Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Akkurat fått min Desire! Har et problem, når jeg starter nedlastinger i Market så stopper det opp på "Starting Download". Kommer ikke noe lenger.. Noen som har tips?

 

Jeg opplever at applikasjoner ofte kan ta tid før de starter å laste ned. Prøv å gi den litt tid, om det henger for lenge - avbryt og prøv på nytt.

 

Noen ganger går det veldig kjapt, noen ganger veeeeeldig tregt.

Lenke til kommentar

Har fått et stort problem....

Jeg vil avinstallere et par apps, men da jeg går inn på applikasjoner - administrer applikasjoner så får jeg feilmelding: Beklager - Prosessen Innstillinger(prosessen.com.android.settings)har stoppet uventet. Vennligst prøv igjen. Og så kun valget: "Tving lukking"

 

Har prøvd restart flere ganger...

 

Noen tips???

Lenke til kommentar

Har fått et stort problem....

Jeg vil avinstallere et par apps, men da jeg går inn på applikasjoner - administrer applikasjoner så får jeg feilmelding: Beklager - Prosessen Innstillinger(prosessen.com.android.settings)har stoppet uventet. Vennligst prøv igjen. Og så kun valget: "Tving lukking"

 

Har prøvd restart flere ganger...

 

Noen tips???

 

Det er rapportert om at noen programmer gjør at denne feilen dukker opp, blant annet locale. Enten kan du laste ned en annen "application manager" fra market, eller du kan finne det programmet du vil avinstallere under "nedlastninger(?)/downloads" i market og velge uninstall derfra...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Raffis; prøvd forskjellige applikasjoner også?

 

Prøvd batteri app, spotify, throttlecopter, unit converter osv..

 

Prøver 3G nå men har samme problemet

 

*internett virker, får sende mail fra gmail app, kommer meg inn på talk osv..anyone?

Endret av Raffis
Lenke til kommentar

Har fått et stort problem....

Jeg vil avinstallere et par apps, men da jeg går inn på applikasjoner - administrer applikasjoner så får jeg feilmelding: Beklager - Prosessen Innstillinger(prosessen.com.android.settings)har stoppet uventet. Vennligst prøv igjen. Og så kun valget: "Tving lukking"

 

Har prøvd restart flere ganger...

 

Noen tips???

 

Det er rapportert om at noen programmer gjør at denne feilen dukker opp, blant annet locale. Enten kan du laste ned en annen "application manager" fra market, eller du kan finne det programmet du vil avinstallere under "nedlastninger(?)/downloads" i market og velge uninstall derfra...

 

/Espen

 

Takk! :)

Det fikset biffen.

Lenke til kommentar

Er koblet på WiFi ja, men det er skolen sitt(NTNU). Kan det tenkes at de har blokkert slike nedlastinger?

Har ikke satt opp 3G på telefonen, da jeg har planer om å unngå å bruke det.. Noen enkel måte å gjøre det på?

 

Veldig mye rart med det trådløse ntnu-nettet ja. Virker som de har sperret store ranges av adresser, uten at jeg skjønner hvorfor. F.eks. får jeg ikke kontakt med webserver på min hjemmemaskin via det nettet. Om det er porten de har sperret, eller min ISP, husker jeg ikke...

Lenke til kommentar

Jeg spurte i den andre Desire tråden etter dette, men der drukner alt i pakkesporing, og dette er seriøst tre spørsmål jeg trenger svar på, så jeg er nødt til å prøve meg i denne tråden her, i håp om at folk vil hjelpe meg. Jeg er ganske så grønn på disse telefonene så...

 

(copy - paste fra den andre Desire tråden)

 

Folkens, jeg vet med 100% sikkerhet at de fleste av dere her inne, kan mer om telefoner enn meg, så jeg er nødt til å spørre etter et par ting jeg trenger hjelp med nå, uansett hvor tåpelig jeg høres ut... :)

 

1. Før Desire hadde jeg en HTC HD2, og jeg brukte en eller annen versjon av Opera som nettleser ihvertfall. Uansett, når jeg skulle zoome med den, kunne jeg enten dobbeltklikke, eller bruke begge fingrene og dra dem ifra hverandre, som dere skjønner.

Jeg lasta ned Opera 5 eller no, for android, men på denne funker bare dobbeltklikk zoominga. Må si den pinch zoominga er ganske hardt savnet.

 

2. Det er noen kontakter som er lagret på selve telefonen min, og jeg skulle gjerne hatt overført dem til sim kortet mitt istedetfor. Hvordan gjør jeg dette?

 

3. Jeg bruker et 16 gb minnekort på Desiren min nå. Jeg brukte den på HD2'en min før, og jeg har masse musikk på det kortet. Album art og alt var helt korrekt i forhold til musikken jeg spilte av på den forrige telefonen, men i Desiren min, er album art'en helt kaotisk i forhold til hvilken musikk jeg spiller av. Stemmer ikke i det hele tatt overens. Noen måte å fikse dette på?

 

(please help...)

 

Takker så meget for svar! :) :)

Lenke til kommentar

1: Jeg tror du kan bare "dobbeltouche" for å zoome, i Opera. Noterer meg at Opera er i betaversjon for android ennå. Vet også at man ikke kan pinch-zoome på iPhone heller. Applikasjonsutviklere er skeptiske til å implementere pinch-zoom fordi Apple hevder de eier patenten på dette. Om jeg ikke har forstått feil, så har Apple saksøkt HTC på grunn av blant annet pinch-zoom. Regner med resten av verdens utviklere venter spent på hvordan dette søksmålet vil ende før de tør gjøre noe.

 

Personlig bruker jeg bare Opera som reservebrowser dersom 3Gdekningen er dårlig eller fraværene. Den innebygde browseren støtter både pinch-zoom og en stor del av flashen i websidene.

 

2: Gå til appliksjonslisten din, velge "Kontakter", trykk på menu-knappen og velg "Import/eksport"

 

3: Aner ikke

Endret av ven
Lenke til kommentar

Er nok enda nyere enn deg, Kaim. Ang. pkt. 2 så bare antok jeg (tabbe!) at kontaktene var på SIM-kortet. Nå er alt helt Texas. Masse kontakter med navn og ikke nummer, og motsatt.

 

Men; mitt hovedproblem er at jeg synes kontakt-systemet er komplett ræva!

 

Eksempel: Velger "send melding". Plukker ut en kontakt. Derfra er det umulig (dvs., jeg vet ikke om noen måte) å sjekke detaljer som nummer osv.

 

Eksempel 2: Går inn i kontakt-lista. Der *mangler* en kontakt (selv om den sier "Alle" på toppen, og jeg ser at det er en blanding av Facebook, SIM-kort og gud vet hva) som faktisk er mulig å velge når jeg på "send melding" som i pkt. 1 over.

 

Dette er jo helt håpløst...

 

Skulle ønske det var jeg som hadde misforstått noe, men tviler litt på det også.

Lenke til kommentar

Forøvrig, om noen lurer på skype, så fant jeg et program som heter "Fring". Testet det, og fungerer fint å ringe med skypekontoen der, samt det har støtte for de sedvanlige andre chatteprogram. Prøver ut MSN der, ser bra ut så langt.

Lenke til kommentar

For de som har problemer med å laste ned apps fra android marked så kan det hjelpe å logge inn på google talk. Da starta de i alle fall hos meg - evt ved å trykke avbryt på de og så install igjen på skjermen som da dukker opp.

 

Måtte logge inn på google talk igjen for å dl etter et reboot også :(

 

På kontakter under alle programmer er det et valg på menu-tasten som heter vis. Her går det an å krysse bort sim, google etc. Dette funker vel ikke for telefon-tasten, men kontaktlista brukes vel andre steder?

Endret av rgwells
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...