Gå til innhold

Daglig leder overvåker ansatte via facebook osv?

Anbefalte innlegg

Har vært sykemeldt i 1 uke nå pga jeg tråkket over og forstuet foten ganske kraftig..

Daglig leder ble visstnok litt sur å grinete på meg pga dette, selvom det ikke er noe jeg kan for selv, eller kan velge selv..

Skal starte i jobben igjen i morgen og var innom i dag en tur, og fikk høre med en gang da 'hva gjør du våken så seint og sitter på facebook da???'

Har sittet og sett mye film og blitt sene kvelder, ikke at jeg skal forstå hva arbeidsgiveren min skal ha med det og gjøre når jeg er sykmeldt?

Har han 'rett' til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nok heller regagert om du var sykmeldt med forstuet fot og begynte å legge ut bilder på facern hvor du dykker, fjellklatrer og hopper i fallskjerm.

Er jo faktisk noen uføretrygdede som har brent seg på det :!:

Men om man sitter på facebook sent på kvelden mener jeg er en privatsak. Så lenge man møter i tide på jobben ellers.

Kan jo også hende han/hun har hisset seg opp over at du er sykmeldt pga forstuet fot, dersom du har en jobb hvor foten ikke spiller en avgjørende rolle for utførelsen av jobben?

Lenke til kommentar

Hadde jeg kunne vært på jobb så hadde jeg det, men siden jeg jobber som mekaniker da vi går hele dagen så er det vanskelig..

Nei har ikke lagt ut noen bilder av noe som helst, bare skrevet noen statusmeldinger på facebook nå og da, sittet hjemme og sett film stortsett hele uka som har gått for og komme meg i form igjen..

Lenke til kommentar

Jeg antar du har godkjent din arbeidsgiver som "venn" på facebook og da er det vel naturlig at han ser dine statusoppdateringer. Jeg ville prinsipielt ikke hadd min sjef/arbeidsgiver som venn på facebook da jeg mener det er viktig å skille jobb og privatliv.

Nå har du allikevel gjort dette, og da må du nesten si klart i fra til arbeidsgiver at du ikke aksepterer at han legger seg opp i hva du gjør på din egen fritid. Og har du en sykemelding fra lege som sier at du er 100% arbeidsufør har han ihvertfall ingen ting han skulle sagt. Det er opp til din lege i samråd med deg å avgjøre om du er i stand til å gjøre noe på jobb. Å jobbe med forstuet fot går an i enkelte yrker, og er umulig i andre, som f.eks ditt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke min sjef i vennelisten på facebook, og jeg har også delt fint lite info om meg selv uten at jeg har godtatt en venneforespørsel.

Men ser jo at han kan se i veggen 'my wall' hva jeg skriver allikavel, har fått blokkert det og nå.

Syntes det er veldig merkelig at han oppsøker min profil på fb for og se hva jeg skriver når jeg sykemeldt..

Lenke til kommentar

Jeg vet akkurat like mye som alle andre her om det, og sier bare mine meninger om saken.

Poenget er at folk burde ikke ta så voldsomt på vei ang. noe slikt, da det helt sikkert ikke var ment så negativt fra sjefen sin side.

Han vet helt sikkert selv at han ikke kan bestemme når sine ansatte skal legge seg osv. så tipper det var mer ment som tull.

Dog har jeg kun hatt veldig gode forhold til mine sjefer, så kan godt være h*n er en drittsekk utenom også.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Så lenge du ikkje møter på jobb trøtt og utslitt så er det ikkje så mykje sjefen din kan seie på kor lenge du sitt opp om natta. For alt han veit så kan du å sovet dine 8 timer alereide på formiddagen.

Ellers så blir det litt feil å snakke om overvåkning i dette tilfellet sidan du tross alt legger ut informasjonen sjølv på ei offentlig tilgjengelig side.

Er ei smal sak å blokkere sjefen sin tilgang til din profil, og rykter og liknande slepp du ikkje unna likevell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...