SnowDOG_ Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Har et lite problem når eg skal sende MMS. Går inn på gallery og velger bilde, velger da å "share" denne og "message" og så får eg opp "to" altså kem eg skal sende denne til. Problemet er at eg ikke kan finne nr via en liste men må trykke tlf nr? Eg husker da ikke alle nr i hodet? Faktisk husker eg bare min. Kordan kan eg løse dette problemet? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Bare begynn å skrive navnet til den du skal sende det til i to, så kommer alle du har i kontaktlista med det navnet opp, og så er det bare å velge. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Jeg vet ikke om navn alltid fungerer... Jeg har hvertfall opplevd at det ikke funker sånn det burde. Du kan løse det ved å gå veien om contacts, send message, bla bla.. Så attacher du bilde til meldingen. Etter du først har brukt kontakten tror jeg kanskje den kommer opp i hurtiglista deretter. Endret 18. mars 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 (endret) Noen som veit om multitouch kommer til å fungere i flere applikasjoner enn browseren, maps og galleriet etterhvert? Hadde f.eks. vært kjekt om det fungerte i facebook-applikasjonen, andre gps program og pdf-leseren! To ganger etter jeg fikk telefonen (ca 5 uker siden) har jeg mistet gsm-dekning, slik at jeg må skru telefonen av og på for å få dekning igjen. Noen andre som har opplevd dette? Endret 18. mars 2010 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Brad Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Noen som har noen kule spill å anbefale? Gjerne et som tar litt lang tid, som man kan bruke litt tid på! Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. mars 2010 Del Skrevet 18. mars 2010 Noen som veit om multitouch kommer til å fungere i flere applikasjoner enn browseren, maps og galleriet etterhvert? Hadde f.eks. vært kjekt om det fungerte i facebook-applikasjonen, andre gps program og pdf-leseren! Det er helt opp til utviklerne av programmene. Alle som vil kan legge inn multitouch-støtte i programmene sine. Du kan jo f.eks. sende en mail til utviklerne og spørre om de har tenkt til å implementere det. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noen som har noen kule spill å anbefale? Gjerne et som tar litt lang tid, som man kan bruke litt tid på! FarmFrenzy! Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Kule spill er for min del begrenset av hva som kommer ut til Game Boy Advance. Selv spiller jeg for tiden Pokemon Emerald (Ja jeg er 19 ). Det er litt på grensa til forumregler, så jeg kan ikke gi stort med linker. Gameboid er et emuleringsprogram som finnes på market. Det har en batalversjon, og en lite. I lite kan du ikke loade game states ("emulator saves"), men du kan fortsatt bruke spillets innebyggede save/load funksjon. For å bruke den må du selv skaffe en gba bios for at emulatoren skal greie å laste spill-rom. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noen som har noen kule spill å anbefale? Gjerne et som tar litt lang tid, som man kan bruke litt tid på! Spill jeg har installert: -Abduction! (du styrer en ku ved å svinge på telefonen, og skal hoppe rundt) -BitBlocks (tetris) -Gem Mine (hvis du liker typiske gruvespill, så er dette kongen. Masse muligheter, og du kan holde på leeeenge) -Labyrinth Lite (du styrer en kule ved hjelp av å vippe på telefonen gjennom et brett) -ArtfulBits (minesveiper) -Papi (søk, så får du opp masse spill) -R. Thunder Lite (gratisversjonen av et ganske avansert bilspill. Du styrer ved hjelp av å vippe telefonen. Følger vel bare med en bane, men er ganske gøy. Mulig å spille multiplayer over nett, tror jeg. Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 To ganger etter jeg fikk telefonen (ca 5 uker siden) har jeg mistet gsm-dekning, slik at jeg må skru telefonen av og på for å få dekning igjen. Noen andre som har opplevd dette? Har ikke opplevd dette, men har opplevd at telefonen ikke klarer å switche fra wlan over til 3g/edge når jeg forlater leiligheten/jobben noen ganger. Har løst det ved å aktivere flight mode i noen sekunder. Du kan jo prøve å se om det fungerer for deg også om det skulle skje igjen (mye kjappere enn reboot). Noen som har noen kule spill å anbefale? Gjerne et som tar litt lang tid, som man kan bruke litt tid på! Robo defense Lenke til kommentar
marqvanilla Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Bestilte meg N1 på onsdag. Sender den til onkelen min i Florida som sender den til meg. Har lest litt i tråden her. Og rooting nevnes ofte. Hva betyr det å roote telefonen? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 http://lifehacker.com/5342237/five-great-reasons-to-root-your-android-phone http://androidcommunity.com/forums/f7/what-is-root-10406/ http://androidcommunity.com/forums/f7/what-is-root-10406/ Teefonen er mye raskere med CyanogenMod http://www.cyanogenmod.com/home/cyanogenmod-5-0-nexus-one http://forum.cyanogenmod.com/index.php?/forum/8-nexus-one/ Lenke til kommentar
Zulærn Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Noen andre fordeler enn at den er raskere?Kan du evt. nevne noen bakdeler ved rooting? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Bakdeler? Mister delvis garantien, noen bugs... *tenker* En liten sjanse får å herpe telefonen, og den sjansen er VELDIG liten pga Amon RA Recovery, du må lære deg å roote, flashe osv... Noe annet som er positivt er støtte for .flac og mulighetene for themes Endret 19. mars 2010 av Zoro Sama Lenke til kommentar
HildeSin Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Hei! Vi har nå lagt inn to APN slik du lister over. Vi får ikke opp alternativet med wap 2.0, det kommer ikke opp på lista. Jeg ser at problemet mitt kan ligge i at jeg ikke får opp noen E/G eller 3G med piler i statusbar. Finner heller ikke ut hvordan dette kan aktiveres i user's guide. Kan du hjelpe meg med det? Klart det! Først: Du har vel tele2? Hvis ikke må du bruke andre innstillinger. Jeg hadde heller ikke noe valg for wap 2.0. Jeg er ikke godt kjent med telefonens GPRS ting. Egentlig skyr jeg det som pesten, og bruker heller WiFi (Jeg har faktsik slettet internet APN-en igjen ) Uansett: Det meste jeg sier noe om ligger under settings, wireless & networks, mobile networks. 1: Skru på Data roaming. 2: Skru av Use only 2G networks. 3: Lag en ny APN, og legg inn innstillingene for MMS fra boksen under. Der hvor det ikke er noen plass å gjøre det som står, dropper du det. Set Authentication type til PAP or CHAP. 4: Gjør tilsvarende for internet, men sett Authentication type til none (ikke blank... "none") 5: Trykk på radioboksen ved siden av internet slik at den blir grønn. (MMS har ikke slik) 6: Skru av WiFi og vent litt. Hvis det kommer opp et fint lite svart ikon med to piler og en bokstav -ish, er du i mål. 7: Evt. reboot telefonen. 8: Reboot PCen. Selvsagt ikke, jeg kan ikke hjelpe deg hvis det ikke funker innen dette. Dobbelsjekk at du har skrevet alt riktig (ekkelt punkt, ikke sant!). Det er godt mulig dette er unødvendig tungvind måte å gjøre det på, men det funket hvertfall på nexusen min... Fra dette kan du jobbe videre og se om en og en ting funker anderledes (feks om WiFi kan stå på, eller use only 2G etc...). Menu-> Settings->Wireless control->Mobile network settings->Access point names-> Lag to kontoer:Name: Tele2 Internet APN:internet.tele2.no Proxy: 130.244.196.90 Port: 8080 Username: not set Password: not set Server: not set MMSC: not set MMS Proxy: not set MMS Port: not set MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN Type: default Name: Tele2 MMS APN:internet.tele2.no Proxy: Not set Port: Not set Username: Not set Password: Not set Server: Not set MMSC: http://mmsc.tele2.no MMS Proxy: 193.12.40.14 MMS Port: 8080 MMS protocol: Wap 2.0 MCC: 240 MNC: 07 APN type: mms Jøss, detta er du jævlig god på! Jeg har nå fått første opptur på 2 uker! Ser endelig E med piler. Riktignok etter å følge din anvisning og så velge kun 2G.... Funker bra for meg. Skal prøve meg på MMS. Klapp på skuldra! Jeg er takknemlig! Endret 19. mars 2010 av cyclo Skjulte enormt sitat Lenke til kommentar
HildeSin Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) ...kunne motta, men ikke sende. Bra start i alle fall! Endret 19. mars 2010 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
ekun Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det kan ha med det å gjøre at bilde er for stort til å kunne sendes. Telenor har f.eks en begrensning på 300k for mmser. Prøv å videresende bilde du mottar da dette sikkert er mindre enn 300k. Endret 19. mars 2010 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Mulig noen kune fikset en full guide til APN instillinger? Synes det blir spammet med APN instillinger på annehver side her nå. Lenke til kommentar
HildeSin Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 (endret) Det kan ha med det å gjøre at bilde er for stort til å kunne sendes. Telenor har f.eks en begrensning på 300k for mmser. Prøv å videresende bilde du mottar da dette sikkert er mindre enn 300k. hmmm... funka ikke. Men jeg er foreløpig veldig fornøyd. tusen takk, mads! Endret 19. mars 2010 av cyclo Fjernet unødvendig sitat Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. mars 2010 Del Skrevet 19. mars 2010 Slapp av litt med siteringen folkens! Så slipper dere å gi alle de som liker å bruke gnagere som grensesnitt mot datamaskinen slitasjeskader... Man skal bare sitere akkurat det man svarer på Dobbeltsiteringer skal ikke forekomme. Rediger bort alt unntatt nøyaktig det innlegget du svarer på. Store sitater skal legges i skjul-tagg Man skal ikke sitere om posten man svarer på er siste post før ens egen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå