the_lynx Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Til dere som har fått levert Nexus One gjennom JetCarrier, hva ender dere opp med å betale? Tatt i betraktning avgifter til JC og MVA til den norske stat. Jeg gjetter $529 * 1.07 (NJ sales tax) * JetCarrier-avgift * 1.25 (MVA)...? Lenke til kommentar
Sebba92 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Det stemmer bra det, kommer på totalt ca 1100 kr for JC. Skal komme med mer nøyaktig når jeg får fakturaen fra JC Endret 2. mars 2010 av Sebba92 Lenke til kommentar
IngveR Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Nå selger Network Norway Nexus One: http://tinyurl.com/ygegh6n Endret 2. mars 2010 av IngveR Lenke til kommentar
Kriff Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ikke spesielt overraskende har trackballen på min N1 sluttet å fungere i nedadgående retning... Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fikk til å ringe med den nå men har fortsatt ikke 3g dekning Du må skru på Data Roaming og koble deg til telenor sitt netverk, Network Norway har ikke 3g enda, men har avtale med telenor. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fikk til å ringe med den nå men har fortsatt ikke 3g dekning Du må skru på Data Roaming og koble deg til telenor sitt netverk, Network Norway har ikke 3g enda, men har avtale med telenor. Takker fikk det til nå fant og ut at 3g dekningen er litt dorlig her eg er men Hvor finner eg apps som eg må betale for i marked? finner bare free apps der....? Lenke til kommentar
Sinna'gurk Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fikk til å ringe med den nå men har fortsatt ikke 3g dekning Du må skru på Data Roaming og koble deg til telenor sitt netverk, Network Norway har ikke 3g enda, men har avtale med telenor. Takker fikk det til nå fant og ut at 3g dekningen er litt dorlig her eg er men Hvor finner eg apps som eg må betale for i marked? finner bare free apps der....? Tror ikke pay-apps er kommet til europa enda, kommer sikkert snart Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Payable Apps er tilgjengelig i noen europeiske land - men ikke i Norge. http://www.digi.no/831082/faar-ikke-kjope-android-apps-i-norge Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ikke spesielt overraskende har trackballen på min N1 sluttet å fungere i nedadgående retning... Og hvorfor er ikke dette overraskende? Lenke til kommentar
Kriff Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Fordi kula er av samme patent som scrollehjulet på Apple sin Mighty Mouse, og jeg har strengt tatt byttet den ut noen ganger. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Jeg og to andre kjøpte den gjennom jetcarrier... Den totale prisen pr pers ble 4312 kr. Dette er inkludert 7% skatt til New Jersey (fordi varen sendes til jetcarrier som ligger i NJ), dette er på regningen fra google (3.379,61). Videre ordnet Jetcarrier fortolling, og den totale regningen fra dem ble 933 (husk at vi var 3 om samme sending, så frakt kan bli litt dyrere, kanskje ~50 kr...) per pers. Det er altså inkludert moms. Moms ble regnet av de 529 som telefonen koster hos google. Litt praktisk info (oppdatert da vi bestilte rundt 20. feb): Du kan typisk hente telefonen hos posten på torsdagen etter den går med fly fra USA til Norge (jetcarrier). Du får den ikke på tirsdag som det står på hjemmesiden til jetcarrier. Det er umulig med tanke på at de gir den til posten (etter de selv fortoller den) i Sarpsborg tirsdag ca kl 14.00. Prising hos jetcarrier ble basert på 1,6 fraktvekt (reel vekt 0,7, men stort volum drar litt opp). Vi hadde ikke noe problem med å bruke norske bankkort. Du må ha google checkout konto. Du må bruke proxy for å bestille. Hos jetcarrier må du laste opp kviteringa (utskrift av epost) til telefonen. Hvis ikke må du betale gebyr på 50 kr fordi de må finne prisen selv. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Endret 2. mars 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg har forresten et spørsmål: På laderen som følger med står det på output 5V 1A.. Jeg har kjøpt en reiselader hos amentio (den eneste de har ved søk på htc i prisguiden), men på den står det 5,6V 380mA. Er det skadelig for telefonen med såpass mye hørere spenning, eller bare velger den å ikke bruke de pinnene i USBen (eller annet)? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ikke spesielt overraskende har trackballen på min N1 sluttet å fungere i nedadgående retning... Bare restart så skal den funke igjen Lenke til kommentar
Vibe89 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg og to andre kjøpte den gjennom jetcarrier... Den totale prisen pr pers ble 4312 kr. Dette er inkludert 7% skatt til New Jersey (fordi varen sendes til jetcarrier som ligger i NJ), dette er på regningen fra google (3.379,61). Videre ordnet Jetcarrier fortolling, og den totale regningen fra dem ble 933 (husk at vi var 3 om samme sending, så frakt kan bli litt dyrere, kanskje ~50 kr...) per pers. Det er altså inkludert moms. Moms ble regnet av de 529 som telefonen koster hos google. Litt praktisk info (oppdatert da vi bestilte rundt 20. feb): Du kan typisk hente telefonen hos posten på torsdagen etter den går med fly fra USA til Norge (jetcarrier). Du får den ikke på tirsdag som det står på hjemmesiden til jetcarrier. Det er umulig med tanke på at de gir den til posten (etter de selv fortoller den) i Sarpsborg tirsdag ca kl 14.00. Prising hos jetcarrier ble basert på 1,6 fraktvekt (reel vekt 0,7, men stort volum drar litt opp). Vi hadde ikke noe problem med å bruke norske bankkort. Du må ha google checkout konto. Du må bruke proxy for å bestille. Hos jetcarrier må du laste opp kviteringa (utskrift av epost) til telefonen. Hvis ikke må du betale gebyr på 50 kr fordi de må finne prisen selv. Bare spør hvis du lurer på noe mer. Weird, min fraktvekt står som 2,52kg fraktvekt eller 0.91kg reel vekt med 11dm3. Hvorfor er den tyngre mon tro, og må jeg betale noe særlig mer? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jeg har forresten et spørsmål: På laderen som følger med står det på output 5V 1A.. Jeg har kjøpt en reiselader hos amentio (den eneste de har ved søk på htc i prisguiden), men på den står det 5,6V 380mA. Er det skadelig for telefonen med såpass mye hørere spenning, eller bare velger den å ikke bruke de pinnene i USBen (eller annet)? Jeg kjøpte denne på eBay. $0.99 inkl. frakt. Noen som veit hvordan man kan konfigurere menyen? Synes det er litt slitsomt at nedlastede applikasjoner legger seg der i tilfeldig rekkefølge, og med navn som er så lange at det ser helt mongo ut =/ Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) http://jetcarrier.com/info/magporto.asp Her har du prislista til jetcarrier. I følge den skal du betale 355 i frakt + moms til jetcarrier. Vi tre lå faktisk på samme pristrinn med tre telefoner (og en dokkingstasjon), men det ble lagt til 90 kr fordi det var tre kolli, totalt 445 i frakt. Jeg vet ikke hvorfor våre pakker ble registrert som mindre... De var kanskje 2 l store. Vi surret litt med bestilling av frakt, så det kan kanskje hende at jetcarrier pakket dem om, men vi måtte i hvert fall ikke betale noe for det. Utdrag fra regningen: -------------SENDING 1 ----- (ONHAND 96052) ------------------------- Google Phone Webstore Momsgrunnlag (varens verdi): 9661.44 Mva : 2415.36 Toll ex mva: 0 mva på toll: 0 VEKT:: Fraktvekt: 1.6 - beregnet etter volumvekt. (Reell vekt: 1.2) ---------------------------------------------------------------------- Evt Gebyr: 0 (legges til frakten) -------------SENDING 2 ----- (ONHAND 96314) ------------------------- GOOGLE Vareverdi under 200, mva fritak om dokumenter er ok. VEKT:: Fraktvekt: 1.49 - beregnet etter volumvekt. (Reell vekt: 0.7) ---------------------------------------------------------------------- Evt Gebyr: 0 (legges til frakten) -------------SENDING 3 ----- (ONHAND 96317) ------------------------- GOOGLE Vareverdi under 200, mva fritak om dokumenter er ok. VEKT:: Fraktvekt: 1.6 - beregnet etter volumvekt. (Reell vekt: 0.7) ---------------------------------------------------------------------- Evt Gebyr: 0 (legges til frakten) ------------------------------ SAMMENDRAG --------------------------- Sum mva: 2415.36 Sum toll: 0 Fraktpris: 4.69 kg. antall sendinger: 3 -------------------------------------- Kolliavgift: 90 -------------------------------------- Frakt: 355 -------------------------------------- Sum frakt: 445 -------------------------------------- Forsikring: 0 -------------------------------------- Totalt å betale: 2860.36 ========================= Kurs: 5.92 ------------------------------------------ Er det noen som vet om 5,6 V er skadelig på noen måte? Den lader fint med den laderen... ------------------------------------------ Så vidt jeg forstår er programmene i menyen alfabetisk... Tror ikke det er meningen å endre på rekkefølgen, heller sortere de man bruker ofte litt på de fem startskjermene. EIDT: Jeg bruker telefonen en del som mp3-spiller, og det irriterer meg litt at jeg er nødt til å ta telefonen ut av lomma, skru på skjermen, og finne frem musikkspilleren for å sette på pause, starte eller bytte sang. Jeg vil ikke bruke pluggene som fulgte med.. Jeg har noen med mye bedre lyd fra før av. Finnes det en app som gjør at f.eks. å holde inne volumknapper skifter sang, og at skjermknappen / en fin kombo av noe annet pauser / starter? Jeg ahr søkt etter noe lignende, men fant bare en som bruker kameraknapp, hvilket nexus one ikke har... Er det eventuelt vanskelig å lage en sånn app selv? Takk Endret 2. mars 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Noen som veit hvordan man kan konfigurere menyen? Synes det er litt slitsomt at nedlastede applikasjoner legger seg der i tilfeldig rekkefølge, og med navn som er så lange at det ser helt mongo ut =/ Når ble alfabetisk rekkefølge tilfeldig? Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Har hatt telefonen noen dager nå og må bare si at eg liker den mere og mere.. Tror Android blir det nye som kommer til å slå skikkelig ann Noen som vet kor en får tak i tilbehør til telefonen i norge? som bilholder og bilader osv? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Bilholder vet jeg ikke.. Det drøyer nok litt før det kommer stort av det. Når det gjelder lader er det standard micro-usb (ikke mini). Mange HTC ladere vil passe. Endret 3. mars 2010 av madsc90 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Noen som veit hvordan man kan konfigurere menyen? Synes det er litt slitsomt at nedlastede applikasjoner legger seg der i tilfeldig rekkefølge, og med navn som er så lange at det ser helt mongo ut =/ Når ble alfabetisk rekkefølge tilfeldig? Hehe.. Det jeg forsåvidt først og fremst er ute etter er en mulighet til å konfigurere navnet på applikasjonen som legger seg der. Når navnene er lange, flytter alle navnene på rekka seg til høyre, slik at det ser helt mongo ut. Noen som skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå