tilsvarende problem og som har fått den reparert? Tom Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) woops Endret 5. mai 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 Må si jeg er imponert over batteri levetiden på mobilen (N1 ofc), vært uten strøm i 4 dager 1 time og 47 minutter og har fremdeles 23% strøm igjen Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen her som har tilsvarende problem og som har fått den reparert? Jeg fikk hardware-problemer med min, og sendte den til reperasjon i England. Fullstendig uproblematisk. 3 dager i transit hver vei og 2 dager på verksted - like raskt som HTC reperasjon har vært i Norge på Diamond'en min - og så reparerte de den på første forsøk også, til forskjell fra det norske verkstedet som måtte ha den inn to ganger . Koster nok litt mer for post til England enn internt i Norge; men 40 kroner eller så i porto ikke nok til at jeg angrer på kjøpet Det som var kjipt var at jeg mista innskripsjonen på baksiden, men man kan vel ikke ha alt heller. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har vært borti en liten "klikk" lyd når man opner kamera appen eller skrur på LED lyset? Kan også høre det hvis jer riskter hardt på telefonen Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Må si jeg er imponert over batteri levetiden på mobilen (N1 ofc), vært uten strøm i 4 dager 1 time og 47 minutter og har fremdeles 23% strøm igjen Du kan umulig ha brukt telefonen mye i disse 4 dagene og 47 minuttene? Jeg bruker min telefon mye og må lade den hver kveld.. + har du datasync, push e-post,3g o.s.v stående på i bakgrunden? Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen her som har tilsvarende problem og som har fått den reparert? Jeg fikk hardware-problemer med min, og sendte den til reperasjon i England. Fullstendig uproblematisk. 3 dager i transit hver vei og 2 dager på verksted - like raskt som HTC reperasjon har vært i Norge på Diamond'en min - og så reparerte de den på første forsøk også, til forskjell fra det norske verkstedet som måtte ha den inn to ganger . Koster nok litt mer for post til England enn internt i Norge; men 40 kroner eller så i porto ikke nok til at jeg angrer på kjøpet Det som var kjipt var at jeg mista innskripsjonen på baksiden, men man kan vel ikke ha alt heller. Kva slags informasjon måtte du oppgi før du sendte den inn? Tenker om det kan bli komplikasjoner ved bruktkjøp... Lenke til kommentar
Tomms Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg fikk hardware-problemer med min, og sendte den til reperasjon i England. Fullstendig uproblematisk. 3 dager i transit hver vei og 2 dager på verksted - like raskt som HTC reperasjon har vært i Norge på Diamond'en min - og så reparerte de den på første forsøk også, til forskjell fra det norske verkstedet som måtte ha den inn to ganger . Koster nok litt mer for post til England enn internt i Norge; men 40 kroner eller så i porto ikke nok til at jeg angrer på kjøpet Det som var kjipt var at jeg mista innskripsjonen på baksiden, men man kan vel ikke ha alt heller. Ordnet du dette gjennom HTC Norge eller HTC UK? Må man sende den selv eller plukker de den opp? Jeg kjøpte min brukt, men har kvittering fra kjøpet. Problemet er at bootloader er låst opp, de sier da at garanti ikke gjelder. Hører at flere likevel har fått telefonen reparert, spørs vel hvor nøye de sjekker den. Lenke til kommentar
ekun Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har vært borti en liten "klikk" lyd når man opner kamera appen eller skrur på LED lyset? Kan også høre det hvis jer riskter hardt på telefonen Jess, det har jeg hørt lenge. Nevnte dette for en stund siden også da dette er et kjent problem. Du kan jo prøve å tappe rett under kameraet så hører du autofokusen bevege seg. Da dette er den som er skyldig i problemet. Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ordnet du dette gjennom HTC Norge eller HTC UK? Må man sende den selv eller plukker de den opp? Epost til Norsk HTC først, fikk beskjed av de om å ta kontakt med HTC england. HTC england spurte bare om serienummer så vidt jeg husker. Jeg sendte telefonen selv, som brevpost (selv om pakkepost er vel anbefalt). Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har vært borti en liten "klikk" lyd når man opner kamera appen eller skrur på LED lyset? Kan også høre det hvis jer riskter hardt på telefonen Jess, det har jeg hørt lenge. Nevnte dette for en stund siden også da dette er et kjent problem. Du kan jo prøve å tappe rett under kameraet så hører du autofokusen bevege seg. Da dette er den som er skyldig i problemet. Så autofocusen sitter rett og slett litt løst? Lenke til kommentar
ekun Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Så autofocusen sitter rett og slett litt løst? Noe sånt ja.. Det skjer med helt nye telefoner også. Bare ikke sett på vibrasjon når du bruker meny knappene. Da dette også får frem lyden. Lenke til kommentar
Twofish Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Så autofocusen sitter rett og slett litt løst? Noe sånt ja.. Det skjer med helt nye telefoner også. Bare ikke sett på vibrasjon når du bruker meny knappene. Da dette også får frem lyden. Jeg har det samme på min N1. Det er ikke noe feil med telefonen, det er bare en designfeil tenker jeg. Jeg leste masse om dette når jeg opppdaget det og fant ut at mange (usa&uk) har sendt inn telefonen og fått ny med akkurat samme lyd. Det har ikke vært noen andre problemer med telefonen da. Lenke til kommentar
Testdrive Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Må si jeg er imponert over batteri levetiden på mobilen (N1 ofc), vært uten strøm i 4 dager 1 time og 47 minutter og har fremdeles 23% strøm igjen Du kan umulig ha brukt telefonen mye i disse 4 dagene og 47 minuttene? Jeg bruker min telefon mye og må lade den hver kveld.. + har du datasync, push e-post,3g o.s.v stående på i bakgrunden? Er riktig som du sier, har slått av 3g og datasync (til tider) fordi jeg sjeldent surfer på 3g nettverket. Men hemmeligheten her tror jeg er automatisk bakgrunnsbelysning, fikk den fra å vare 2 dager til 4 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Har noen spørsmål -Bør data roaming stå på eller av? Hva er det egentlig? Det virker da ikke som jeg behøver det for å være på 3G i Norge. Slik jeg har forstått det, må man ha den aktivert for å bruke 3G i utlandet, noe som er veldig dyrt. Am I right? -Bruker noen av dere antivirus på telefonen? I såfall, hvilket program? -Noen som har funnet et musikkavspillingsprogram som er bedre enn det forhåndsinstallerte? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Roaming er et engelsk uttrykk som brukes også på norsk for å betegne at sluttbruker av mobiltelefon med kundeforhold til et spesifikt mobilnett (hjemmenett) kan benytte et annet mobilnett (det besøkte nettet), utenfor hjemmenettets geografiske dekningsområde, for å få tilgang til mobiltjenester, dvs. å ringe ut, motta samtaler, sende og motta SMS/MMS og bruke datatjenester. Er ikke så farlig om du har denne på i Norge, men om du drar til utlandet, så burde du skru denne av. Jeg har denne av by default. Antivirus på mobilen, hva skal med det? Prøv et program som heter "3" , dette er ganske bra og har en sexy UI. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Angående galleriet. Alle bildene mine samles i en mappe. Hvordan deler jeg inn bildene i forskjellige mapper, uten å gjøre det via pc? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Last ned en filbehandler fra Market. F.eks. Astro. Jeg har lagt merke til at det er dårlig kvalitet på bilder som vises i Gallery hvis de har høy oppløsning. F.eks. hvis man har et bilde med høy oppløsning og liten skrift på. Skriften kan leses fint hvis jeg zoomer inn på pcen, men hvis jeg zoomer inn i Gallery er den helt uleselig. Det samme gjelder Browser. Noen som har en løsning på dette? F.eks dette bildet Endret 9. mai 2010 av trygveaa Lenke til kommentar
torebravo Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kan noen fortelle meg hvordan jeg får kontakter som begynner på Æ, Ø og Å til å legge seg riktig i kontaktlisten. Jeg er ikke rootet telefonen og har heller ikke planer om det foreløpig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå