Gå til innhold

Nexus One Tråden [Google Android Mobilen]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bare velg Hero ;)

Nu skjønne æ ingenting, har gjort absolutt alt som står hos netcom av APN, men eneste som skjer e at æ får inn 3g nettverk til tider, men når nettsider skal lastes så begynner den loade streken men stopper fort opp, og ingen forandringer skjer, ingenting blir lasted inn :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ok folkens. Nå som jeg har fått min deilige Nexus ønsker jeg å høre hvilke programmer dere anbefaler å laste ned. Gjerne spill og verktøy også. Og for de som har roota telefon, hvilke ekstra fordeler får man, og er det verdt bryderiet?

Prøvde nettopp noe som heter CNET Scan & Shop, der den leser strekkode (mest på utenlandske varer) og viser bilde og pris.

Nyttig? tjaaa ;)

Lenke til kommentar

Ok folkens. Nå som jeg har fått min deilige Nexus ønsker jeg å høre hvilke programmer dere anbefaler å laste ned. Gjerne spill og verktøy også. Og for de som har roota telefon, hvilke ekstra fordeler får man, og er det verdt bryderiet?

Her er en liste over det viktigste jeg har (jeg har ikke rootet min):

Fra Market (gratis):

Widgets (for 'desktopen'):

Data Counter Widget

Smooth Calendar Widget

Batterylife

Apps (enkelte av de har også widget):

Advanced task manager free (for å kille prosesser, kan være kjekt å ha enkelte ganger, til vanlig så håndterer OS'et det bra).

Astro (fil manager)

Barcode scanner

Bluetooth file transfer

Google Earth

Google Gesture Search

Google Sky map

Google Translate

GPS Status

Handcent SMS (erstatter den innebygde SMS app'en)

Google My Tracks

Opera Mini 5 Beta

Photoshop.com mobile (adobe)

PicSay (bildebehandling)

Quick System info

Spotify

Trafikanten

TV guide

Prøver også ut Wimp nå, den nye norske Spotify konkurrenten.

Nedlastet(koble til pc, mount, lagre .apk filer f.eks i /sdcard/download):

HTC Desire tastatur (med norsk ordbok):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624416

(Scandinavian keyboard fra market er også bra).

Beautiful Widgets (smaller home versjon).

CoPilot (navigasjon med lagring av kart på sd kortet):

http://www.alk.com/copilot/android/ (~250kr for Skandinavia).

Spill:

Robo defense

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Hei folkens,

Håper noen har et svar på følgende spørsmål:

Har satt opp e-post sync på min N1, exchange konto. Det fungerer forsåvidt fint, med unntak av en ting. Telefonen nekter plent å hente lange e-poster. Den henter sannsynligvis en viss datamengde før den gir seg noe som resulterer i at jeg kun får lest halve e-poster. Har lett og lett etter en innstilling som sier hvor mange kb den skal hente som max, evt om den kan hente hele e-posten uansett. Noen som vet?

Mener å ha sett denne innstillingen når jeg satte opp exchange på telefonen, men har forsøkt å kjøre oppsettet på nytt uten hell...

Håper på svar!

Lenke til kommentar

God dag folkens.

Hva veier pakken fra google? (altså med telefon osv.)

Må jeg betale frakt eller moms/skatt når den endes til canada?

Og hva skjer dersom jeg får den sendt til Norge merket "gave"? Og hvis tollvesenet finner ut verdien?

Lenke til kommentar

Jeg prøver å bestille med en N1 fra Google nå, via JetCarrier. Men jeg får en error melding fra google hver gang.

Rød linje øverst på betalings-siden.

Oops. We encountered unexpected errorr processing your request. Please try again in a few minutes.

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg bruker en nyopprettet amerikansk google account og bruker Ultrasurf.

Hvordan bestilte dere på lettest mulig måte?

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Jeg prøver å bestille med en N1 fra Google nå, via JetCarrier. Men jeg får en error melding fra google hver gang.

Rød linje øverst på betalings-siden.

Oops. We encountered unexpected errorr processing your request. Please try again in a few minutes.

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg bruker en nyopprettet amerikansk google account og bruker Ultrasurf.

Hvordan bestilte dere på lettest mulig måte?

Mener jeg brukte Hotspot Shield, og det funka fint.

Lenke til kommentar

Jeg fikk den meldinga da jeg bestilte.. Først trodde jeg det var fordi jeg var innenfor NTNU sitt nett, men så virket det ikke hjemme heller... Prøvde mange ganger, så funket det. Tilsynelatende uten system.

EDIT:

Programmer som jeg anbefaler:

Maverick. Kjempegodt GPS-program. Det lagrer alle bilder(tiles) du ser, slik at du slipper å laste dem ned igjen. Det eneste jeg savner er å kunne forhåndslaste ned områder. Bykartene er latterlig detaljerte (Mapnik). På Gløshaugen i Trondheim viser det til og med minibanken i realfagsbygget. Den kan også bruke f.eks terrain-kartene til google. Kan også bruke satelittbilder. Har pinch zoom.

Lite versjon har kun mulighet for 5 waypoints samtidig. Ingen turn by turn..

Cestos er et ganske greit multiplayer spill.

Google Sky Map. Kjempegøy.

Bubble. Vater med flere funksjoner.

ASTRO. Filbehandler.

EStrongs File Explorer. Filbehandler som kan unzippe og har en del nettverksmuligheter (koble til IP o.l.). Jeg har ikke blitt kjent med det enda...

Unit Converter. Sier seg selv.

HandyCalc. Avansert grafisk kalkulator med mye gøy. Kan ca alt frem til (men ikke med) derivasjon. Et must for alle som driver med realfag.

Scandinavian Keyboard. Sier seg selv.

Norwegian Dictionary. Hører til den over.

Meridian. Musikk/video -spiller med litt flere funksjoner. Den er ikke helt i mål for min del, men det er det nærmeste.

Gmote. Lar deg bruke mobilen som mus/tastatur på windows/linux/mac.

Better Alarm Clock. Så kan alarm-lyden være egendefinert mp3 el.

Labyrinth Lite. Artig og godt laget spill. Du kan lage baner selv.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Nexus / Desire er ca samme telefonen hw messig. Desire har optisk mus istede for trackball og fm radio tror jeg.

Software messig så er det 2.1 på begge,men desire har også sense UI fra HTC.

Eneste minuset med telefoner direkte fra HTC som benytter sense UI er at det tar så utrolig lang tid for HTC å lage en ny android version til ver model. Hero har fortsatt ikke fått 2.1..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...