Gå til innhold

Hva er failure predicted?

Anbefalte innlegg

Kom over harddisk sentinel program.

Denne gir meg en beskjed: failure predicted - attribute 185 vendor - specific...bla bla

Replace disk immediately.

Dette synes jeg er vel merkelig på en disk som ifølge programmets opplysninger har vært i brukt i 278 dager. Dette er en Samsung disk. Disken kan jo brukes, men vare for at den vil streike. Hadde og nylig en Seagate som tok kvelden (ikke lesbar lenger), som ikke var noe eldre.

Burde ikke en eller begge av disse diskene dekkes av reklamsjon el? Det er vel noe som 3/5 års reklamasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Harddisker har du vell 2-3-5 års garanti på avhengig av produsent og modell.

MEN! Uansett har du 5 års REKLAMASJONSRETT på harddiskene, så her er det bare å slå i bordet med en gang.

Fikk godkjent RMA på Samsung's sider.

Skulle returneres til Nederland.

Når det er nevnt så mener jeg å huske å ha lest at dette med å returnere disker ikke nødvendigvis lønner seg grunnet portokostnader og evt mva når varen kommer tilbake igjen (hvorvidt dette er lovlig vet jeg ikke). Slik jeg ser det, så er mine kostnader kun dette med å sende den med Posten, og ikke noe mere....

Lenke til kommentar

Om du får den tilbake, og de ikke har funnet feil på den, så må du betale dem det det koster for å sjekke disken.

ja det er jeg klar over - men samtidig står det og skrevet at evt moms ol må jeg og betale....men dette er jo et produkt som allerede er kjøpt og betalt moms av...eller fungerer momsreglene slik?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...