Hootie Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Eg har ein HP Pavilion dv3-2200 bærbar pc som blir ufattelig varm når eg kopler den til TV gjennom HDMI. Med ein gang eg kopler HDMI-kabelen til så starter vifta å gå for fult, og etter ei stund så er den så varm at den slår seg av. Kva er det som gjer dette? Valgte denne maskinen pga. HDMI, men det hjelper lite når det ikkje virker.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 HD video er ressurskrevende så det er naturlig å konkludere med at den ikke klarer og kjøle cpu/gpu godt nok. For meg så høres det ut som om det kan være snakk om feilaktig montering av kjøleløsning. Send den inn til reparasjon hvis dette er snakk om en ny maskin. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Maskinen er snart 1 år. Kopler den kun til TV når eg streamer fra nett-tv, men den skal da klare det? Skal jo vær ein bra maskin så vidt eg veit.. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Hvor ofte har du rensket den for støv? Når man kobler den til en TV med HDMI kjører skjermkortet på en høyere frekvens slik at det skapes mer varme. Støv som tetter kjøleribba gjør at den vil bli for varm etter hvert og skrur seg av. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Maskinen er snart 1 år. Kopler den kun til TV når eg streamer fra nett-tv, men den skal da klare det? Skal jo vær ein bra maskin så vidt eg veit.. Da stiller det seg jo litt annerledes ja. EivindS har gode råd, men det kan være komplisert på noen modeller å kommer til kjøleløsningen. Så hvis du føler deg ukomfortabel med å demontere maskinen for å foreta en rens så send den heller inn til et verksted og få de til å rengjøre den. Det er veldig fort gjort å ødelegge noe hvis man ikke vet hva man driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå