Gå til innhold

Generelle spm. om Iworks skriveprog. til Mac

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på å kjøpe meg en Mac, og da vurderer jeg litt MS Office kontra IWorks. Jeg er vant med MS Office, og kjenner godt til hvordan det fungerer (for meg som student), men tillegs prisen når jeg kjøper dette med er meget forskjellig (ca. priser - MSO=1300,- / IWorks=700,-).

Da valget mtp pris lett faller på IWorks, kunne jeg tenkt meg å fått litt enkel og generell informasjon om hvordan dette skrive/regne/fremvisnings programmet fungerer kontra MSOffice.

Først og fremst lurer jeg på om det er gjort så enkelt med filtype at det kan åpnes i begge programmer?

Husker jeg irriterte meg når den nye versjonen av word gikk fra ".doc" til ".docx".

Hva heter Filtypen til Pages?

Er det like mye / mer brukervennlig enn Word?

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg med en sammenlikning av iWorks og MS Office, men vil bare nevne at du også kan velge openoffice. Som koster kr 0,-

Jeg har jobbet i MS Office i alle år, men da jeg nylig kjøpte en mac valgte jeg openoffice på den. Tekstbehandleren likner veldig på Word, regnearket likner veldig på Excel. Og det fungerer brillefint for mitt bruk. En alternativ versjon av openoffice er neooffice som likner mer på andre mac-programmer i stil og utseende. Den er like gratis.

Lenke til kommentar

Jeg har mac, og jeg har Iwork, MS Office 2008, IBM Lotus, open office og Neo Office. Og av de er Iwork og MS office som er mine favoritter. Iwork er en del raskere, har bedre grensesnitt og har veldig mange og gode maler innebygget, det kan også skrive og lese fra MS office filer. Fordelen med Word er den innebygde formeleditoren som jeg bruker en del. Det også mulig å bruke denne sammen med Pages (Iwork sitt svar på Word), men en må ofte reskalere de igjen. Uansett så har du jo muligheten til å laste ned prøveversjoner av de programmene som du kan ha i 30 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...