Gå til innhold

HTC Desire - førsteinntrykk og småtester

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forsøkte å levere inn Desiren min til rep for et par dager siden fordi mikrofonen ikke lenger fungerer, og da fikk jeg beskjed om at de ikke kunne sende den inn før jeg har oppgradert den. Er det noen som vet nøyaktig hva det innebærer? Det var snakk om at jeg kunne belastes hvis det viste seg å løse problemet og de måtte gjøre det på verkstedet, men han var ikke spesifikk nok til at jeg forstår nøyaktig hva jeg må gjøre for å sikre at jeg ikke må betale. Noen som har vært med på lignende, evt vet hva det var snakk om?

Lenke til kommentar

Eneste jeg kan tenke meg er den nyeste firmwaren: 1.21.405.2.

Edit: Du kan sjekke hvilken firmware du har ved å gå på Settings -> About phone -> Software information.

Oppdatere gjør du via Settings -> About phone -> System software updates -> Check now.

Endret av hr_krabbe
Lenke til kommentar

Last ned Astro hvis du ikke har det. Åpne Astro og naviger fram til apk filen. Velg installer.

Kan jeg laste ned astro til dataen og deretter overføre til telefonen? Har foreløpig ikke klart å komme meg på nett med tlf.

http://www.blogsdna.com/1939/how-to-install-non-market-apk-apps-on-google-android-g1-phone.htm

Prøv den nederste hvis du ikke har tilgang til marked på telefonen.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som jeg hadde den firmwaren installert, så jeg får installere den, ta backup av alt og gi den et forsøk. En telefon er overraskende lite nyttig uten mikrofon, viser det seg.

Hvis du laster den ned OTA, det vil si Over The Air via menyene på telefonen så trenger du ikke ta backup, denne oppdateringen sletter ingenting av innholdet på telefonen, men tatt i betraktning at du skal levere den på service så er det nok best å ta backup allikevel....

/Espen

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som jeg hadde den firmwaren installert, så jeg får installere den, ta backup av alt og gi den et forsøk. En telefon er overraskende lite nyttig uten mikrofon, viser det seg.

Det er slett ikke sikkert du FÅR oppdatert den, men pass på å fortell gjøken det, hvis det er tilfelle. Det er jo selvfølgelig ikke noe du kan noe for eller skal betale for. Men at mikrofonen har sluttet å fungere er neppe softwarefeil uansett - Du kan prøve å resette den til fabrikkinstillinger for å dobbeltsjekkeø Fungerer den ikke da heller, er det jo klart en hardwarefeil.
Lenke til kommentar

Det er slett ikke sikkert du FÅR oppdatert den, men pass på å fortell gjøken det, hvis det er tilfelle. Det er jo selvfølgelig ikke noe du kan noe for eller skal betale for. Men at mikrofonen har sluttet å fungere er neppe softwarefeil uansett - Du kan prøve å resette den til fabrikkinstillinger for å dobbeltsjekkeø Fungerer den ikke da heller, er det jo klart en hardwarefeil.

Jeg resatt etter jeg oppdaget feilen og resultatet var det samme. Firmwareoppdateringen funket uten problemer (bortsett fra at den nå viser hvor mange meldinger jeg har sendt til hver person, som er skummelt) og jeg fikk levert den inn i dag. Å måtte betale selv var ikke visstnok - så lenge det ikke er snakk om å miste den i et glass cola - noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. ^^

Lenke til kommentar

Hvis du laster den ned OTA, det vil si Over The Air via menyene på telefonen så trenger du ikke ta backup, denne oppdateringen sletter ingenting av innholdet på telefonen, men tatt i betraktning at du skal levere den på service så er det nok best å ta backup allikevel....

/Espen

Denne oppdateringen, er den godt for noe? Vil telefonen bli bedre, eller vil mer bugs komme?

Lenke til kommentar

Fra XDA:

Changes reported:

- Updates bootloader to 0.80

- New radio image

- New youtube app with HQ option (1.6.20E).

- Fixed htc's weather widget (integrated into clock&weather widget) not knowing where you are (1.15.xxx just said the name of the country in some countries).

- SMS issue (from non-numerical senders) is resolved.

- fixed random contact showing when receiving operator SMS.

- fixes the voicemail bug for the French carrier SFR (short voicemail number used to call 911/emergency).

- Messages app now shows a count on the number of messages in the SMS inbox.

- calendar/contacts bug - unable to store contact's birthday - has been fixed.

- Long click on the menu button when in home screen now doesnt pop up the keyboard, like it uselessly did before.

- SMS reader does not show the little smiley androids any more - just the mere types.

- Exchange Company Address Book is now properly working. Was unable to use before the update.

- They have disabled the snooze function on the Optical trackpad for calendar events. This means that it is now possible to have the phone in your pocket without accidentally snoozing the alarms.

Kilde

Lenke til kommentar

Fra XDA:

Changes reported:

- Updates bootloader to 0.80

- New radio image

- New youtube app with HQ option (1.6.20E).

- Fixed htc's weather widget (integrated into clock&weather widget) not knowing where you are (1.15.xxx just said the name of the country in some countries).

- SMS issue (from non-numerical senders) is resolved.

- fixed random contact showing when receiving operator SMS.

- fixes the voicemail bug for the French carrier SFR (short voicemail number used to call 911/emergency).

- Messages app now shows a count on the number of messages in the SMS inbox.

- calendar/contacts bug - unable to store contact's birthday - has been fixed.

- Long click on the menu button when in home screen now doesnt pop up the keyboard, like it uselessly did before.

- SMS reader does not show the little smiley androids any more - just the mere types.

- Exchange Company Address Book is now properly working. Was unable to use before the update.

- They have disabled the snooze function on the Optical trackpad for calendar events. This means that it is now possible to have the phone in your pocket without accidentally snoozing the alarms.

Kilde

Flott med en så grundig changelog!

Jeg irriterte meg lenge over at kalenderavtaler snoozet når jeg skulle ta telefonen opp av lomma. Med oppdateringen er ikke dette noe problem lenger. Og i siste punkt i denne changelog'en står det også svart på hvitt at problemet er utbedret.

Lenke til kommentar

Denne oppdateringen, er den godt for noe? Vil telefonen bli bedre, eller vil mer bugs komme?

Min telefon hadde allerede siste oppdatering da jeg kjøpte den på mandag, så jeg har ikke testet med den gamle programvaren. Derfor vet jet ikke om problemet mitt er knyttet til denne programvareversjonen eller om det bare er noe feil med telefonen min. Problemet er uansett at jeg ikke kan søke opp kontakter som har navn som begynner med Æ, Ø eller Å.

Lenke til kommentar

Eg finner æ ø å når eg finner kontakten via "telefon" DialOne for å være helt nøyaktig, men finner ingen på æ ø å når eg søker i kontakter...

Er som nevnt usikker på om det kom med oppdateringen, men det var hvertfall da eg oppdaget det.

Ikke akkurat første gang eg opplever dette, har sett to andre telefoner med samme problem. Ene var en SE mobil. Men det er jo en stund siden sist.

Lenke til kommentar

Eg finner æ ø å når eg finner kontakten via "telefon" DialOne for å være helt nøyaktig, men finner ingen på æ ø å når eg søker i kontakter...

Er som nevnt usikker på om det kom med oppdateringen, men det var hvertfall da eg oppdaget det.

Ikke akkurat første gang eg opplever dette, har sett to andre telefoner med samme problem. Ene var en SE mobil. Men det er jo en stund siden sist.

Dette er vel nevnt i den andre Desire diskusjonen :) du som er så aktiv må vel ha fått med seg den diskusjonen igår eller iforgårs.

Et kjent problem, på søk i kontakter kommer det ikke opp, men velger du å søke via telefonen så funker det.

det er egentlig inget problem, siden istedet for øystein, så søker man ystei.

Lenke til kommentar

nå opplevde jeg noe rart.

jeg prøvde å installere google translate, og disse text to speech programmene som skulle følge med.

men etter det får jeg ikke installert noen apps lenger, jeg fikk opp en feilmelding om at SD kortet ikke var tilgjengelig.

Nå får jeg installering mislykket på alt jeg prøver å installere. Jeg har avmontert og formatert sd-kortet via deire...

er det noen som har vært borti dette?

må jeg ut med nytt minnekort?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...